*Το κανάλι του πολίτη που αισθάνεται ελεύθερος

26 Σεπτεμβρίου

Πόλεμος για τα βιβλία της μειονοτικής εκπαίδευσης, τι λένε Καραχότζα και Διδασκαλικός σύλλογος Ξάνθης!

26 Σεπτεμβρίου
*Οι αντιδράσεις γονέων συνεχίζονται κατά των βιβλίων Φραγκουδάκη, Αυτόνομη Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Ξάνθης (ΣΥΡΙΖΑ) κατά μειονοτικών βουλευτών Ξάνθης-Ροδόπης του ΣΥΡΙΖΑ!
Διάλογο για την αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης, αλλά με ανοιχτά σχολεία, ζήτησαν οι μειονοτικοί βουλευτές Ροδόπης και Ξάνθης του ΣΥΡΙΖΑ, στον απόηχο των αντιδράσεων που καταγράφονται σε μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης ήδη από την περασμένη εβδομάδα. Οι αντιδράσεις ξεκίνησαν με συμβολική κατάληψη του 1ου 20/Θ Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης και επεκτάθηκαν σε δέκα μειονοτικά σχολεία της πόλης και των οικισμών. Από την άλλη η ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, δηλαδή η Συνδικαλιστική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης, στηρίζει απόλυτα το πρόγραμμα εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Φραγκουδάκη.
Οι αντιδράσεις που ξεκίνησαν με συμβολική κατάληψη του 1ου 20/Θ Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης και επεκτάθηκαν σε δέκα μειονοτικά σχολεία της πόλης και των οικισμών.
Για το θέμα εξέδωσε ανακοίνωση ο Σύνδεσμος Σχολικών Εφορειών Μειονοτικών Σχολείων Θράκης. Προβάλλει ως αίτημα την κατάργηση των ξεπερασμένων βιβλίων που εκπονήθηκαν στα πλαίσια του «προγράμματος εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Φραγκουδάκη» και την εισαγωγή άμεσα των σύγχρονων βιβλίων των δημοσίων σχολείων έτσι ώστε να διδάσκονται στη νέα σχολική χρονιά 2018-2019 στα μειονοτικά σχολεία. Επικαλείται την αρχή της ισότητας στην εκπαίδευση και υποστηρίζει ότι τα παιδιά μας, που εκπαιδεύονται σε μειονοτικά δημοτικά σχολεία, έχουν το δικαίωμα να επωφελούνται από τα ίδια βιβλία με τους μαθητές που μορφώνονται σε δημόσια σχολεία. 
Και ενώ οι αντιδρώντες, κυρίως στην γειτονική Ξάνθη, χρησιμοποιούν την κατάληψη ως μέσο πίεσης για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης και Ροδόπης, συναντήθηκαν το μεσημέρι της Δευτέρας 24 Σεπτεμβρίου στην Κομοτηνή με τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Παναγιώτη Κεραμάρη.
Κοινός τόπος των δηλώσεων στον των τριών βουλευτών, Μουσταφά Μουσταφά, Αϊχάν Καρά Γιουσούφ και Ζεϊμπέκ Χουσεΐν το ...χάσμα μεταξύ δημόσιας και μειονοτικής εκπαίδευσης και την ανάγκη να γίνει διάλογος με ανοιχτά σχολεία.
Κάθε αρχή και δύσκολη, εκτιμά ο βουλευτής κος Μουσταφά, επικαλούμενος την ενέργεια του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που εκτιμώντας την εικοσάχρονη παρουσία των βιβλίων του προγράμματος εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων άνοιξε το δρόμο για την παράλληλη χρήση των βιβλίων των δημοσίων σχολείων.
Χάσμα ανάμεσα σε δημόσια και μειονοτική εκπαίδευση, βλέπει ο Αϊχάν Καρά Γιουσούφ και εκφράζει την πεποίθηση ότι "το δημόσιο σχολείο πρέπει να είναι σε επικοινωνία με το μειονοτικό και κάπως έτσι να μειωθεί το χάσμα που υπάρχει στα δύο συστήματα".
Με το σχόλιό του επί των  καταλήψεων στα μειονοτικά σχολεία της Ξάνθης "είναι λυπηρό το να κλείνει ένα σχολείο", ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης Ζεϊμπέκ Χουσεΐν. Αναφορικά με τα ίδια τα βιβλία είπε "μετρούν μια εικοσαετία στην εφαρμογή.
Την απόφαση του υπουργείου που αφήνει στην κρίση των εκπαιδευτών των μειονοτικών σχολείων τη χρήση των δημοσίων βιβλίων (αριθ. πρωτ. 148133/H2/10-09-2018) ο Σύνδεσμος Σχολικών Εφορειών Μειονοτικών Σχολείων Δυτικής Θράκης την έχει χαρακτηρίσει ως θετικό βήμα.
Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Αυτόνομη Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ξάνθης που πρόσκειται στο ΣΥΡΙΖΑ  έχει ταχθεί και εξακολουθεί να τάσσεται υπέρ του προγράμματος εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Φραγκουδάκη, καθώς το πρόγραμμα αυτό –όπως τονίζει χαρακτηριστικά- ήταν η πλέον σοβαρή παρέμβαση στα της εκπ/σης της μειονότητας με τα θετικά του αποτελέσματα να είναι ακλόνητα όπως τονίζει χαρακτηριστικά! 

ΑΥΤΟΥΣΙΑ ΟΛΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΞΑΝΘΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.
Η οδηγία του ΥΠΕΠΘ με την οποία δίνεται η δυνατότητα στα μειονοτικά σχολεία να χρησιμοποιούν τα βιβλία των Δημόσιων σχολείων, αν το επιλέξουν οι εκπαιδευτικοί του ελληνόφωνου προγράμματος (έχοντας όμως ως κύριο υλικό τα βιβλία του προγράμματος Φραγκουδάκη), ενέτεινε τις πιέσεις προς το διδακτικό προσωπικό. Έτσι η δυνητική αξιοποίηση των βιβλίων των δημοσίων σχολείων επιχειρείται να γίνει κατά κάποιο τρόπο… υποχρεωτική! Εκφράζουμε την αντίθεσή μας στις ασκούμενες πιέσεις που περιορίζουν την παιδαγωγική ελευθερία των εκπαιδευτικών καθώς και την προσπάθεια εισαγωγής των βιβλίων του δημόσιου σχολείου ως βασικό εκπαιδευτικό υλικό στο ελληνόγλωσσο πρόγραμμα των Μειονοτικών Δημοτικών Σχολείων.
Η Αυτόνομη Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ξάνθης έχει ταχθεί και εξακολουθεί να τάσσεται υπέρ του προγράμματος εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων καθώς το πρόγραμμα αυτό ήταν η πλέον σοβαρή παρέμβαση στα της εκπ/σης της μειονότητας με τα θετικά του αποτελέσματα να είναι ακλόνητα. Όταν τα βιβλία του προγράμματος Μουσουλμανοπαίδων, μπήκαν στο ελληνόγλωσσο πρόγραμμα των Μειονοτικών Δημοτικών Σχολείων τα εκπαιδευτικά δεδομένα ήταν ιδιαίτερα επαχθή. Η εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας ήταν αναποτελεσματική. Τελείωναν το Δημοτικό με ελλιπή γνώση της ελληνικής γλώσσας, πράγμα που σχεδόν απέκλειε τη συνέχιση της φοίτησης και ναρκοθετούσε την ένταξή τους στην κοινωνία. 65% του συνόλου των παιδιών δεν ολοκλήρωναν το εννιάχρονο υποχρεωτικό σχολείο. Ένα από τα φανερά αίτια της μαζικής σχολικής αποτυχίας ήταν τα ακατάλληλα σχολικά βιβλία για μαθητές που είναι μη φυσικοί ομιλητές και η μέθοδος διδασκαλίας της ελληνικής. Τα παιδιά της μειονότητας πριν το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων διδάσκονταν ελληνικά με τα σχολικά βιβλία που χρησιμοποιούσαν όλα τα σχολεία της χώρας, δηλαδή βιβλία που προϋποθέτουν άριστη προφορική γνώση της ελληνικής στην πρώτη δημοτικού, άρα τελείως ακατάλληλα για παιδιά με άλλη μητρική γλώσσα.
Το Πρόγραμμα έκανε την ελληνική γλώσσα προσιτή στην εκμάθησή της. Τα βιβλία και εκπαιδευτικά υλικά του ακολουθούν σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές, αξιοποιούν την τεχνολογία, στηρίζονται στη μέθοδο διδασκαλίας της ελληνικής ως ξένης ή δεύτερης γλώσσας και παίρνουν υπόψη το ιδιαίτερο κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο με βάση την αρχή ότι ο σεβασμός της γλώσσας και της ταυτότητας της μειονότητας είναι βασική προϋπόθεση για την ένταξη των μειονοτικών μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα και την καλή τους επίδοση. Το Πρόγραμμα συνέβαλε αποφασιστικά στις μεγάλες εκπαιδευτικές αλλαγές που παρατηρήθηκαν στην εκπαίδευση της μειονότητας τα τελευταία χρόνια. Η σχολική διαρροή από την υποχρεωτική εκπαίδευση μειώθηκε τουλάχιστον στο μισό, ενώ σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες η συμμετοχή των παιδιών της μειονότητας αυξήθηκε θεαματικά.
Εκτός, όμως, από τα παιδιά που ακολουθούν το μειονοτικό σχολείο, σημαντικός αριθμός παιδιών της μειονότητας επέλεγε και επιλέγει να φοιτά στα δημόσια ελληνόγλωσσα σχολεία.
Θεωρούμε απόλυτα σεβαστή την αναζήτηση περαιτέρω εκπαιδευτικών δυνατοτήτων εκ μέρους της μειονότητας, καθώς παρά την αναμφισβήτητη βελτίωση επιμέρους εκπαιδευτικών δεικτών,(σχολική διαρροή, συμμετοχή στις εκπαιδευτικές βαθμίδες) αυτές αποκλίνουν από το μέσο όρο σε εθνικό επίπεδο. Η ενοχοποίηση, όμως, των βιβλίων του Προγράμματος Φραγκουδάκη ως υπαίτιων για εκπαιδευτική ανισότητα μας βρίσκει αντίθετους καθώς αυτήν ακριβώς την ανισότητα επιχείρησαν να άρουν.
Η αναζήτηση στα συγκεκριμένα βιβλία του Δημοσίου της συνταγής της επιτυχίας είναι λανθασμένη. Πρώτον, γιατί στα βιβλία αυτά ασκήθηκε εντονότατη κριτική, όταν εισήχθησαν, το 2006, στην εκπ/ση, για αποσπασματικότητα, κατακερματισμό και επιφανειακή προσέγγιση της γνώσης. Δεύτερον, επειδή απευθύνoνται σε μαθητές που η μητρική τους γλώσσα είναι συμβατή με τη γλώσσα του σχολείου και υπηρετούν τη διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων. Τρίτον επειδή διαπιστώθηκε πλήθος λαθών, αβλεψιών και επικαλύψεων με κάποια από αυτά, μάλιστα, να αποσύρονται. Ας σημειωθεί, τέλος, ότι η εισαγωγή αυτών των βιβλίων, των πρώτων, μη κρατικών», με «αναδόχους συγγραφής» γνωστούς εκδοτικούς οίκους, πυροδότησε ίσως την μακροβιότερη απεργιακή κινητοποίηση εκπαιδευτικών των τελευταίων χρόνων.
Καταλήγοντας:
1) Τασσόμαστε υπέρ της επικαιροποίησης των βιβλίων του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων, ιδιαίτερα των βιβλίων των πρώτων τάξεων καθώς έχουν σχεδιαστεί με το δεδομένο ότι δεν υπήρχε προσχολική εκπαίδευση και φοίτηση στο νηπιαγωγείο.
2) Θεωρούμε απαραίτητη την εισαγωγική επιμόρφωση, στην αρχή εκάστου σχολικού έτους των νέων και αναπληρωτών συναδέλφων στη χρήση του εκπαιδευτικού υλικού και των βιβλίων του προγράμματος Φραγκουδάκη.
3) Η δυνατότητα χρήσης του υλικού του Δημοσίου να εξαρτάται αποκλειστικά από την κρίση του εκπαιδευτικού της τάξης που δύναται να αποφασίσει αν οι μαθητές του χρειάζονται και μπορούν να εκμεταλλευτούν το εν λόγω υλικό, χρησιμοποιώντας ως κύριο εκπαιδευτικό υλικό στο ελληνόγλωσσο πρόγραμμα των Μειονοτικών Δημοτικών Σχολείων αυτό του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων.
Το ζήτημα της εκπαίδευσης της μειονότητας είναι πολυπαραγοντικό και ΄΄ανοιχτό΄΄. Ο σύλλογός μας, πέρσι, έκανε μια προσπάθεια, με μια εκδήλωση για τα ΄΄20 χρόνια του ΠΕΜ’’ προκειμένου να ακουστούν όλες οι απόψεις -με εκκωφαντική για άλλη μια φορά την σιωπή των σχ. συμβούλων των μειονοτικών σχολείων, καθώς και των εκπαιδευτικών της μειονότητας όπου τους ζητήθηκε να συμμετέχουν με τις απόψεις τους, αλλά απουσίαζαν. Γενικότερα η εκπαίδευση είναι ένα ζήτημα ανοιχτό που απαιτεί όμως και ΑΝΟΙΧΤΑ σχολεία και προπάντων εκπαιδευτικό ...ελεύθερο και ταυτόχρονα προστατευμένο…
ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΞΑΝΘΗΣ

ΤΙ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ Ο ΚΑΡΑΧΟΝΤΖΑ: Ξεσηκώθηκαν οι γονείς σε Εχίνο και Κένταυρο – Στέλνουν χωρίς τσάντες και βιβλία τα παιδιά στο σχολείο
Ξεσηκώθηκαν οι γονείς σε Εχίνο και Κένταυρο – Στέλνουν χωρίς τσάντες και βιβλία τα παιδιά στο σχολείο
Σε δυναμικές κινητοποιήσεις αποφάσισαν να προχωρήσουν οι γονείς μαθητών δημοτικού σχολείου σε Εχίνο και Κένταυρο αποφασίζοντας μέχρι να γίνει δεκτό το αίτημα τους να στέλνουν τα παιδιά στο σχολείο κανονικά αλλά χωρίς τσάντες και βιβλία.
Ο λόγος της απόφασης τους αυτής είναι η απόφαση των δασκάλων να μοιράσουν στους μαθητές τα βιβλία της Φραγκουδάκη και όχι τα βιβλία που διδάσκονται οι μαθητές στα δημόσια ελληνόφωνα δημοτικά σχολεία.
«Η εντολή που πήραμε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ήταν να αποφασίσουμε εμείς οι δάσκαλοι αν θα δώσουμε στους μαθητές τα βιβλία της Φραγκουδάκη ή τα βιβλία των δημόσιων ελληνόφωνων δημοτικών σχολείων» μας είπε χαρακτηριστικά δάσκαλος που εργάζεται σε ένα από αυτά τα σχολεία.
Στο ερώτημα της XANTHINET γιατί τελικά επέλεξαν να δώσουν τα βιβλία της Φραγκουδάκη, ο ίδιος δάσκαλος μας απάντησε; «Οι συγκεκριμένοι μαθητές λόγω μη καλής γνώσης της ελληνικής γλώσσας μιας και η μητρική τους γλώσσα είναι άλλη, θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες με τα βιβλία των δημόσιων ελληνόφωνων δημοτικών σχολείων τα οποία σαφώς είναι αρκετά υψηλότερου επιπέδου σε σχέση με αυτά της Φραγκουδάκη»
Το παράλογο της υπόθεσης βέβαια είναι πως ολόκληρο Υπουργείο Παιδείας ρίχνει το μπαλάκι στους εκπαιδευτικούς ζητώντας τους να αποφασίσουν εκείνοι για τα βιβλία που θα πρέπει να πάρουν οι μαθητές των μειονοτικών δημοτικών σχολείων. Πραγματικά αναρωτιέμαι αν κάτι τέτοιο συμβαίνει ακόμα και στις λεγόμενες τριτοκοσμικές χώρες.
Ρωτώντας τον ίδιο δάσκαλο για τη δική τους θέση μας τόνισε πως «αυτό που ζητάνε οι δάσκαλοι είναι την απόφαση για το ποια βιβλία θα πρέπει να δοθούν στους συγκεκριμένους μαθητές να τη λάβει το ίδιο το Υπουργείο και όχι οι ίδιοι»
Προς το παρόν πάντων το μάρμαρο θα το πληρώσουν οι συνήθεις ύποπτοι, τα μικρά κι αθώα παιδιά που θα χάσουν τόσα μαθήματα χωρίς να φταίνε σε τίποτα.
Σ. Καραχότζα

TI ΑΠΑΝΤΗΣΕ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΞΑΝΘΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΤΟΥΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ
Την ίδια ώρα με ανάρτησή του στο fb ο Πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης Δημήτρης Ντούμος σχολίασε τα παρακάτω, ανέφερε τα παρακάτω:
Ντούμος Δημήτρης: Για την αποκατάσταση της αλήθειας, για τα όσα αναφέρονται σε δημοσίευμα της ηλεκτρονικής εφημερίδας xanthinet.gr στις 24-09-2018, σχετικά με το θέμα των δημοσίων βιβλίων στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης και έτσι όπως καταγράφονται με δήλωση ανώνυμου εκπαιδευτικού:
Ουδέποτε δόθηκε εντολή από τη Διεύθυνση Π.Ε. Ξάνθης να αποφασίσουν οι εκπαιδευτικοί του ελληνόφωνου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων ποια βιβλία θα χρησιμοποιήσουν .
Δόθηκε οδηγία από το Υπουργείο Παιδείας για τη δυνατότητα και χρησιμοποίηση αξιοποίησης των βιβλίων των δημοσίων σχολείων καθαρά και μόνο ως συμπληρωματικό –υποστηρικτικό υλικό από τον υπεύθυνο κάθε μαθήματος με σύνταξη σχετικού πρακτικού του Συλλόγου Διδασκόντων.
Επίσης ποτέ το Υπουργείο Παιδείας δεν έδωσε εντολή για ελεύθερη επιλογή από τον κάθε εκπαιδευτικό χρησιμοποίησης είτε των υπαρχόντων βιβλίων είτε των βιβλίων των δημοσίων σχολείων.
Επομένως, καλοπροαίρετα, τα όσα αναφέρονται στο δημοσίευμα είναι αναληθή και δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Και αν υποθετικά υπήρχε η δυνατότητα ελεύθερης επιλογής από τον κάθε εκπαιδευτικό είναι δεδομένο ότι θα δημιουργήσει τεράστιες ανισότητες μέσα σε ένα σχολείο μεταξύ των ίδιων μαθητών διαφορετικών τμημάτων, αλλά και της συνέχειας των μαθητών σε επόμενη τάξη.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι στο θέμα των βιβλίων ενοχοποιούνται και στοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί ως αρνητές της παραλαβής και χρήσης ως κύρια βιβλία τα βιβλία των δημοσίων σχολείων. Και αυτό γίνεται από αυτούς που προσπαθούν να αποποιηθούν των ευθυνών τους λόγω των δικών τους παραλείψεων και υποσχέσεων ή λόγω της μη σωστής ερμηνείας των σχετικών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας.
Ντούμος Δημήτρης ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΤΟΥΜΟΣ
Πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης


Share this

Related Posts

Previous
Next Post »