18 Ιουλίου

ΥΠΟΙΚ στη Βουλή των Ελλήνων: Δεν στοιχειοθετείται λαθρεμπορία σε βάρος της ΣΕΚΑΠ για το "τσιγαράδικο" στα Χανιά!

18 Ιουλίου

 Το υπουργείο Οικονομικών απαντώντας σε ερωτήσεις του Ανδρέα Λοβέρδου παραδέχεται ότι στο «τσιγαράδικο» που πιάστηκε στα ανοικτά της Παλαιόχωρας Χανίων υπήρχαν τσιγάρα της ΣΕΚΑΠ αλλά επιφυλάσσεται να χαρακτηρίσει το φορτίο «λαθρεμπορικό» μέχρι να εκμηριωθεί.
Οπως προκύπτει από την απάντηση της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων, στο υπό σημαία Ουκρανίας εμπορικό πλοίο που έμεινε ακυβέρνητο και ρυμουλκήθηκε στα Χανιά, εντοπίστηκαν από τις αρμόδιες αρχές στο φορτίο τα αναγραφόμενα στο cargo manifest δύο σήματα της εταιρείας ΣΕΚΑΠ. Ωστόσο, η γ.δ. Τελωνείων αν και τονίζει ότι οι αρμόδιοι υπάλληλοι υποψιάστηκαν την περίπτωση λαθρεμπορίας, αυτή δεν τεκμηριώνεται καθώς το πλοίο έπλεε σε διεθνή ύδατα.
Σύμφωνα με το έγγραφο, κατά τον κατάπλου του πλοίου στον λιμένα Παλαιοχώρας Χανίων, έγινε έλεγχος από τις Λιμενικές Αρχές, παρουσία της ειρηνοδίκη Χανίων και εκλήθη σε συνδρομή υπάλληλος του Τελωνείου Χανίων.
«Τελώντας υπό τις εντολές του δικαστικού λειτουργού, ο τελωνειακός αποσφράγισε το φορτίο, έλαβε τις τελωνειακές σφραγίδες της χώρας φόρτωσης (Μαυροβούνιο), παρέλαβε τα συνοδευτικά έγγραφα του φορτίου και έλαβε δείγμα από τα τσιγάρα. Στο φορτίο βρέθηκαν τα αναγραφόμενα στο cargo manifest, δύο σήματα τσιγάρων της ΣΕΚΑΠ. Η ποσότητα, σύμφωνα με τα φορτωτικά έγγραφα, ήταν 2.047 χαρτοκιβώτια με 50 κούτες έκαστο, από τις οποίες η κάθε μία περιείχε 10 πακέτα των 20 τσιγάρων» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
«Στο πλαίσιο της συνδρομής της παραπάνω έρευνας, το Τελωνείο Χανίων ζήτησε εγγράφως από το Τελωνείο Ξάνθης πληροφορίες αναφορικά με τα δειγματισθέντα τσιγάρα και υπέβαλε έγγραφο αίτημα αμοιβαίας διοικητικής συνδρομής για τη λήψη πληροφοριών από τις τελωνειακές αρχές των κρατών φόρτωσης (Μαυροβουνίου) και προορισμού (Λιβάνου) του πλοίου. Το Τελωνείο Ξάνθης έλεγξε, σε ό,τι αφορά το ληφθέν δείγμα τσιγάρων, τον κωδικό που αποτυπώνεται στο πακέτο και δηλώνει τη μηχανή παραγωγής, τη βάρδια και την ημερομηνία παραγωγής και εντόπισε ότι πρόκειται για δελτίο παραγωγής που καταχωρήθηκε και οριστικοποιήθηκε στις 22/9/2014 στο ICISnet. Βεβαίωσε δε ότι κατά το χρονικό διάστημα από τις 22/9/2014 έως τις 30/12/2014 πραγματοποιήθηκαν τρεις εξαγωγές με προορισμό το Μαυροβούνιο για τις οποίες έχει γίνει επιβεβαίωση της εξόδου και θεωρούνται εξοφλημένες».
«Η τελωνειακή υπηρεσία του Μαυροβουνίου απάντησε ότι τα έγγραφα και οι τελωνειακές σφραγίδες είναι αυθεντικά. Η τελωνειακή υπηρεσία του Λιβάνου απάντησε ότι η λιβανέζικη εταιρεία είναι υπαρκτή και ενεργή, ο διαχειριστής της ωστόσο δήλωσε ότι η εταιρεία δεν εμπλέκεται σε καμία συναλλαγή με την εταιρεία αποστολέα» αναφέρεται επίσης.
Πάντως, στο ίδιο έγγραφο επισημαίνεται ότι «από τα στοιχεία που τέθηκαν υπόψη του ανωτέρω Τελωνείου από πλευράς Λιμενικών Αρχών, σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα της διοικητικής έρευνας για τη διαπίστωση της συνδρομής των προϋποθέσεων της λαθρεμπορίας, προκύπτει ότι το εν λόγω πλοίο έπλεε ακυβέρνητο λόγω μηχανικής βλάβης στα διεθνή ύδατα και αρχικώς βοηθήθηκε από παραπλέον ρωσικό πολεμικό πλοίο και στο συνέχεια ρυμουλκήθηκε από τα διεθνή ύδατα από σκάφος του Λιμενικού στο λιμένα Παλαιοχώρας Χανίων. Συνεπώς, το πλοίο δεν είχε εισέλθει, ούτε είχε κάνει απόπειρα εισόδου, στο τελωνειακό έδαφος της ΕΕ και πολύ περισσότερο δεν είχε κάνει απόπειρα να προσορμίσει σε λιμάνι ή όρμο που δεν επιτρέπεται η προσέγγιση. Κατά συνέπεια, κατά την κρίση της κατά τόπο αρμόδιας Τελωνειακής Αρχής, δεν διαπιστώθηκε η συνδρομή των προϋποθέσεων της παρ 1 εδαφ α και β του άρθρου 155 του νόμου 2960/2001 για τη στοιχειοθέτηση της αντικειμενικής και της υποκειμενικής υπόστασης λαθρεμπορίας, ούτε καμία από τις προβλεπόμενες περιπτώσεις λαθρεμπορίας της παρ 2 του ίδιου άρθρου».
Σε άλλο σημείο αναφέρεται πως «η όλη εικόνα της υπόθεσης, σύμφωνα με την εμπειρία που διαθέτει το Τελωνείο Χανίων, προφανώς οδήγησε τους τελωνειακούς στην υποψία ότι το υπό εξέταση πλοίο μπορεί να είναι λαθρεμπορικό. Η υποψία όμως και οι εντυπώσεις δεν αρκούν για τη στοιχειοθέτηση της λαθρεμπορίας. Εφόσον το πλοίο εντοπίστηκε στα διεθνή ύδατα, δεν διαπιστώθηκε στο έδαφος ποιας χώρας επρόκειτο να τεθούν σε ανάλωση τα τσιγάρα».
Επισημαίνεται ακόμη ότι και «ο δικηγόρος της πλοιοκτήτριας εταιρείας επικοινώνησε με το Τελωνείο Χανίων. Η παραλήπτρια εταιρεία του Λιβάνου, όπως προαναφέρθηκε, αρνήθηκε κάθε σχέση με την επίμαχη συναλλαγή, ενώ ο αποστολέας δεν έχει επικοινωνήσει με το Τελωνείο. Ως αποστολέας αναφέρεται η «VELEX EUROPE CORPORATION PANAMA CITY» και ως παραλήπτης η «BEIRUT FOR TRANSIT SAL».

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »