Με μισή ώρα καθυστέρηση συνεδρίασε το βράδυ της Δευτέρας το Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Ξάνθης, μέχρι να μπορέσει να έχει απαρτία.
Στην αρχή της συνεδρίασης ο Γιάννης Αθανασιάδης συνεχάρη τον Νίκο Κουτσουρίδη αναφορικά με την επικύρωση πρακτικών συνεδριάσεων του Επιμελητηρίου με την αιτιολογία ότι η κίνηση του αυτή θα πρέπει να αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση.
Το θέμα της στέγασης της Αναπτυξιακής ωστόσο που κυριάρχησε της συνεδριάσεως του Επιμελητηρίου Ξάνθης για την συνέχεια έφερε τριβές ανάμεσα στη παράταξη Ανδρικόπουλου και τον κύριο Αθανασιάδη. Η πρόταση Μωραϊτη να δοθούν κάποια γραφεία στον χώρο του ΕΒΕ που στεγάζονταν παλιά η ΔΥΟ, συνάντησε την άρνηση του Γ. Αθανασιάδη που καταψήφισε το θέμα και αντιπρότεινε να δοθούν γραφεία στην ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ στην πρώην Νομαρχία που έχει αρκετούς χώρους…
Ο Στέλιος Μωραϊτης αναφέρθηκε στο ρόλο της Αναπτυξιακής και επέμενε στην αρχική πρότασή του.
Τελικά και μετά από πολύωρη συζήτηση τα παρόντα μέλη δεν ψήφισαν την έγκριση του ή μη αλλά αποφάσισαν να ξαναδούν το θέμα και να λάβουν την ζητούμενη Νομική συμβουλή. Η απόφαση αυτή ελήφθη χωρίς την συναίνεση του Γιάννη Αθανασιάδη.
Εξ’ άλλου με εισήγηση του Νίκου Κουτσουρίδη τέθηκε εκτάκτως στην ημερήσια διάταξη το ζήτημα της αύξησης του ΦΠΑ κατά 23% στην εστίαση, θεωρώντας ότι θα έπρεπε να συζητηθεί και με την σύμφωνη γνώμη όλων. Κατά την συζήτηση του θέματος αναφέρθηκε η ζημία που θα επιφέρει η αύξηση στις επιχειρήσεις που δεν θα αντέξουν και το πλήγμα της υπερφορολόγησης που θα οδηγήσει καταστήματα και νέα λουκέτα στα ήδη υπάρχοντα. Τελικώς αποφασίσθηκε με κοινή απόφαση των μελών να βγει μια ανακοίνωση- ψήφισμα από το Επιμελητήριο Ξάνθης που να περιλαμβάνει την αντίδραση τους στην επερχόμενη αύξηση του ΦΠΑ.
Εισήγηση του γραμματέα του Επιμμελητηρίου Ξάνθης για την αύξηση του ΦΠΑ σε 23% στην εστίαση
ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΤΣΟΥΡΙΔΗΣ:
Πόσο μακριά βρίσκονται αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις
από την οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα της χώρας;;;
«Στην αρχή της χρονιάς η μείωση του ΦΠΑ για τη διαμονή στα τουριστικά καταλύματα είχε ως αποτέλεσμα την άμεση βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού, γεγονός το οποίο ανακοίνωσαν λίγο μετά υπερήφανα οι αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες.
Πόσο μακριά βρίσκονται αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις
από την οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα της χώρας;;;
Λίγους μήνες αργότερα και εν μέσω μεγάλης ύφεσης για την ελληνική αγορά, αποφασίστηκε η αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ για εστιατόρια και συναφή επαγγέλματα από το Σεπτέμβριο. Αναρωτιέται κανείς, πόσο μακριά βρίσκονται αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις από την οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα της χώρας.
Η εφαρμογή αυτού του μέτρου θα επιτείνει τη μείωση της κατανάλωσης και θα επιφέρει ένα ακόμη πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, χωρίς μάλιστα να διασφαλίζει την αύξηση των κρατικών εσόδων , που για την κυβέρνηση αλλά και για όλους μας αποτελεί μείζον ζήτημα.
Δεν υπάρχει λογική στη μετάταξη αυτή των επιχειρήσεων εστίασης. Σύσσωμος ο κλάδος έχει κατ’ επανάληψη τονίσει ότι με την εφαρμογή του νόμου, θα υπάρξουν νέα «λουκέτα» στα ήδη υπάρχοντα, αφού οι επιχειρήσεις του κλάδου βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση. Είναι βέβαιο πως η μετάταξη των επιχειρήσεων εστίασης στον ανώτερο συντελεστή 23% θα «μαστιγώσει» με τον χειρότερο τρόπο όχι μόνο έναν κλάδο επαγγελματιών, όχι μόνο τον τουρισμό αλλά και το σύνολο της κοινωνίας.
Ο κλάδος της εστίασης είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τον τουρισμό χώρας και εδώ για άλλη μια φορά φαίνεται ξεκάθαρα η μη σωστή, άνιση και δυστυχώς ανισόρροπη αντιμετώπιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας . Αντί να λαμβάνονται μέτρα στήριξής του , όπως κάνουν οι ανταγωνίστριες χώρες με μείωση των συντελεστών ΦΠΑ (στο 5% ή 6% από 19% ), αντί να εκμεταλλευτούμε την ελληνική γαστρονομία και την ελληνική διαστροφή ως συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας, οδηγούμαστε στην αντιμετώπισή της ως εισπρακτικό μηχανισμό αβέβαιης αποτελεσματικότητας.
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗ ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ 22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2011.
1ο Θέμα: ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ Δ.Σ. ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ ΑΡ.6,7,8,9
Εδώ θέλω να δώσω δημόσια συγχαρητήρια στον Γραμματέα, κύριο Κουτσουρίδη, διότι μετά από πέντε χρόνια επιτέλους βρέθηκε ένας άνθρωπος να τηρήσει τις διαδικασίες και να φέρει να επικυρώσουμε τα πρακτικά των προηγούμενων συνεδριάσεων και μάλιστα από την ημέρα που ανέλαβε αυτός Γραμματέας. Κύριε Κουτσουρίδη τα θερμά μου συγχαρητήρια και εύχομαι το παράδειγμά σας να το μιμηθούν και οι υπόλοιποι της διοικήσεώς σας και να πράττουν αυτά που ορίζουν οι νόμοι και οι διαδικασίες.
2ο Θέμα: Α ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΧΡΗΣΗΣ 2011 ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗ-ΤΗΡΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ
Κωδικός 0411 ΑΜΟΙΒΕΣ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΕΙΔΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘ.ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ.
Ερώτημα α) Για κάθε μία επιμέρους δαπάνη (όπως φαίνεται και από τα πρακτικά της 1-6-2011 πρόσκληση 7), υπάρχει απόφαση του αρμόδιου συλλογικού οργάνου;
Αν δεν υπάρχει απόφαση η δαπάνη δεν είναι σύννομη και θα βρει κόντρα στο ελεγκτικό συνέδριο.
Ερώτημα β) Για κάθε μία προς μία αναλυτική δαπάνη υπάρχει γραπτή εντολή προς τον νομικό, όποιος και αν είναι, από τη Διοίκηση του Επιμελητηρίου. (Πρόεδρο Δ.Σ., ή εξουσιοδοτημένο όργανο π.χ. Διοικητικός Διευθυντής;). Αν δεν υπάρχει γραπτή εντολή, η δαπάνη δεν είναι σύννομη.
Ερώτημα γ) Το επιμελητήριο είναι ΝΠΔΔ, ως εκ τούτου για τις δαπάνες νομικών συμβούλων υπόκεινται σε ειδικό τιμολόγιο κατά περίπτωση, το οποίο και δεν μπορεί να υπερβεί.
Ερωτάσθε ποιο είναι το ειδικό τιμολόγιο – τιμοκατάλογος – για την παροχή νομικών συμβουλών προς το Επιμελητήριο, βάσει του οποίου καλούμαστε να πληρώσουμε τις συγκεκριμένες δαπάνες της τροποποίησης στον κωδικό 0411 της συγκεκριμένης αναμόρφωσης;
Δεν μπορούμε με αυθαίρετο τρόπο να πληρώνουμε έξω από το θεσμοθετημένο τιμοκατάλογο των ΝΠΔΔ όποια ποσά συμφωνούμε σε προσωπική βάση με τους δικηγόρους.
(Και αυτή η διαδικασία θα ελεγχθεί αναγκαστικά από το Ελεγκτικό Συνέδριο ως προς την έλλειψη νομιμότητας).
Κωδικοί 0781Γ-0782Γ-0831Γ-0856Γ-0859Β-1261Β
Α) Όλα αυτά είναι για κάποιους ανθρώπους που κάνουνε βόλτες.
Β) Από αυτές τις βόλτες και τα ταξιδάκια, ποιο ήταν το όφελος για τους επαγγελματίες της Ξάνθης;
Ο ρόλος του Επιμελητηρίου είναι άλλος. Εάν μου αποδείξετε με πραγματικό και ειλικρινή τρόπο ότι ωφελήθηκε έστω και ένας επαγγελματίας της Ξάνθης, έστω και ένα euro, εγώ θα τα υπερψηφίσω. Αλλά επειδή είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι δεν ωφελήθηκε κανένας εκ των πραγμάτων, εγώ καταψηφίζω.
Κωδικός 1611. ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΛΙΠΑΝΤΙΚΩΝ.
Τι καίγαμε στο τελευταίο τρίμηνο, 1800€ το μήνα; Είναι φυσιολογικό αυτό; Τι λέει ο οικονομικός επόπτης; Που πήγαν αυτά τα καύσιμα; Πόσα λίτρα είναι αυτά που χρωστάμε και πόσα προϋπολογίσαμε;
Για να καταλάβουμε ποιο είναι το τελικό του 2010; Στον απολογισμό του 2009 το κόστος διαμορφώθηκε στα 3514,40 €, στο 2010 να μας πείτε ποια ήταν η τελική δαπάνη έτσι ώστε να συγκρίνουμε το 2011.
Κωδικός 9859. ΑΓΟΡΑ ΛΟΙΠΩΝ ΑΞΙΩΝ (ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ).
Τα 1500 €, την αύξηση στο ΔΕΣΜΟ και πάλι το καταψηφίζω, όπως στο προηγούμενο Δ.Σ. είχα αναφερθεί, διότι δεν γνωρίζουμε για ποιο λόγο θα πληρώσουμε, τι θα πληρώσουμε και το κυριότερο από όλα, αν αυτά που μας καλείται να πληρώσουμε θα πέσουν σε μια μαύρη τρύπα χρεωκοπίας, όπως στην Ε.Α.Π.Α.Ξ.
Στη δε περίπτωση της κάλυψης των μεριδίων των εταιρειών ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ και ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ Δ.Π.Θ. αναφέρουμε ότι ένα ΝΠΔΔ, όπως το Επιμελητήριο δεν μπορεί να εκταμιεύσει χρήματα και να εκτελέσει δαπάνη, χωρίς να αγοράσει στο όνομά του αντίστοιχο προϊόν ή υπηρεσία.
Στην περίπτωση που το κάνει όπως το προτείνετε τώρα, προκαλείται έν γνώση σας έλλειμμα στην ταμειακή διαχείριση του Επιμελητηρίου, σύμφωνα με τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας- λογιστικό των ΝΠΔΔ - νομοθετικό διάταγμα 496/74. Ως εκ τούτου οι υπαίτιοι, οι προξενήσαντες το έλλειμμα διώκονται αναλόγως σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις. Εγώ σας προειδοποίησα καλόπιστα και καλοπροαίρετα. Βλέπω όμως με μεγάλη μου λύπη, η Διοίκηση του Επιμελητηρίου να συνεχίζει να εφαρμόζει προβληματικές τακτικές από το παρελθόν χωρίς να έχει βάλει μυαλό. Σας έχω δηλώσει και στο παρελθόν με πολύ ευθύ και πρακτικό τρόπο, ότι δεν είμαι διατεθειμένος να σας ακολουθήσω στα ατοπήματα που κάνετε. (Στο κάτω-κάτω όποιος θέλει να παίξει ρώσικη ρουλέτα με τον Νόμο, ας το κάνει. Εγώ σας το έχω δηλώσει και στο παρελθόν, δεν πάω φυλακή για κανέναν).
Πέραν της νομιμότητας γεννάται και ένα δεύτερο ερώτημα.
Ποιος, μέσα από το Επιμελητήριο πάει να πουλήσει εκδούλευση σε τρίτους, (δηλαδή στην εταιρεία διαχείρισης περιουσίας του Δ.Π.Θ. και στην εταιρεία ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ Β.ΕΛΛΑΔΟΣ) σε βάρος των μελών του Επιμελητηρίου, με τα χρήματα των συνδρομών τους;
Εγώ, αυτή τη στιγμή κύριοι, είμαι υποχρεωμένος θεσμικά να υπερασπισθώ τα συμφέροντα των μελών μας και όχι να συνεργήσω σε κακοδιαχείριση των συνδρομών των μελών μας.
Και σας υπενθυμίζω κύριε Πρόεδρε ότι αν κάποιος δεν πρέπει να ξαναεκλεγεί και να μην υπάρχει σ’ αυτήν την αίθουσα, είναι όσοι χρησιμοποιούν την κακοδιαχείριση των οικονομικών του Επιμελητηρίου με εξωθεσμικό και με μη νόμιμο τρόπο, για την ικανοποίηση των προσωπικών τους φιλοδοξιών.
3ο Θέμα: ΑΙΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ Α.Ε. (Αίτηση για παραχώρηση του χώρου του Επιμελητηρίου, που μέχρι πρότινος στεγαζόταν η Β’ Δ.Ο.Υ για τη μεταστέγαση των γραφείων της εταιρείας με την επωνυμία «Αναπτυξιακή Νομού Ξάνθης – Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ».
α. Υπάρχει γραπτή εισήγηση σε ένα τέτοιο σοβαρό θέμα;
β. Το ακίνητο που έχουμε είναι περιουσία των μελών του Επιμελητηρίου, την οποία οφείλουμε σύμφωνα με τις κείμενες νομικές διατάξεις, να εκμεταλλευόμαστε επαρκώς και επωφελεία της οικονομικής διαχείρισης του Επιμελητηρίου.
Ως εκ τούτου το ακίνητο αυτό θα πρέπει σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία περί ΝΠΔΔ να δημοπρατηθεί για ανάλογη χρήση με βάση την εμπορική του θέση.
Σε περίπτωση που παραχωρηθεί χωρίς δημοπρασία και χωρίς να εισπράττεται ανάλογο ενοίκιο, η Διοίκηση του Επιμελητηρίου εν γνώσει της δημιουργεί ταμειακό έλλειμμα στο ύψος των διαφυγόντων εσόδων από τα αντίστοιχα ενοίκια που θα εισπράττονταν εάν δημοπρατούνταν σύμφωνα με τις ειδικές διατάξεις περί λογιστικού των ΝΠΔΔ – ΝΔ 496/74.
Και ως εκ τούτου βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας οι υπαίτιοι διώκονται αναλόγως σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις και υπόκεινται σε καταλογισμό του ποσού των ελλειμμάτων που προκύπτουν από το Ελεγκτικό Συνέδριο. (Τι εκδουλεύσεις είναι αυτές, δεν ζητήσατε τη γνώμη των νομικών σας συμβούλων για τέτοιες μη σύννομες πράξεις;)
Η πρώην Νομαρχία έχει επαρκέστατους ελεύθερους χώρους από την αναχώρηση της εφορίας, της πολεοδομίας, της στατιστικής υπηρεσίας και άλλων υπηρεσιών.
Ας πάνε εκεί. Και δεν θα έχουν και πρόβλημα νομιμότητας.
Ευχαριστώ
Αθανασιάδης Ιωάννης
Υποψήφιος Πρόεδρος
Επιμελητηρίου Ξάνθης
Αθανασιάδης Ιωάννης
Υποψήφιος Πρόεδρος
Επιμελητηρίου Ξάνθης