-Επίθεση της ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ κατά Κυριάκου Μητσοτάκη για την χρηματοδότηση του Αρδευτικού Έργου κάμπου Ξάνθης, λιτή απάντηση του πρώην Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης
-Αντιλαμβάνομαι ότι ο κύριος Κατσιμίγας αναζητεί ρόλο, αλλά ως επικεφαλής Περιφερειακής παράταξης, οφείλει σεβασμό σε όλους τους κατοίκους της Περιφέρειας και ιδίως τους αγρότες της Ξάνθης.
«Περίεργη» -επίθεση παραμονές της επίσκεψης μάλιστα του Αλέξη Τσίπρα στην Αλεξανδρούπολη και την Κομοτηνή-, εξαπέλυσε κατά της Ξάνθης και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ο επικεφαλής της Περιφερειακής παράταξης ΑΜΘ «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ» Κώστας Κατσιμίγας, όταν χωρίς κανέναν λόγο, προσπάθησε να «υποβαθμίσει και στην ουσία να μηδενίσει...», το ΑΡΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ του Αλέξανδρου Κοντού για τον κάμπο της Ξάνθης που μετά από μια 15ετία περίπου και μετά από μεγάλο αγώνα και στο ΣτΕ κόντρα στους οικολόγους οδεύει προς υλοποίηση με χρηματοδότηση 203.000.000 ευρώ!!!
Ενώ το συγκεκριμένο ΜΕΓΑΛΟ έργο χαιρετίστηκε με ενθουσιασμό από τους Αγρότες της Ξάνθης και όχι μόνο, ο κύριος Κατσιμίγας όχι μόνο βγήκε ΑΡΝΗΤΙΚΟΣ και ενάντια στην υλοποίησή του, αλλά μίλησε και για... «σπατάλη», επιτιθέμενος στην ουσία και κατά των αγροτών του Νομού Ξάνθης, διαστρεβλώνοντας πλήρως και την ΜΕΛΕΤΗ του αλλά και την ωφελιμότητά του!!!
Το ερώτημα βέβαια όλων των Ξανθιωτών προς τον κύριο Κατσιμίγα είναι γιατί τέτοια «εχθρότητα» απέναντι στη Ξάνθη αλλά και πως είναι δυνατόν να «ξεχωρίζει» με τέτοιους διαχωρισμούς τους κατοίκους της περιοχής μας και ούτε λίγο ούτε πολύ να κατηγορεί τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη που το υλοποιεί;
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΚΟΝΤΟΥ ΣΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΚΑΤΣΙΜΙΓΑ
Στον κύριο Κατσιμίγα απάντησε ο πρώην Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Αλέξανδρος Κοντός εκφράζοντας την έντονη έκπληξη και δυσφορία του, σχολιάζοντας αιχμηρά τη θέση του με τη φράση, «Αντιλαμβάνομαι ότι ο κύριος Κατσιμίγας αναζητεί ρόλο, αλλά ως επικεφαλής Περιφερειακής παράταξης, οφείλει σεβασμό σε όλους τους κατοίκους της Περιφέρειας και ιδίως προς τους αγρότες της Ξάνθης», χαρακτηρίζοντάς τον παντελώς ανημέρωτο και αφήνοντας να εννοηθεί ότι «οι θέσεις που εκφράζει, κατά περίεργο τρόπο συμπίπτουν με αυτές των οικολόγων που έφτασαν μέχρι και το ΣτΕ για να εμποδίσουν την υλοποίηση του συγκεκριμένου τεράστιου έργου που κυριολεκτικά θα συμβάλει ιδιαίτερα στην ανάπτυξη του πρωτογενή τομέα».
«Ο κύριος Κατσιμίγας, ή δεν είναι καθόλου ενημερωμένος για το συγκεκριμένο έργο ή είναι και ασκεί μικροκομματική πολιτική, προβάλλοντας τα κομματικά του συμφέροντα και κάποιες προσωπικές εμμονές που δεν αντιλαμβάνομαι! Μένω άναυδος για την επίθεσή του κατά της Ξάνθης για το αγροτών της περιοχής μας. Και δεν μπορώ να φανταστώ ότι με τις θέσεις του αυτές, συμφωνεί και ο κύριος Τσίπρας... Ευχαρίστως να του στείλω ωστόσο την Μελέτη που έχω καταθέσει στη Διακομματική Επιτροπή για τη Θράκη και αφορά την αγροτική ανάπτυξη και των τριών Νομών. Ίσως με τον τρόπο αυτό τον «βοηθήσω» να συμβάλει κι αυτός μαζί μας, στην ανάπτυξη της περιοχής μας... Θλίβομαι πραγματικά με την επίθεσή του κατά της Ξάνθης».
ΑΥΤΟΥΣΙΑ ΟΛΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΚΑΤΣΙΜΙΓΑ- (ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ)
Πραγματικά δεν βγάζουμε άκρη με την Κυβέρνηση και την διοίκηση της Περιφέρειας:
Προχθές η Κυβέρνηση ανακοίνωσε την κατασκευή του αμφισβητούμενου για την βιωσιμότητα του, έργου άρδευσης 57.000 στρεμμάτων στον κάμπο της Ξάνθης από τα νερά του Νέστου με προϋπολογισμό 203 εκ. ευρώ. Το έργο είχε αμφισβητηθεί ως προς αποτελεσματικότητα του διότι ο Νέστος τροφοδοτεί με νερά δύο φράγματα της ΔΕΗ στη Δράμα και αρδεύει ήδη 200.000 στρέμματα στον κάμπο της Χρυσούπολης. Επίσης τα νερά του Νέστου προέρχονται κυρίως από την Βουλγαρία, όπου ακόμη δεν έχει επιλυθεί το τεράστιο ζήτημα με την παράνομη εκτροπή του ισοβαρούς με τον Νέστο παραπόταμου Δεσπάτη στον ποταμό Έβρο που έχουν κάνει οι Βούλγαροι από την δεκαετία του 1960. Πολλές φορές τα νερά του Νέστου δεν επαρκούν για την άρδευση της Χρυσούπολης, ενώ η Δράμα αναμένει ακόμη την κατασκευή φράγματος στο Τέμενος και την άρδευση των αγροκτημάτων Νικηφόρου και Βοϊράνης. Πιθανόν λοιπόν λεφτά υπάρχουν για το έργο αυτό που για τους διοικούντες δεν είναι ούτε φαραωνικό ούτε μη βιώσιμο.
Την ίδια στιγμή το φράγμα του Κομψάτου με προϋπολογισμό 230 εκ. ευρώ που θα άρδευε 200.000 στρέμματα σε Ξάνθη και Ροδόπη και θα έλυνε τα προβλήματα υφαλμύρινσης απορρίφθηκε μετ’ επαίνων, ως έργο φαραωνικό. Ενώ οι λόγοι απόρριψης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχουν απαντηθεί από τους μελετητές, ουδέποτε αυτές οι μελέτες επαναξιολογήθηκαν. Να σημειωθεί ότι το φράγμα του Κομψάτου εάν είχε κατασκευαστεί θα είχε χωρητικότητα 250 εκ. κυβικών μέτρων νερού και θα ήταν ο μοναδικός ταμιευτήρας νερού στην ΒΑ Ελλάδα με νερά που προέρχονται αποκλειστικά από την Ελληνική επικράτεια με ότι αυτό σημαίνει και για στρατηγικούς λόγους. Να σημειωθεί ότι ολόκληρη η Βορειοανατολική Ελλάδα αρδεύεται με νερά που προέρχονται από τη Βουλγαρία (Στρυμόνας, Νέστος, Έβρος). Στην περίπτωση του φράγματος Κομψάτου λεφτά δεν υπάρχουν.
Συνεχίζεται η κατασκευή του κάθετου άξονα Ξάνθης-Δημαρίου-Ρούντοζεμ, που μαζί με μία απαραίτητη παράκαμψη της Ξάνθης θα ξεπεράσει τα 400 εκ. ευρώ. (Το ένα τρίτου του κόστους του νέου σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης Τοξότες). Το έργο αυτό εξυπηρετεί πρωτίστως Βουλγαρικά συμφέροντα δίνοντας ταχύτερη πρόσβαση στο χιονοδρομικό κέντρο του Παμπόροβο, αλλά και κα την FRAPORT η οποία φιλοδοξεί να μεταφέρει περισσότερους τουρίστες στο Παμπόροβο μέσω του αεροδρομίου της Καβάλας που εξυπηρετεί πολύ καλύτερα από το προβληματικό αεροδρόμιο της Φιλιππούπολης. Είναι γνωστό ότι λόγω του ανάγλυφου στη Βουλγαρία και του υφιστάμενου οδικού δικτύου που υπάρχει εκεί, από πλευράς αφίξεων στην Ελλάδα δεν αναμένεται κανένα όφελος. Θα εξυπηρετηθεί μόνον ο Νομός Σμόλυαν με 100.000 κατοίκους περίπου. Ο πολύπαθος ορεινός όγκος της Ξάνθης θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί με την κατασκευή ενός αξιοπρεπούς δικτύου δρόμων, που δεν θα ξεπερνούσαν τα 50 εκ. Επομένως για τον κάθετο άξονα Ξάνθης-Παμπόροβο, λεφτά υπάρχουν.
Πριν λίγες μέρες η διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜΘ απένταξε έργο προϋπολογισμού 3,7 εκ. ευρώ που αφορούσε την επισκευή/ ανακατασκευή δίδυμου καταθλιπτικού αγωγού στο φράγμα του Αρδα που θα έλυνε οριστικά το θέμα της άρδευσης 200.000 στρεμμάτων αγροτικής γης στην εσχατιά της πατρίδας μας η οποία σταδιακά εγκαταλείπεται από τους κατοίκους της λόγω μείωσης των εισοδημάτων τους που είναι αποκλειστικά αγροτικά. Στην περίπτωση του Βορείου Έβρου λεφτά δεν υπάρχουν.
Φυσικά δεν περιμένουμε απάντηση ούτε από την Κυβέρνηση ούτε από την Διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜΘ. Απλά θέτουμε τα ζητήματα σε γνώση των πολιτών και των ΜΜΕ για εξαγωγή συμπερασμάτων.
Και βέβαια το κατά πόσο θα πραγματοποιηθούν και τα εξαγγελθέντα έργα είναι ένα άλλο τεράστιο ζήτημα. Για την ώρα αναμένουμε εντός του 2023 την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Νέας Καρβάλης - Τοξοτών και την αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολης-Ορμενίου που υποσχέθηκε ο Υπουργός ΠΟΜΕΔΙ Κώστας Καραμανλής από τις 20.2.2020, απαντώντας σε σχετική ερώτηση βουλευτών (αρ.πρωτ.Β-1390-2019).
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Από το Γραφείο Τύπου