*Το κανάλι του πολίτη που αισθάνεται ελεύθερος

29 Οκτωβρίου

Επιστολή "βόμβα" του πρώην Προέδρου Μαρίνου Σδρέβανου για την ΔΕΥΑΞ και τα "έργα" της Διοίκησης Ι. Καμαρίδη

29 Οκτωβρίου

*Ποια είναι τα αναπάντητα ερωτήματα του πρώην Προέδρου της ΔΕΥΑΞ Μαρίνου Σδρέβανου για την την σημερινή κατάσταση στη ΔΕΥΑΞ καθώς κατά "περίεργο" τρόπο η αντιπολίτευση πλέον έχει καταστεί εντελώς ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ και "σιωπά" πλέον εντός και εκτός δημοτικού συμβουλίου Ξάνθης!

ΕΠΙΣΤΟΛΗ «βόμβα» προς τον Πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Ξάνθης Γιάννη Μπούτο έστειλε ο πρώην Πρόεδρος της ΔΕΥΑΞ Μαρίνος Σδρέβανος την Τετάρτη 26  Οκτωβρίου 2022 με καυτά αλλά αναπάντητα ερωτήματα που αφορούν την λειτουργία της  επιχείρησης καταλογίζοντας σοβαρές ευθύνες τόσο στον Πρόεδρο Ιποκράτη Καμαρίδη και την διοίκησή του, όσο και στο  Δήμο Ξάνθης.

Όπως είναι γνωστό η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ξάνθης για το θέμα της ΔΕΥΑΞ έγινε την Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2022 (μια μέρα μετά..), αλλά ο Μαρίνος Σρέβανος δεν προσκλήθηκε καν να συμμετάσχει!!!

 

Αναλυτικά η επιστολή «βόμβα» του Μαρίνου Σδρέβανου:

ΠΡΟΣ

Τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ξάνθης

 

Κύριε Πρόεδρε

      Πληροφορήθηκα ότι, μεταξύ των θεμάτων της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου της 27ης Οκτωβρίου 2022, θα συζητηθούν θέματα που αφορούν τη λειτουργία της ΔΕΥΑ Ξάνθης.

     Προφανώς δεν θεωρήθηκε απαραίτητη η παρουσία μου στη συνεδρίαση, αφού δεν κλήθηκα να παρευρεθώ, πιστεύω όμως ότι θα ενδιέφερε τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου η άποψη του πρώην προέδρου της Επιχείρησης, τουλάχιστον για κάποια θέματα που έχουν σχέση με την περίοδο της δικής μου προεδρίας στην Επιχείρηση και ειδικότερα σε θέματα που απασχόλησαν για μεγάλο χρονικό διάστημα τα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, αλλά και τους Δημότες της Ξάνθης, όπως:

         α) τη συμφωνία της Επιχείρησης με τη ΔΕΥΑ ΝΕΣΤΟΥ για τον καθορισμό του αντιτίμου που καταβάλλει η ΔΕΥΑΞ στην ΔΕΥΑ ΝΕΣΤΟΥ για κάθε m3 αντλούμενου νερού από τις πηγές Παραδείσου για την ύδρευση μεγάλου τμήματος της πόλης της Ξάνθης.

         β) την καθιέρωση ειδικού τιμολογίου ύδρευσης για τους συμπολίτες μας με αναπηρία σε ποσοστό άνω του 80% και

         γ) την πορεία αποπληρωμής του χρέους της επιχείρησης προς το Δήμο Ξάνθης.

       Α. Συμφωνία της Επιχείρησης  με τη ΔΕΥΑ ΝΕΣΤΟΥ

            Το έτος 2019, πριν από την ανάληψη της διοίκησης της Επιχείρησης από τη νέα Διοίκηση, ο πρόεδρος του παρόντος διοικητικού συμβουλίου με συνεντεύξεις του  κατηγορούσε την προηγούμενη διοίκηση για οφειλές της επιχείρησης προς την ΔΕΥΑ ΝΕΣΤΟΥ που θα παραλάμβανε, προκειμένου δε να προσδώσει διαστάσεις στο θέμα, τις δήθεν αυτές υπέρογκες οφειλές τις αποκαλούσε «τόγκες», δηλαδή χρέη που έπρεπε να πληρωθούν, αλλά η τότε διοίκηση δεν πλήρωνε. Βέβαια ως μέλος του Δ.Σ. της προηγούμενης διοίκησης γνώριζε ή όφειλε να γνωρίζει τον πραγματικό λόγο των οφειλών αυτών και τη μη πληρωμή τους.

          Επιτρέψτε μου να αναφερθώ σε ένα σύντομο ιστορικό, για να γίνει κατανοητό γιατί καταβάλλεται στη ΔΕΥΑ ΝΕΣΤΟΥ και πως καθορίζεται η τιμή ανά m3 του αντλούμενου νερού από τις πηγές Παραδείσου.

         Με βάση μια σύμβαση (7321/8-3-1982), μεταξύ του τότε Δήμου Ξάνθης και της τότε κοινότητας Παραδείσου, καθορίσθηκε μεταξύ άλλων και το αντίτιμο που θα καταβάλλει ο Δήμος Ξάνθης και σήμερα η ΔΕΥΑΞ στην κοινότητα Παραδείσου και σήμερα ΔΕΥΑ ΝΕΣΤΟΥ, η οποία κατέχει από τις 2-9-2009 την άδεια πολλαπλής χρήσης των υδάτων των συγκεκριμένων πηγών. Η παραπάνω σύμβαση ισχύει μέχρι σήμερα. Για πρώτη φορά και με αφορμή τη λήξη της αδείας πολλαπλής χρήσης, τον Σεπτέμβριο του 2019, η προηγούμενη διοίκηση μετά από πρόσκληση της Διεύθυνσης Υδάτων της περιφέρειας Ανατ. Μακεδ.- Θράκης, ξεκίνησε από το έτος 2016 τη διαδικασία για την έκδοση αδείας χρήσης των υδάτων αποκλειστικά μόνο για τη ΔΕΥΑΞ. Λόγω της αντίδρασης και των προσφυγών της ΔΕΥΑ ΝΕΣΤΟΥ μέχρι την αλλαγή της διοίκησης στη ΔΕΥΑΞ δεν είχε εκδοθεί η συγκεκριμένη άδεια.

            Η διοίκηση επί προεδρίας μου, αφού πλήρωσε οφειλές προς τη ΔΕΥΑ ΝΕΣΤΟΥ (με απόφαση του Δ.Σ.), που εκκρεμούσαν από το 2008, αρνήθηκε να συμφωνήσει με τις υπερβολικές αυξήσεις στην τιμή ανά m3 που θέλησε να επιβάλει με αποφάσεις της η ΔΕΥΑ ΝΕΣΤΟΥ (αποφάσεις 83/2018, 111/2018). Με τις παραπάνω αυξήσεις η επιβάρυνση για τον προϋπολογισμό για τη ΔΕΥΑΞ και τελικά για τους δημότες της Ξάνθης υπολογιζόταν σε 60.000,00  έως 700.000,00 ευρώ.

            Με τις αποφάσεις 171/2018 και 37/2019 απορρίψαμε τις αποφάσεις τις ΔΕΥΑ ΝΕΣΤΟΥ, αντιπροτείνοντας τιμή ανά m3 με την οποία το κόστος προμήθειας του νερού θα μειωνόταν από 300,000,00 ετησίως σε 50.000,00 ευρώ και κινήσαμε τη δικαστική διαδικασία επίλυσης της διαφοράς, όπως άλλωστε προβλέπεται από την αρχική σύμβαση.

            Τον Νοέμβριο του έτους 2019, με το με αριθ. Πρωτ. 4644/8-11-2019 έγγραφο, χωρίς ενημέρωση του Δ.Σ. της Επιχείρησης και χωρίς την προηγούμενη εξουσιοδότηση του Σώματος, που απαιτείται για τη διαπραγμάτευση ενός τόσο σοβαρού θέματος που άπτεται των οικονομικών δυνατοτήτων και των συμφερόντων της Επιχείρησης, ο πρόεδρος πρότεινε στη ΔΕΥΑ ΝΕΣΤΟΥ:

       α) Τον τρόπο εξόφλησης των οφειλών μέχρι 31-8-2019 (αφορούσε το διάστημα 21-9-2018 έως 31-8-2019).       

       β)  Την τιμολόγηση των πέραν του 1.000.000 m3 με τιμή 0,08 ανά m3, αγνοώντας τις προγενέστερες  αποφάσεις τις προηγούμενης Διοίκησης, οι οποίες ήταν ευνοϊκότερες και είχαν παράγει έννομα αποτελέσματα.

             Η ΔΕΥΑ ΝΕΣΤΟΥ υιοθετώντας την παραπάνω πρόταση, εξέδωσε την 111/2019 απόφασή της, στο εισηγητικό της οποίας περιλαμβάνεται αυτούσια η πρόταση του προέδρου της ΔΕΥΑΞ.

 Την παραπάνω απόφαση της ΔΕΥΑ ΝΕΣΤΟΥ το Δ.Σ. της ΔΕΥΑΞ αποδέχθηκε με την 149/2019 απόφασή του.

 Η 149/2019 απόφαση ήταν διάτρητη από κάθε άποψη, αυτό άλλωστε επιβεβαιώνεται με την ανάκλησή της, μετά από 16 μήνες, με την υπ΄αριθμ. 62/26-3-2021 απόφαση, αφού

      α)   Δεν μνημονεύονται τα στοιχεία και οι παράμετροι, τα οποία έλαβαν υπόψη τα μέλη του Δ.Σ. για τη λήψη της.

     β)    Δεν μνημονεύονται οι προγενέστερες αποφάσεις της προηγούμενης διοίκησης, οι οποίες είχαν παράγει έννομα αποτελέσματα και δέσμευαν και το παρόν Δ.Σ., το οποίο είχε μόνο μία δυνατότητα να τις τροποποιήσει, όχι  όμως να τις αγνοήσει.

     γ)  Τα μέλη του Δ.Σ. κλήθηκαν να εγκρίνουν – αποδεχθούν μία προειλημμένη απόφαση του προέδρου χωρίς να έχουν στη διάθεσή τους όλα τα στοιχεία.

Πέραν όλων των άλλων, η απόφαση 149/2019 αποδυναμώνει την υπερασπιστική γραμμή της Επιχείρησης, κατά την εκδίκαση των διαφόρων σταδίων της δικαστικής διαδικασίας, αφού σύμφωνα με την απόφαση του Πρωτοδικείου Ξάνθης, όπου εκδικάσθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε η Επιχείρηση και τα οποία απορρίφθηκαν, η απόφαση 62/26-3-2021 με την οποία έγινε η ανάκληση της αρχικής, ουδεμία έννομη επιρροή ασκεί δηλαδή παραμένει σε ισχύ η αρχική απόφαση.

Στις 30-3-2021, ο πρόεδρος του παρόντος Δ.Σ., σε συνέντευξή του στο διαδικτυακό κανάλι XanthiPost, επανέλαβε όσα ακριβώς συμπεριλήφθηκαν και στην 149/2019 απόφαση, ότι δηλαδή η προηγούμενη διοίκηση αναγνώρισε το νέο χρέος καταβάλλοντας μάλιστα την πρώτη προκαταβολή με τιμή ανά m3 δέκα φορές μεγαλύτερο από αυτό που αποφασίσθηκε. Για να υποστηρίξει δε τον ισχυρισμό του, παρουσίασε στην κάμερα ένα τιμολόγιο με ημερομηνία εξόφλησης 11-12-2018. Βέβαια το ερώτημα που προκύπτει είναι: πως είναι δυνατόν να εξοφλείται ένα τιμολόγιο με ημερομηνία έκδοσης 3-12-2018 και μάλιστα με τιμή ανά m3  0,08 ευρώ, όταν με την απόφαση 171 της ΔΕΥΑΞ που εγκρίθηκε στη συνεδρίαση στις 21-11-2018, απορρίφθηκε η απόφαση της ΔΕΥΑ ΝΕΣΤΟΥ με τιμολόγηση 0,26 ευρώ ανά m3 (απόφαση 83/2018) και αντιπροτάθηκε τιμή/m3 τα 0,008 ευρώ. Η απάντηση είναι απλή: το παρουσιασθέν τιμολόγιο είναι το τελευταίο μιας σειράς τιμολογίων με ημερομηνία έκδοσης 3-12-2018 και αφορούσε την πληρωμή για το έτος 2018 και μέχρι τις 20-9-2018. Άλλωστε στο σώμα του τιμολογίου αναγράφεται, ως αιτιολογία η χρονική περίοδος την οποία αφορά (κατανάλωση νερού μέχρι 20-9-2018), αλλά και με βάση ποια απόφαση της ΔΕΥΑ ΝΕΣΤΟΥ εκδόθηκε (22/2011).

Β.   Όσον αφορά το ειδικό τιμολόγιο για τα άτομα με αναπηρία

Η απόφαση του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΞ, που εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Ξάνθης, περιελάμβανε δύο κατηγορίες δικαιούχων:

       α) Τις ευπαθείς ομάδες των δημοτών και

       β) Το ειδικό τιμολόγιο για ΑΜΕΑ με ποσοστό άνω του 80%.

        Για την πρώτη κατηγορία και για την αποφυγή της ταλαιπωρίας των δημοτών με την υποβολή εκ νέου δικαιολογητικών, υιοθετήσαμε τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια που προβλεπόταν στο κοινωνικό τιμολόγιο του Δήμου για την απαλλαγή ή μείωση των δημοτικών τελών, το οποίο περιελάμβανε και εισοδηματικά κριτήρια.

       Για τα ΑΜΕΑ με ποσοστό αναπηρίας άνω του 80%, καθιερώσαμε ένα ιδιαίτερο τιμολόγιο με απαλλαγή 99% στους λογαριασμούς ύδρευσης, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια και προϋποθέσεις, παρά μόνο με τα δικαιολογητικά εκείνα που αποδείκνυαν το ποσοστό αναπηρίας και την ιδιότητα του ΑΜΕΑ.

          Γ.  Πορεία αποπληρωμής του χρέους προς τον Δήμο.

           Το 2014, όταν αναλάβαμε τη διοίκηση της ΔΕΥΑΞ μεταξύ άλλων υποχρεώσεων παραλάβαμε και μία οφειλή προς το Δήμο Ξάνθης, ύψους 1.900.000,00 ευρώ. Η οφειλή αυτή αφορούσε τη μη εξόφληση των τοκοχρεολυτικών δόσεων προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, από δάνεια που είχε λάβει η Επιχείρηση τα προηγούμενα χρόνια με αποτέλεσμα τα αντίστοιχα ποσά, το Υπουργείο Εσωτερικών να παρακρατήσει από τις επιχορηγήσεις προς το Δήμο. Με απόφαση του Δ.Σ. το έτος 2015, προχωρήσαμε στη ρύθμιση του παραπάνω χρέους σε 100 ισόποσες μηνιαίες δόσεις των 18.238,00 ευρώ. Από τον σχετικό Νόμο προβλεπόταν ότι, σε περίπτωση μη τήρησης της ρύθμισης, πέραν του πειθαρχικού ελέγχου των αρμοδίων και η διακοπή της ρύθμισης και η καταβολή εφάπαξ του υπολειπόμενου ποσού.

         Διαβάζοντας τον ισολογισμό – απολογισμό της Επιχείρησης του έτους 2020 προκύπτει ότι διεκόπη η καταβολή των μηνιαίων δόσεων για ολόκληρο το έτος 2020. Ως αιτιολόγηση της παραπάνω διακοπής αναφέρεται ο συμψηφισμός των μη καταβληθέντων ποσών με μελλοντικές υποχρεώσεις του Δήμου προς την Επιχείρηση.

         Από τα παραπάνω αναφερόμενα προκύπτουν ερωτήματα τα οποία χρήζουν απάντησης, για την ενημέρωση των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου όπως:

              α) Εφαρμόστηκαν οι διατάξεις του σχετικού Νόμου που αναφέρονται στις ρήτρες, σε περίπτωση της μη τήρησης  της ρύθμισης;

              β) Προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία συμψηφισμός οφειλών με μελλοντικές υποχρεώσεις;

              γ)  Ελέγχθηκαν όσοι εμπλέκονται στη διαχείριση του θέματος;

        Παρακαλώ, το παρόν έγγραφο να αναγνωσθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο και κατά την κρίση σας, να διανεμηθεί στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου.

 

                                                                        Ξάνθη, 26 Οκτωβρίου 2022

 

                                                                    ΜΑΡΙΝΟΣ  ΣΔΡΕΒΑΝΟΣ

                                                   Πρώην Πρόεδρος του Δ,Σ. της ΔΕΥΑ ΞΑΝΘΗΣ

 

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »