*Το κανάλι του πολίτη που αισθάνεται ελεύθερος

28 Μαΐου

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ. Όλη η προσφυγή των "6" του Παπαχρόνη κατά του Γιάννη Μπούτου με δικηγόρο την Έλενα Τσέτση! Άπαιχτη...

28 Μαΐου
Ζητούνε να ασκήσει η ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ έλεγχο νομιμότητας!  Κινδυνεύει να "τεθεί" σε ΑΡΓΙΑ ο Πρόεδρος του Δημοτικού συμβουλίου δεν μπορεί να τον καλύψει ούτε ο Σάββας πλέον!

Κατατέθηκε τελικά την Τετάρτη 27 Μαΐου 2020, η προσφυγή των «6» της παράταξης Παπαχρόνη κατά του Προέδρου του Δημοτικού συμβουλίου Ξάνθης Γιάννη Μπούτου.
Στην προσφυγή τους οι «6» δημοτικοί σύμβουλοι του Γιάννη Παπαχρόνη αφού αναπτύσσουν τα νομικά επιχειρήματά τους, αναφέρουν τα παρακάτω:
Ενώπιον του Επόπτη Ο.Τ.Α. τα καθήκοντα του οποίου ασκεί ο Συντονιστής της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και εν προκειμένω της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ - ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ
ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΦΥΓΗ
κατ’ άρθρο 227 και 238 Ν. ν. 3852/2010
1. Ιωάννη Παπαχρόνη του Χαραλάμπους και της Εριφύλλης, δημοσίου υπαλλήλου, κατοίκου Ξάνθης (40 Εκκλησιών 33), με ΑΦΜ 061831990 ΔΟΥ Ξάνθης,
2. Βασιλείου Παπαδόπουλου του Περικλή και της Χρυσής, ιατρού παθολόγου, κατοίκου Ξάνθης (Στάλλιου 2), με ΑΦΜ061187920 ΔΟΥ Ξάνθης,
3. Μιχαήλ Σπανίδη του Ιωάννη και της Στεργιανής, εκδότη, κατοίκου Ξάνθης (Μιαούλη 31Α), με ΑΦΜ 036740050 ΔΟΥ Ξάνθης,
4. Δημοσθένη Γεωργιάδη του Δημητρίου και της Έλλης, ιατρού γαστρεντερολόγου, κατοίκου Λευκίππου Δήμου Αβδήρων Νομού Ξάνθης, με ΑΦΜ 115992600 ΔΟΥ Ξάνθης,
5. Αφεντούλη Τσακιρίδη του Παναγιώτη και της Ελένης, ελεύθερου επαγγελματία, κατοίκου Ξάνθης (Λευκού Πύργου 41), με ΑΦΜ 152573687 ΔΟΥ Ξάνθης και
6. Χαράλαμπου Διαφωνίδη του Νικολάου και της Γεωργίας, άνεργου,  κατοίκου Ξάνθης (Βενιζέλου 26), με ΑΦΜ 150759462 ΔΟΥ Ξάνθης.
με την ιδιότητα των δημοτικών συμβούλων του Δήμου Ξάνθης, οι οποίοι δεν ψηφίσαμε την προσβαλλόμενη πράξη.
ΚΑΤΑ
1. της με αριθ. 48 απόφασης και του με αριθ. 10/12-5-2020 πρακτικού της έκτακτης δια περιφοράς συνεδρίασης του δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης, με μοναδικό θέμα ημερήσιας διάταξης : Καθορισμός νέου χώρου λειτουργίας παράλληλης υπαίθριας αγοράς του ν.4497/2017 στον Δήμο Ξάνθης, με ημερομηνία δημοσίευσης στο πρόγραμμα Διαύγεια 13-5-2020 (ΑΔΑ ΨΕΜ4ΩΚ8-Υ3Η)
2. Της με αριθ. πρωτ. 10914/14-5-2020 απάντησης του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης στο αίτημα του επικεφαλής του συνδυασμού «Αγάπη για την Ξάνθη μας» περί διόρθωσης της σχετικής ληφθείσης απόφασης και του πρακτικού και
3. Κάθε άλλης πράξης ή παράλειψης συναφούς προς τις προαναφερόμενες (υπό στοιχεία 1 & 2) πράξεις.
Ξάνθη 27-5-2020
=================================
Ι.  EIΣΑΓΩΓΗ.
Προσφεύγουμε ενώπιον ΤΟΥ ΕΠΟΠΤΗ Ο.Τ.Α, τα καθήκοντα του οποίου σήμερα ασκεί ο Συντονιστής της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και εν προκειμένω της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης, αιτούμενοι την ακύρωση ή τροποποίηση της με Αριθ. 48 απόφασης και του με αριθ. 10/12-5-2020 πρακτικού έκτακτης συνεδρίασης του δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης, με ημερομηνία δημοσίευσης στο πρόγραμμα Διαύγεια 13-5-2020 (ΑΔΑ ΨΕΜ4ΩΚ8-Υ3Η) με μοναδικό θέμα ημερήσιας διάταξης: Καθορισμός νέου χώρου λειτουργίας παράλληλης υπαίθριας αγοράς του ν.4497/2017 στον Δήμο Ξάνθης και κάθε άλλης πράξης ή παράλειψης συναφούς προς τις προαναφερόμενες (υπό στοιχεία 1 & 2) πράξεις, για τους παρακάτω νόμιμους, βάσιμους και αληθινούς λόγους.
ΙΙ. ΙΣΤΟΡΙΚΟ – ΕΝΝΟΜΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ.
Επειδή με τις διατάξεις του άρθρου 227 του ν. 3852/2010 όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 118 του ν. 4555/2018 και ισχύουν και ειδικότερα σύμφωνα με την παραγ. 1 οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να προσβάλει τις αποφάσεις των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου αυτών και των συνδέσμων για λόγους νομιμότητας (ειδική διοικητική προσφυγή), ενώπιον του Επόπτη ΟΤΑ, μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε ( 15 ) ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης ή την ανάρτησή της στο διαδίκτυο.
Δικαίωμα για την άσκηση της ειδικής διοικητικής προσφυγής σύμφωνα με την παραγ. 4  των διατάξεων του άρθρου 227 του ν. 3852/2010 όπως ισχύει έχουν όλοι οι αιρετοί του οικείου δήμου ή περιφέρειας, ανεξάρτητα από το εάν έλαβαν μέρος ή φέρεται ότι έλαβαν μέρος στη συνεδρίαση κατά την οποία ελήφθη η προσβαλλόμενη απόφαση, εφόσον δεν την υπερψήφισαν.
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 215 παράγραφος 2 και 216 παράγραφος 1 του Ν.3852/2010, «Η Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ είναι αρμόδια για τον έλεγχο νομιμότητας των πράξεων των ΟΤΑ...... Σε κάθε Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ συνιστάται θέση προϊσταμένου αυτής, που φέρει τον τίτλο Ελεγκτής Νομιμότητας... Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 238 του Ν.3852/2010, όπως αντικαταστάθηκαν με τις όμοιες του άρθρου 131 του Ν.4555/2018 και ισχύουν, μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων κατά τα άρθρα 225, 226 και 227 ασκείται από τον Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Δεν έχει δε διαπιστωθεί μέχρι σήμερα  απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών για την έναρξη λειτουργίας αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ.
Στο άρθρο 10 της από 11 Μαρτίου 2020 ΠΝΠ (ΦΕΚ Α’ 55/11-3-2020) «Κατεπείγουσες διατάξεις για τη λειτουργία Δήμων και Περιφερειών κατά τη διάρκεια της λήψης μέτρων αποφυγής της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19» ορίζεται ότι κατά το διάστημα λήψης των μέτρων αποφυγής της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, η λήψη των αποφάσεων των πάσης φύσεως συλλογικών οργάνων των ΟΤΑ α’ βαθμού και των διοικητικών συμβουλίων των εποπτευόμενων νομικών τους προσώπων μπορεί να λαμβάνει χώρα είτε διά περιφοράς είτε διά τηλεδιάσκεψης με κάθε πρόσφορο τηλεπικοινωνιακό μέσο, κατά τις προβλέψεις της παρ. 5 του άρθρου 67 του ν. 3852/2010.
Με το άρθρο 38 «Ζητήματα ανθρώπινου δυναμικού δημόσιου τομέα», παρ 5, της από την 20 Μαρτίου 2020 ΠΝΠ (ΦΕΚ Α’ 68/20-3-2020) «Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και της δημόσιας διοίκησης», ορίζεται ότι Πάσης φύσεως προθεσμίες για υποβολή αιτήματος ή διοικητικής προσφυγής ενώπιον της διοίκησης αναστέλλονται από τις 11.3.2020 για δύο (2) μήνες. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου μπορεί να συντέμνεται ή να παρατείνεται, εφόσον παραμένει άμεσος ο κίνδυνος διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και πάντως όχι πέραν της 31.12.2020
Με την με αριθμ 40 εγκύκλιο με αρ. πρωτ 20930/31-03-2020 ΑΔΑ:6ΩΠΥ46ΜΤΛ6-50Ψ της Γενικής Γραμματείας Εσωτερικών & Οργάνωσης- Γενικής Διεύθυνσης Αποκέντρωσης & Τοπικής Αυτοδιοίκησης - Δ/νση Οργάνωσης & Λειτουργίας Τ.Α. – Τμήμα Οργάνωσης Τ.Α. Α΄ Βαθμού οριοθετείται η δράση των οργάνων διοίκησης των δήμων από την υγειονομική διάσταση των πολιτικών της, πλέον της αυτονόητης νομιμότητάς της, ώστε να αποφευχθεί η μετάδοση του κορωνοϊού COVID-19.
Στο πλαίσιο αυτό στην εγκύκλιο αυτή περιέχεται αναλυτική παρουσίαση του τρόπου αντιμετώπισης ζητημάτων που ανέκυψαν στη λειτουργία των οργάνων διοίκησης των δήμων κατά την περίοδο του περιορισμού της εξάπλωσης του ιού και παρατίθεται α) όλο το αντίστοιχο κανονιστικό πλαίσιο (Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου και κοινές Υπουργικές αποφάσεις) και β) οι εκδοθείσες εγκύκλιες οδηγίες για την εφαρμογή του κανονιστικού πλαισίου.
Στο πεδίο της εν λόγω εγκυκλίου υπό στοιχείο «iii». Με θέμα «Εποπτεία επί των πράξεων των δήμων» στην παρ. β ορίζεται  ότι η προθεσμία άσκησης της διοικητικής προσφυγής κατά των πράξεων της αυτοδιοίκησης, αναστέλλεται από τις 11 Μαρτίου 2020 για δύο (2) μήνες και κατά συνέπεια η προθεσμία για την άσκηση προσφυγής ενώπιον του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και της Ειδικής Επιτροπής, κατά τις διατάξεις του άρθρου 238 του ν. 3852/2010, η οποία έληξε ή θα λήξει μετά τις 11 Μαρτίου 2020 υπολογίζεται μετά την πάροδο δύο (2) μηνών από την έκδοση ή κοινοποίηση της προσβαλλόμενης απόφασης
Με το άρθρο 43 παρ. 1. της ΠΝΠ της 30ης Μαρτίου 2020 (ΦΕΚ Α'
75/30-03-2020) «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης» καθορίζεται ότι έως τις 31η Μαΐου 2020, η δια περιφοράς σύγκληση των δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων είναι δυνατή με τη συμμετοχή του ενός δευτέρου (1/2) των μελών του οικείου συμβουλίου.
Στην ως άνω αναφερόμενη αριθμ 40 εγκύκλιο με αρ. πρωτ 20930/31-03-2020 ΑΔΑ:6ΩΠΥ46ΜΤΛ6-50Ψ της Γενικής Γραμματείας Εσωτερικών & Οργάνωσης- Γενικής Διεύθυνσης Αποκέντρωσης & Τοπικής Αυτοδιοίκησης - Δ/νση Οργάνωσης & Λειτουργίας Τ.Α. – Τμήμα Οργάνωσης Τ.Α. Α΄ Βαθμού στο πεδίο υπό στοιχείο  iii. Εποπτεία επί των πράξεων των δήμων και στην παρ. β διασαφηνίζεται ότι δεν απαιτείται, η λήψη διακριτής, εκ των προτέρων απόφασης με την οποία τα μέλη θα αποφαίνονται για τη διεξαγωγή ή μη της συνεδρίασης δια περιφοράς, αλλά θεωρείται ότι η συμμετοχή αυτή εξασφαλίζεται αν, έστω και σε ένα θέμα της ημερήσιας διάταξης, ψηφίσουν συνολικά είτε θετικά, είτε αρνητικά, είτε δηλώσουν έστω ότι απέχουν από τη ψηφοφορία (δήλωση παρών), τουλάχιστον το ½ των μελών του οικείου συμβουλίου και ότι για τη διεξαγωγή της συνεδρίασης τηρείται πρακτικό.
Στο πρακτικό σημειώνεται οπωσδήποτε η εισήγηση επί του θέματος, τυχόν απόψεις των μελών που έχουν διατυπωθεί εγγράφως ή αναγραφεί σε ηλεκτρονικό μήνυμα, όπως και κάθε κείμενο που τυχόν θα παραδώσει ο σύμβουλος, καθώς και οι ψήφοι επί της πρότασης, χωρίς να χρειάζεται σε αυτό η υπογραφή των δημοτικών συμβούλων που συμμετέχουν, αφού η συμμετοχή, η ψήφος ή η, τυχόν, τοποθέτησή τους αποδεικνύονται από το αποστελλόμενο έγγραφό ή ηλεκτρονικό μήνυμά τους.
Κατά συνέπεια η ψήφος απαιτείται να αποστέλλεται προσωπικά από τον κάθε ένα δημοτικό σύμβουλο ξεχωριστά και από το e-mail που έχει δηλωθεί από τον ίδιο στους υπαλλήλους τον γραφείου τον δημοτικού συμβουλίου προς το e-mail του γραφείου τον δημοτικού συμβουλίου, που τους υποδείχθηκε, εφόσον ορίζεται ψηφοφορία δια περιφοράς μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Σύμφωνα ακόμα με το άρθρου 227 παρ 10 του ν. 3852/2010 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, αν κάποιο μέλος του δημοτικού συμβουλίου αρνηθεί ψήφο ή δώσει λευκή ψήφο, λογίζεται ως παρόν κατά τη συνεδρίαση, μόνο για το σχηματισμό της απαρτίας. Τόσο η άρνηση ψήφου, όσο και η λευκή ψήφος δεν υπολογίζονται στην καταμέτρηση θετικών και αρνητικών ψήφων. Τα μέλη του συμβουλίου που ήταν παρόντα κατά την έναρξη της συνεδρίασης και με την παρουσία τους υπήρξε απαρτία, ακόμα και αν αποχωρήσουν, λογίζονται ως παρόντα μέχρι το τέλος της συνεδρίασης, ως προς την ύπαρξη απαρτίας. Η απαρτία αυτή θεωρείται ότι συντρέχει για όλα τα θέματα που περιλαμβάνονται στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης. Για τη λήψη απόφασης για κάθε συγκεκριμένο θέμα, η απαιτούμενη πλειοψηφία υπολογίζεται επί των πραγματικά παρόντων μελών κατά τη ψηφοφορία. Για τις συνεδριάσεις τηρούνται πρακτικά.
Στην δια περιφοράς έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης, που έλαβε χώρα στις 12 Μαΐου 2020, ημέρα Τρίτη, με ώρα έναρξης 17:00 και ώρα λήξης 19:00, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 184 του Ν.4365/2019, το άρθρο 10 της Π.Ν.Π. «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών εμφάνισης Κορωνοϊού COVID 19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσης του», την αριθμ.18318/13-3-2020 εγκύκλιο του ΥΠΕΣ, την αριθμ.40/-31-3-2020 εγκύκλιο του ΥΠΕΣ και τα άρθρα 64,67,74 και 75 του Ν.3852/2010 όπως αυτά αντικαταστάθηκαν από τα άρθρα 71 του ν. 4555/2018 και 2 του ν. 4623/2019, προσαρμοσμένο στις προαναφερόμενες διατάξεις, προκειμένου ληφθεί απόφαση επί του μοναδικού θέματος ημερήσιας διάταξης «Λήψη απόφασης για καθορισμό χώρων παράλληλης  υπαίθριας αγοράς του ν. 4497/2017 (Α΄171), σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4682/20 (ΦΕΚ 76 Α΄), μαζί με την πρόσκληση κοινοποιήθηκαν στους δημοτικούς συμβούλους οι αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία διεξαγωγής της δια περιφοράς συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου που όριζαν τα εξής:
 1) Για τη δια περιφοράς λήψης απόφασης, απαιτείται η συμμετοχή τουλάχιστον των 2/3 των μελών του συλλογικού οργάνου.
2) Εκδίδεται η πρόσκληση συνεδρίασης με τα θέματα ημερήσιας διάταξης, που αποστέλλεται στα μέλη τρεις (3) τουλάχιστον πλήρεις ημέρες πριν την συνεδρίαση.
3) Στην πρόσκληση αναγράφονται ημέρα και ώρα έναρξης – λήξης συνεδρίασης, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία των μελών.
4) Μαζί με την πρόσκληση αποστέλλονται οι εισηγήσεις των θεμάτων για τα οποία θα ληφθεί απόφαση.
5) Τα συμμετέχοντα στο όργανο μέλη, έχουν δικαίωμα να αποστείλουν με e-mailτην ψήφο τους επί κάθε θέματος που περιλαμβάνεται στην ημερήσια διάταξη, το αργότερο μέχρι δύο (2) ώρες (19:00) μετά την ώρα σύγκλησης, όπως αυτή αναγράφεται στην πρόσκληση.
Η ψήφος τού κάθε μέλους (ναι, όχι  (με αιτιολόγηση), λευκό, παρών) θα αποστέλλεται στο e-mail του γραφείου του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης, (dimsimboulio@cityofxanthi.gr) .
6) Συμμετέχοντα (παρόντα) στη συνεδρίαση θεωρούνται τα μέλη που έχουν αποστείλει την ψήφο τους μέχρι την ώρα που καθορίζεται ανωτέρω, δηλαδή μέχρι την πάροδο δύο (2) ωρών (19:00) από την ώρα σύγκλησης, όπως αυτή αναγράφεται στην πρόσκληση κάθε συνεδρίασης.
Τα μέλη που δεν θα αποστείλουν ψήφο μέχρι την ώρα αυτή θεωρούνται μη συμμετέχοντα (απόντα).
7) Είναι προφανές ότι στις δια περιφοράς συνεδριάσεις, τα στάδια της συζήτησης, πρωτολογίας και δευτερολογίας παραλείπονται, αφού η συνεδρίαση δεν γίνεται με τη συνήθη διαδικασία και δεν υπάρχει φυσική παρουσία.
8) Οι αποφάσεις που θα ληφθούν με την δια περιφοράς διαδικασία, θα ανακοινωθούν από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, στην πρώτη συνεδρίαση μετά τη λήξη των μέτρων αποφυγής διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.
9) Κάθε μέλος του συλλογικού οργάνου μπορεί να ζητά περαιτέρω στοιχεία επί των εισηγήσεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες ή τους αρμόδιους Αντιδημάρχους Οδηγίες.
Να σημειωθεί στο σημείο αυτό ότι οι ίδιες οδηγίες αυτές αποστέλλονταν από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου μαζί με την πρόσκληση σε συνεδρίαση δια περιφοράς και για όλες τις συνεδριάσεις που διενεργήθηκαν μέχρι τις 22-5-2020.
Κατά την συνεδρίαση δια περιφοράς της 12ης Μαΐου 2020 όπως και στις προηγούμενες που διενεργήθηκαν κατά τον ίδιο τρόπο, δεν τηρήθηκαν οι διαδικασίες που προβλέπονται και απαιτούνται για την νόμιμη λήψη της απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο, διότι όπως προκύπτει από το πρακτικό 10/12-5-2020 της απόφασης λήφθηκαν υπόψη ομαδικά e-mail των δημοτικών συμβούλων και για τον σχηματισμό απαρτίας του Δημοτικού Συμβουλίου και για την καταμέτρηση των θετικών και αρνητικών ψήφων κατά την λήψη της προσβαλλόμενης απόφασης, παρότι επιβάλλεται να αποσταλεί ατομικό email κάθε συμβούλου με την ψήφο του (ναι, όχι  (με αιτιολόγηση), λευκό, παρών), όπως άλλωστε οριζόταν στις οδηγίες για την ψηφοφορία.
Επίσης λήφθηκε υπόψη ομαδικό εκπρόθεσμο email των προσφευγόντων δημοτικών συμβούλων της παράταξης «Αγάπη για την Ξάνθη μας», στο οποίο αναφερόταν τα πρόσωπα των προσφευγόντων, που εστάλη από το προσωπικό  email του δημοτικού συμβούλου Δημοσθένη Γεωργιάδη και το οποίο εστάλη μετά την λήξη του χρόνου ψηφοφορίας, με αποτέλεσμα οι προσφεύγοντες σύμβουλοι να προσμετρηθούμε, όπως αναφέρεται στο προσβαλλόμενο πρακτικό, παρανόμως για τον σχηματισμό απαρτίας της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Το συγκεκριμένο όμως πρακτικό πέραν των ανωτέρω ακυροτήτων του, επιπρόσθετα δεν καταγράφει επακριβώς ποιοι σύμβουλοι τάχθηκαν υπέρ, ποιοι κατά, ποιοι απείχαν της ψηφοφορίας και ποιοι ψήφισαν λευκό, όπως απαιτείται.
Φέρει παρόντες 14 δημοτικούς συμβούλους χωρίς να αναφέρει ότι έχουν σταλεί ατομικά email εκ μέρους τους και οι οποίοι να δηλώνουν με αυτά οτι ψηφίζουν υπέρ του θέματος της ημερήσιας διάταξης.
Επίσης 8 δημοτικοί σύμβουλοι - Σάββας Μελισσόπουλος, Ειρήνη Χαριτωνίδου, Τιμούρ Χουσεΐν Ογλού, Θεοφάνης Παπαδάκης, Τζενάν Τσαρεκτσή, Σινάν Τοπ, Γεώργιος Καλογερής Παναγιώτης Σταυρακάρας, με ομαδικό επίσης email αιτήθηκαν, μαζί με άλλους 11 δημοτικούς συμβούλους, την αναβολή της λήψης της απόφασης, χωρίς όμως να τοποθετούνται για την πρόθεση ψήφου τους σε περίπτωση απόρριψης του αιτήματος. Σχετικά με αυτούς, δεν αναφέρεται στο προσβαλλόμενο πρακτικό που συγκαταλέγεται η παρουσία τους για τον σχηματισμό της απαιτούμενης πλειοψηφίας επί των παρόντων κατά την λήψη της απόφασης.
Επειδή, όπως προκύπτει από την αριθμ. 7666/11/7-2-2007 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (Κεφάλαιο 3) στην περίπτωση υποβολής προσφυγής ο έλεγχος αφορά καταρχήν το παραδεκτό αυτής και στη συνέχεια το βάσιμο.
Επειδή, οι ειδικές προϋποθέσεις που τίθενται σωρευτικά σύμφωνα με τις οποίες κρίνεται το παραδεκτό μίας προσφυγής είναι:
α) ο προσφεύγων να έχει προσωπικό, άμεσο και ενεστώς έννομο συμφέρον στην άσκηση της προσφυγής. Προσωπικό είναι το έννομο συμφέρον όταν υπάρχει ειδικός δεσμός του προσφεύγοντος με την προσβαλλόμενη πράξη, η οποία θίγει συγκεκριμένη νομική ή πραγματική κατάσταση που τον αφορά. Άμεσο είναι το έννομο συμφέρον όταν τη βλάβη υφίσταται ο ίδιος ο προσφεύγων και όχι άλλο πρόσωπο, με το οποίο αυτός συνδέεται με ορισμένη σχέση. Ενεστώς είναι το έννομο συμφέρον όταν αυτό υφίσταται συγχρόνως κατά το χρόνο λήψης της απόφασης από τον ΟΤΑ, κατά το χρόνο άσκησης της προσφυγής και κατά το χρόνο εξέτασης της προσφυγής,
β) η προσφυγή να έχει ασκηθεί εντός της προβλεπόμενης από το νόμο προθεσμίας και
γ) να στρέφεται κατά εκτελεστής διοικητικής πράξης. Δεν έχουν εκτελεστό χαρακτήρα, και άρα προσβάλλονται απαράδεκτα, οι ανακοινώσεις, οι γνώμες, τα πρακτικά ορκωμοσίας κ.λ.π.
Οι προσφεύγοντες έχουμε έννομο συμφέρον ως δημοτικοί Σύμβουλοι και νομιμοποιούμαστε ενεργητικά στην άσκηση της προσφυγής, καθώς υπάρχει βλάβη στο πρόσωπό του καθενός από εμάς και αλλοίωσης της βούλησής μας και της πρόθεσης συμμετοχής μας στην συνεδρίαση διότι  παρανόμως φερόμαστε παρόντες στην δια περιφοράς έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης, που έλαβε χώρα στις 12 Μαΐου 2020 και οι οποίοι παρότι παράτυπα λογισθήκαμε παρόντες για τον σχηματισμό απαρτίας της συνεδρίασης, απείχαμε σύμφωνα με το πρακτικό από την ψήφιση του θέματος της ημερήσιας διάταξης.
Ασκούμε δε την προσφυγή προ της παρόδου της υπό του νόμου προθεσμίας των δεκαπέντε ημερών από την δημοσίευση στις 13-5-2020 στο πρόγραμμα Διαύγεια του με αριθ.10/12-5-2020 πρακτικού της έκτακτης συνεδρίασης του δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης (Αριθ. Απόφασης 48), με την οποία δημοσίευση λάβαμε γνώση του τρόπου λήψης της προσβαλλόμενης απόφασης και σύνταξης του επίσης προσβαλλόμενου πρακτικού.
Περαιτέρω, η πράξη έχει εκτελεστό χαρακτήρα, καθόσον αποτελεί κανονιστική πράξη.
Ως εκ τούτου, παραδεκτώς ασκείται εκ μέρους μας η ειδική αυτή προσφυγή και ενόψει των προαναφερομένων, προφανές είναι το έννομο συμφέρον μας και το συναπτόμενο με αυτό δικαίωμά μας, να ασκήσουμε την ειδική αυτή προσφυγή μας ενώπιον του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης.
Κατά τούτα λοιπόν παραπονούμαστε ενώπιών σας, για τους κάτωθι νόμιμους και βάσιμους λόγους, που κλονίζουν σωρεία ατομικών -  νομικών και συνταγματικών δικαιωμάτων μας.
ΙΙΙ. ΛΟΓΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ
Οι πλημμέλειες λήψης της με αριθ. 48 απόφασης και σύνταξης του με αριθ. 10/12-5-2020 πρακτικού της έκτακτης συνεδρίασης του δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης έχουν ως παρακάτω:
 Α\ Κατά την λήψη της απόφασης με αριθ. 48, στην έκτακτη δια περιφοράς συνεδρίαση της 12ης Μαΐου 2020 του δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης, δεν τηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες που προβλέπονται και απαιτούνται για την νόμιμη λήψη απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο, καθώς όπως προκύπτει από το πρακτικό με αριθ.10/12-5-2020 δεν στάλθηκε από τους συμμετέχοντες στη συνεδρίαση δημοτικούς Συμβούλους όπως εκ του Νόμου επιβάλλεται ατομικό email, από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του κάθε συμβούλου, όπως αυτό δηλώθηκε στη γραμματεία του δημοτικού συμβουλίου Ξάνθης κατόπιν απαίτησης του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, που να περιλαμβάνει την δήλωση ψήφου του κάθε  συμβούλου (ναι, όχι  (με αιτιολόγηση), λευκό, παρών), όπως οριζόταν στις οδηγίες για την ψηφοφορία που εστάλησαν από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου μαζί με την από 12-5-2020 και με αριθ.πρωτ: 10709 πρόσκληση σε συνεδρίαση στην όπισθεν αυτής (πρόσκλησης) σελίδα.
Αντίθετα λήφθηκαν υπόψη ομαδικά e-mail δημοτικών συμβούλων  αφενός για τον σχηματισμό απαρτίας της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου και αφετέρου για την καταμέτρηση των θετικών και αρνητικών ψήφων και την λήψη της προσβαλλόμενης απόφασης, με αποτέλεσμα να παραβιάζεται η απαράβατη αρχή της ατομικότητας της ψήφου του κάθε συμβούλου και να αποκλείεται με τον τρόπο αυτό η επαλήθευση της πρόθεσης και του περιεχόμενου της ανεξάρτητης ψήφου του καθενός συμβούλου, καθώς εκ  του τύπου της συνεδρίασης εκλείπει η φυσική παρουσία των συμβούλων κατά την διενέργεια της συνεδρίασης και της έκφρασης από τον ίδιο της ατομικής ψήφου κατά την λήψη των αποφάσεων.
Εκ του λόγου αυτού η ψήφος και η τυχόν τοποθέτηση του κάθε συμβούλου περιφρουρείται εκ του Νόμου αποδεικνύόμενη από το αποστελλόμενο έγγραφο ή ηλεκτρονικό μήνυμά του, χωρίς να απαιτείται η υπογραφή του στο πρακτικό, καθώς έτσι τεκμαίρεται η προέλευση και η αυθεντικότητα της ψήφου, γεγονός που δεν τηρήθηκε από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης.
Β\Κατά την λήψη της απόφασης με αριθ. 48 στην έκτακτη δια περιφοράς συνεδρίαση της 12ης Μαΐου 2020 του δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης, λήφθηκε παρανόμως υπόψη ομαδικό και εκπρόθεσμο email των προσφευγόντων δημοτικών συμβούλων της παράταξης «Αγάπη για την Ξάνθη μας», το οποίο εστάλη μετά την λήξη του χρόνου ψηφοφορίας και συγκεκριμένα περί ώρα  19.05, από το προσωπικό  email του 4ου προσφεύγοντα συμβούλου Δημοσθένη Γεωργιάδη, με αποτέλεσμα οι προσφεύγοντες σύμβουλοι που αναφερόταν σε αυτό να περιληφθούμε στην συνεδρίαση και να προσμετρηθούμε ως παρόντες για τον σχηματισμό της απαρτίας του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως φαίνεται στο πρακτικό που συντάχθηκε, παρόλο το εκπρόθεσμο της αποστολής του ηλεκτρονικού μηνύματος, μετά την λήξη της συνεδρίασης.
Η παραδοχή του εκπροθέσμου της λήψης αυτού, προκύπτει από την από 14-5-2020 με αριθ. πρωτ 10914 απάντηση του Προέδρου του δημοτικού συμβουλίου (σχετ 4), στο αίτημα του επικεφαλής του συνδυασμού μας περί τροποποίησης της εν λόγω απόφασης και του συγκεκριμένου πρακτικού, ο οποίος διαμαρτυρήθηκε στον Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης για την πρακτική αυτή που ακολουθήθηκε, τονίζοντάς του ότι σκοπίμως στάλθηκε ομαδικό και εκπρόθεσμο email, προκειμένου αυτός (ο Πρόεδρος) να αναγκαστεί να κινηθεί νομίμως και να εφαρμόσει τις διατάξεις του Νόμου που καταστρατηγούνται για όλους τους συμμετέχοντες δημοτικούς συμβούλους που λαμβάνουν μέρος στις συνεδριάσεις δια περιφοράς και συγκεκριμένα τόσο αυτής της 12ης Μαΐου 2020, όσο και όλων των συνεδριάσεων που διενεργήθηκαν με αυτόν τον τρόπο,σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 10 της από 11 Μαρτίου 2020 ΠΝΠ (ΦΕΚ Α’ 55/11-3-2020)
Γ\ Το προσβαλλόμενο πρακτικό πέραν των ανωτέρω λόγων ακυρότητας του, δεν καταγράφει επακριβώς ποιοι σύμβουλοι τάχθηκαν υπέρ της λήψης της απόφασης αυτής, ποιοι κατά, ποιοι απείχαν της ψηφοφορίας, ποιοι ψήφισαν λευκό και πως εκφράστηκε η δήλωση ψήφου όλων των δημοτικών συμβούλων που συμμετείχαν στην συνεδρίαση.
Το  με αριθ.10/12-5-2020 πρακτικό συνεδρίασης δια περιφοράς του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης φέρει παρόντες 39 δημοτικούς συμβούλους.
Από αυτούς 11 δημοτικοί σύμβουλοι -Χαράλαμπος Δημαρχόπουλος, Θωμάς Ηλιάδης, Στυλιανός Γουναρίδης, Ελισάβετ Παυλίδου, Κυριάκος Παπαδόπουλος, Παναγιώτης Ταρενίδης, Ματθαίος Σαββίδης, Αναστάσιος Θεοδωρίδης, Στέφανος Ιγιαννίδης, Πασχάλης Λύρατζης, Σοφία Παπά- φέρονται να αιτούνται αρχικά την αναβολή της λήψης της απόφασης και να δηλώνουν ότι σε περίπτωση απόρριψης του αιτήματος, για συζήτηση την επόμενη ημέρα, καταψηφίζουν το θέμα της ημερήσιας διάταξης.
Άλλοι  8 δημοτικοί σύμβουλοι - Σάββας Μελισσόπουλος, Ειρήνη Χαριτωνίδου, Τιμούρ Χουσεϊν Ογλού, Θεοφάνης Παπαδάκη, Τζενάν Τσαρεκτσή, Σινάν Τοπ, Γεώργιος Καλογερής, Παναγιώτης Σταυρακάρας- φέρονται να αιτούνται και αυτοί την αναβολή της λήψης της απόφασης, χωρίς όμως να τοποθετούνται για την πρόθεση ψήφου τους σε περίπτωση απόρριψης του αιτήματος αναβολής για την επόμενη ημέρα, για τους οποίους το πρακτικό δεν αναφέρει που τους συγκαταλέγει για τον σχηματισμό της πλειοψηφίας κατά την λήψη της απόφασης.
Οι 6 προσφεύγοντες δημοτικοί σύμβουλοι παρανόμως θεωρούνται παρόντες, οι οποίοι επίσης περιλαμβάνουν αίτημα αναβολής στο ομαδικό εκπρόθεσμο email που αποστέλλεται για λογαριασμό τους.
Υπάρχουν δε ακόμη 14 δημοτικοί σύμβουλοι που κατά ερμηνεία του πρακτικού φέρονται να ψηφίζουν υπέρ του θέματος της ημερήσιας διάταξης, χωρίς να γίνεται πουθενά καμιά μνεία της έκφρασης της πρόθεσης ψήφου του  καθενός από αυτούς καθώς και του τρόπου που ελήφθη αυτή.
Δεν περιλαμβάνεται δε κατά την λήψη της προσβαλλόμενης απόφασης και σύνταξης του προσβαλλόμενου πρακτικού αιτιολογημένη απόρριψη του αιτήματος αναβολής, που συγκεντρώνει την πλειοψηφία των θεωρουμένων παρόντων δημοτικών συμβούλων.
Όλοι οι ισχυρισμοί μας ομολογούνται απερίφραστα από τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης στο από 22-5-2020 και με αρ. πρωτ. 11615 έγγραφό του, που αποστέλλει στους δημοτικούς συμβούλους (σχετ. 5.) σχετικά με τον τρόπο ψηφοφορίας στις εφεξής δια περιφοράς έκτακτες συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης.
Σύμφωνα με το έγγραφο αυτό, «η ψήφος του δημοτικού συμβούλου που θα αποστέλλεται από email διαφορετικό από το δηλωθέν στη γραμματεία τον δημοτικού συμβουλίου Ξάνθης όπως και ψήφοι περισσοτέρων συμβούλων που θα αποστέλλονται ομαδικά από το e-mail ενός δημοτικού συμβούλου δεν θα λαμβάνονται υπόψη. 
Επίσης, οι δημοτικοί σύμβουλοι, έχουν δικαίωμα να αποστείλουν με e-mail την ψήφο τους επί κάθε θέματος που περιλαμβάνεται στην ημερήσια διάταξη, το αργότερο μέχρι το τέλος που έχει ορισθεί στην πρόσκληση τον Δημοτικού Συμβουλίου, όπως αυτή αναγράφεται.
 Συμμετέχοντα (παρόντα) στη συνεδρίαση θεωρούνται τα μέλη που έχουν αποστείλει την ψήφο τους μέχρι την ώρα που καθορίζεται ανωτέρω, όπως αυτή αναγράφεται στην πρόσκληση κάθε συνεδρίασης.
Τα μέλη που δεν θα αποστείλουν ψήφο μέχρι την ώρα αυτή θεωρούνται μη συμμετέχοντα (απόντα). Εφεξής, ψήφος που Θα αποστέλλεται ακόμη και ένα λεπτό της ώρας μετά την πάροδο της λήξης, όπως αυτή αναγράφεται στην πρόσκληση κάθε συνεδρίασης, δεν θα λαμβάνεται υπόψιν».
Με το ίδιο έγγραφο (από 22-5-2020 και με αρ. πρωτ. 11615) του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης επομένως δηλώνεται απερίφραστα ότι επί έξι (6) ήδη συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου ή επιτροπών και που διενεργήθηκαν σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 10 της από 11 Μαρτίου 2020 ΠΝΠ (ΦΕΚ Α’ 55/11-3-2020) «Κατεπείγουσες διατάξεις για τη λειτουργία Δήμων και Περιφερειών κατά τη διάρκεια της λήψης μέτρων αποφυγής της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19», μεταξύ των οποίων και αυτή που ελήφθη η προσβαλλόμενη απόφαση και συντάχθηκε το προσβαλλόμενο πρακτικό, όχι μόνο δεν τηρήθηκαν αλλά αντίθετα παραβιάστηκαν οι διατάξεις του Νόμου που διέπουν την λειτουργία των δημοτικών οργάνων.
Αναφέρει επίσης ο Πρόεδρος του Δημοτικού συμβουλίου τελείως αυθαίρετα  ότι οι έξι (6) αυτές συνεδριάσεις, μαζί με την αυτή της 12ης Μαΐου 2020, εκλαμβάνονται ως περίοδος προσαρμογής, χωρίς αυτό να πηγάζει από κάποια άλλη διάταξη Νόμου, που να του παρέχει αυτή την δυνατότητα και συνεπώς ο Πρόεδρος δεν έχει κανένα τέτοιου είδους  δικαίωμα να παρακάμπτει τον Νόμο και να παραβιάζει ατομικά -  νομικά και συνταγματικά δικαιώματα των δημοτικών συμβούλων Ξάνθης, καταλύοντας με τον τρόπο αυτό όλες τις αρχές που επικαλείται ότι υπηρετεί.
Με τα δεδομένα αυτά θα πρέπει να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη με αριθ 48 απόφαση και το προσβαλλόμενο με αριθ. 10/12-5-2020 πρακτικό συνεδρίασης δια περιφοράς του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης.
Επίσης οφείλετε να ασκήσετε τον απαραίτητο έλεγχο νομιμότητας των αποφάσεων και των πρακτικών των προηγουμένων συνεδριάσεων που αναφέρονται στο από 22-5-2020 και με αρ. πρωτ. 11615 του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης που σας αποστέλλονται και που υπόκεινται σε έλεγχο νομιμότητας εκ μέρους σας βάσει της διάταξης 225 παρ. 2 του Νόμου 3852/2010.
Επειδή προσάγουμε και επικαλούμαστε:
- την πρόσκληση για δια περιφοράς έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης που έλαβε χώρα στις 12 Μαΐου 2020, ημέρα Τρίτη με ώρα έναρξης 17:00 – και ώρα λήξης 19.00, μαζί με τις αναλυτικές ενσωματωμένες στην όπισθεν σελίδα αυτής οδηγίες για τη διαδικασία διεξαγωγής των δια περιφοράς συνεδριάσεων τον δημοτικού συμβουλίου μαζί με το ηλεκτρονικό μήνυμα αποστολής της (σχετ. 1α, 1β και 1γ),
- το ομαδικό email των προσφευγόντων με χρόνο αποστολής 19.04 (σχετ. 2)
- το αίτημα διόρθωσης της προσβαλλόμενης απόφασης και του πρακτικού συνεδρίασης και την απάντηση του Προέδρου του δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης επί του αιτήματος διόρθωσης του προσβαλλόμενου πρακτικού (σχετ. 3 και 4),
- Το νέο έγγραφο που απεστάλη στους δημοτικούς συμβούλους με τις αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία διεξαγωγής των δια περιφοράς συνεδριάσεων τον δημοτικού συμβουλίου (σχετ 5).
Επειδή έχουμε έννομο συμφέρον για την άσκηση της προσφυγής αυτής.
Επειδή λάβαμε γνώση στις 13-5-2020 ημέρα δημοσίευσης στο πρόγραμμα Διαύγεια του με αριθ.10/12-5-2020 πρακτικού της έκτακτης συνεδρίασης του δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης (Αριθ. Απόφασης48), της προσβαλλόμενης απόφασης και σύνταξης του επίσης προσβαλλόμενου πρακτικού.
Επειδή η παρούσα προσφυγή μας είναι νόμιμη, βάσιμη και αληθινή, ασκείται δε αρμοδίως ενώπιον του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης.
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ
Ζητούμε να ακυρωθεί ή να τροποποιηθεί η με Αριθ. 48 απόφαση και το με αριθ. 10/12-5-2020 πρακτικό έκτακτης δια περιφοράς  συνεδρίασης του δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης, με ημερομηνία δημοσίευσης στο πρόγραμμα Διαύγεια 13-5-2020 (ΑΔΑ ΨΕΜ4ΩΚ8-Υ3Η) με μοναδικό θέμα ημερήσιας διάταξης: Καθορισμός νέου χώρου λειτουργίας παράλληλης υπαίθριας αγοράς του ν.4497/2017 στον Δήμο Ξάνθης
 Αντίκλητό μας ορίζουμε την Έλενα Τσέτση του Χριστοδούλου, δικηγόρο Ξάνθης (ΑΜ 88), κάτοικο Ξάνθης (Βενιζέλου 72-76), τηλ . 2541020014 & 6937090181.
Οι προσφεύγοντες
1. Ιωάννης Παπαχρόνης του Χαραλάμπους
2. Βασίλειος Παπαδόπουλος του Περικλή
3. Μιχαήλ Σπανίδης του Ιωάννη,
4. Δημοσθένης Γεωργιάδης του Δημητρίου
5. Αφεντούλης Τσακιρίδης του Παναγιώτη
6. Χαράλαμπος Διαφωνίδης του Νικολάου



Share this

Related Posts

Previous
Next Post »