*Το κανάλι του πολίτη που αισθάνεται ελεύθερος

14 Φεβρουαρίου

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΜΟΙΡΙΔΗ για ΝΙΚΟ ΕΥΦΡΑΙΜΙΔΗ, ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΔΗΜΑΡΙΟΥ-ΞΑΝΘΗΣ

14 Φεβρουαρίου
*Πότε θα δημοπρατηθεί η μελέτη της Ανατολικής Παράκαμψης Ξάνθης, το μοναδικό τμήμα του κάθετου άξονα Ξάνθης-Ελληνοβουλγαρικών συνόρων που δεν έχει μελέτη, για την οποία όμως υπάρχει χρηματοδότηση 3,5 εκ ευρώ από το ΠΔΕ;
«To υφιστάμενο οδικό δίκτυο Δημαρίου-Ξάνθης, έχει τεράστιες ελλείψεις σε θέματα ασφάλειας και γεωμετρικών χαρακτηριστικών. Σε ποιες ενέργειες βελτίωσης του έχετε προβεί ώστε να έχει επαρκή χαρακτηριστικά και συνθήκες ασφάλειας για να ανταπεξέλθει στην αυξημένη κίνηση που θα προκύψει από τη λειτουργία του συνοριακού σταθμού το τελευταίο τρίμηνο του 2020;», τονίζει σε ερώτηση που κατέθεσε ο Περιφερειακός σύμβουλος Ξάνθης Μιχάλης Αμοιρίδης προς τον Πρόεδρο του Περιφερειακού συμβουλίου ΑΜΘ με αποδέκτη τον Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης Νίκο  Ευφραιμίδη που είτε υπάρχει, είτε δεν υπάρχει, είναι το ίδιο πράγμα...
ΟΛΗ Η ΕΡΩΤΗΣΗ
Ξάνθη, 04 Φεβρουαρίου 2020
Προς:
Τον Πρόεδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ,
Επερώτηση Προς
Τον Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Ξάνθης κο Ν. Εφραιμίδη
Κοιν : Περιφερειακούς Συμβούλους ΑΜΘ
Θέμα: Αντιμετώπιση ελλείψεων και συνθηκών ασφαλείας, στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο Δημαρίου Ξάνθης, λόγω επικειμένης αύξησης την κίνησης, παραεμπόριο, ζητήματα δίκαιης αποζημίωσης απαλλοτριώσεων και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
  Στις 24 Ιανουαρίου 2020, παραβρεθήκατε ως καλεσμένος, στην τελετή έναρξης της κατασκευής συνοριακού σταθμού, που διοργάνωσε η Βουλγαρική Περιφέρεια του Σμόλυαν. Είναι άλλωστε κάτι το οποίο είχαμε προβλέψει σε σχετική επερώτηση που υποβάλαμε προ μηνών. Τότε στα συγκεκριμένα ερωτήματα είχατε απαντήσει ότι ουδεμία σχέση ή ανάμιξη έχετε σχετικά με την χρηματοδότηση και εξέλιξη του κάθετου άξονα, ενός έργου που αφορά στην καθημερινότητα χιλιάδων συμπολιτών μας αλλά και στην επιχειρηματική και τουριστική ανάπτυξη της Ξάνθης και ευρύτερα. Πρωτοφανές αλλά εσείς το είπατε. Από το 2016 που εκκίνησε η κατασκευή του πρώτου τμήματος έχουμε φθάσει στο 2020 και είναι πιστεύω προς όφελος όλων μας, εκτός από το να τιμάτε προσκλήσεις εγκαινίων άλλων, να ασχοληθείτε και εσείς επικοινωνώντας με την Εγνατία Οδό ΑΕ. Στην πρόσφατη εκδήλωση που σας είδαμε να φωτογραφίζεστε περιχαρής, μεταξύ άλλων θα ενημερωθήκατε ότι το έργο θα παραδοθεί προς χρήση πριν τη λήξη του έτους που διανύουμε. Παράλληλα όπως όλοι γνωρίζουμε από δηλώσεις αρμοδίων στελεχών της Εγνατίας Οδός ΑΕ, το τμήμα ΕΒ Συνόρων-Δημαρίου θα παραδοθεί εντός του τρέχοντος έτους. Συνεπώς εντός του τελευταίου τριμήνου του 2020, θα είναι πλέον δυνατή η σύνδεση των δύο χωρών και μέσω αυτής της οδικής διόδου.
            Παρακαλώ να μας ενημερώσετε με σαφήνεια:
   Α) Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί ώστε να είναι δυνατή η σύνδεση του τμήματος του κάθετου άξονα Ε/Β συνόρων-Δημαρίου με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο μέχρι τη Ξάνθη;
   Β) To υφιστάμενο οδικό δίκτυο Δημαρίου-Ξάνθης, έχει τεράστιες ελλείψεις σε θέματα ασφάλειας και γεωμετρικών χαρακτηριστικών. Σε ποιες ενέργειες βελτίωσης του έχετε προβεί ώστε να έχει επαρκή χαρακτηριστικά και συνθήκες ασφάλειας για να ανταπεξέλθει στην αυξημένη κίνηση που θα προκύψει από τη λειτουργία του συνοριακού σταθμού το τελευταίο τρίμηνο του 2020;
   Γ) Ανατολική Παράκαμψη Ξάνθης. Έργο πνοής για όλο το νομό αλλά και για την πόλη της Ξάνθης, αποτέλεσε αίτημα και όραμα και του Δήμου Ξάνθης εδώ και πολλά χρόνια. Με την επικείμενη δε έναρξη λειτουργίας του κάθετου άξονα και την αναμενόμενη αύξηση κυκλοφορίας, καθίσταται και επιτακτικό προκειμένου να μην υπάρξει κυκλοφοριακή συμφόρηση τμημάτων της Ξάνθης. Πότε θα δημοπρατηθεί η μελέτη της Ανατολικής Παράκαμψης Ξάνθης, το μοναδικό τμήμα του κάθετου άξονα Ξάνθης-Ελληνοβουλγαρικών συνόρων που δεν έχει μελέτη, για την οποία όμως υπάρχει χρηματοδότηση 3,5 εκ ευρώ από το ΠΔΕ;
   Δ) Το κονδύλιο των 6,5 εκ ευρώ για τη χρηματοδότηση τμήματος του έργου του κάθετου άξονα από το ΠΕΠ της Περιφέρειας που με τα μέχρι σήμερα δεδομένα λήγει το 2022 με πέρας πληρωμών το Μάιο του 2023, το είχε υπογράψει το 2016 ο αείμνηστος Περιφερειάρχης Γ Παυλίδης, γιατί δεν έχει επαναπροσδιοριστεί σε συνεννόηση με την Εγνατία Οδό ΑΕ για κατασκευή επόμενου τμήματος (πχ Μελίβοια Εχίνος ή Εχίνος Σμίνθη) και μετά από 4 χρόνια και παραμένει χωρίς αξιοποίηση και κίνδυνο να χαθεί λόγω της λήξης του ΠΕΠ ΑΜΘ 2014-2020;
  Ε) Ομοίως το κονδύλιο των 20 εκ ευρώ περίπου, για τη χρηματοδότηση τμήματος του έργου του κάθετου άξονα από το πρόγραμμα ΥΜΕ ΠΕΡΑΑ, που είχε υπογραφεί το 2016 από τον τότε υπουργό, γιατί μετά από 4 χρόνια δεν έχει επαναπροσδιοριστεί για κατασκευή επόμενου τμήματος (πχ Μελίβοια Εχίνος ή Εχίνος Σμίνθη) και παραμένει χωρίς αξιοποίηση με κίνδυνο να χαθεί και αυτό;
   ΣΤ) Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί ώστε και με βάση την κεκτημένη εμπειρία από τη λειτουργία της συνοριακής διάβασης Αγίου Κωνσταντίνου, να διασφαλίσετε χώρο για την λειτουργία κλιμακίων ελέγχου και καταπολέμησης του παραεμπορίου από τις υπηρεσίες της Ελληνικής Δημοκρατίας;
  Ζ) Είναι γνωστά εδώ και χρόνια παράπονα από πολλούς κατοίκους της περιοχής του οικισμού Δημαρίου, που αφορούν στην ελλιπή κατά την άποψη τους, αποζημίωση που έλαβαν κατά τη διαδικασία απαλλοτριώσεων αγροτεμαχίων τους ή και στον διαχωρισμό από την οδό, των ήδη μικρών αγροτεμαχίων τους, από τον κάθετο άξονα, που τα καθιστά ασύμφορα για αγροτική εκμετάλλευση. Σε ποιες ενέργειες υποστήριξης των αιτημάτων τους έχετε προβεί και σε ποιες ενέργειες παρέμβασης έχετε προχωρήσει ώστε να μεριμνήσουμε και να μην επαναληφθούν παρόμοιες αδικίες σε περιουσίες συμπολιτών μας  κατά την κατασκευή των επόμενων τμημάτων του κάθετου άξονα και ιδιαίτερα του τμήματος Δημαρίου- Μελιβοίων;
   H) Επειδή το κυρίαρχο ενδιαφέρον μας για το συγκεκριμένο οδικό άξονα, δεν εντοπίζεται στην λειτουργία άλλης μίας διάβασης μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας, (αυτό δεν είναι και άμεσα αναγκαίο) αλλά πηγάζει από το γεγονός ότι με την ευκαιρία της διακρατικής συμφωνίας υλοποίησης του, το 1996, θα υλοποιηθεί ένας νέος ασφαλής και με σύγχρονες προδιαγραφές δρόμος που θα χρησιμοποιείται από τους χιλιάδες κατοίκους της περιοχής, κάτι που είναι απόλυτα αναγκαίο, θα ήθελα να μας γνωρίσετε ποιες οι ενέργειες σας ώστε να καθορισθεί ένα σαφές χρονοδιάγραμμα χρηματοδοτήσεων για όλα τα υπόλοιπα τμήματα από τα Μελίβοια μέχρι και τη Ξάνθη και την ανατολική παράκαμψη της;
Μιχάλης Αμοιρίδης
Περιφερειακός Σύμβουλος Ξάνθης

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »