Kατακόρυφη πτώση των πωλήσεων των καινούριων αυτοκινήτων που αγγίζει το 70% στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Απριλίου. Μόλις 1570 νέα αυτοκίνητα Ι.Χ. κυκλοφόρησαν πανελλαδικώς έναντι 5240 αυτοκινήτων το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, από τα οποία 550 αφορούν εταιρικά αυτοκίνητα.
Εάν συνεχίσει σε αυτούς τους ρυθμούς η αγορά του αυτοκινήτου τότε τα δίκτυα διανομής θα περιοριστούν, οι απολύσεις των εργαζομένων σε αυτές τις επιχειρήσεις θα είναι μεγάλες και οι τράπεζες θα κληθούν να καλύψουν τις ζημιές από τα «κανόνια» της αγοράς, δημιουργώντας ένα ατέλειωτο ντόμινο.
Οι διατάξεις για κατάργηση του φόρου πολυτελείας δεν επέφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα, αντιθέτως κατάφερε να «παγώσει» τις πωλήσεις.
Συμπληρωματικά οι επερχόμενες εκλογές σταμάτησαν κάθε νομοθετική δραστηριότητα της Βουλής και κατ’ αυτό τον τρόπο η αγορά του αυτοκινήτου να βρίσκεται στην εντατική μέχρι την εκλογή της νέας κυβέρνησης. Οτιδήποτε μέτρα δε, παρθούν θα είναι μέχρι τον Ιούνιο. Μέχρι τότε να δούμε πόσοι θα αντέξουμε.
Πρέπει δε, να τονιστεί ιδιαιτέρως ότι οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων έσπασαν το αρνητικό ρεκόρ των τριάντα χρόνων και δεν βλέπουμε στο άμεσο μέλλον μέτρα στήριξης της συγκεκριμένης αγοράς.
Εδώ και τρία χρόνια οι έμποροι έχουν βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη τους και χρηματοδοτούν τις επιχειρήσεις τους για να τις σώσουν. Επιπροσθέτως δε, μειώνουν μισθούς και υπαλλήλους, κάνουν συγχωνεύσεις τμημάτων και προσπαθούν με κάθε τρόπο να επιβιώσουν. Αν όμως αυτές όλες οι ενέργειες δεν αποδώσουν, το λουκέτο είναι μονόδρομος.
Η οικονομική κρίση δεν είναι μόνο η αιτία της κατακρήμνισης των πωλήσεων, αλλά και η λάθος πολιτική που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια.
Όποια κυβέρνηση προκύψει από τις επερχόμενες εκλογές πρέπει αμέσως να πάρει μέτρα που θα μειώσουν τη βαριά φορολογία των αυτοκινήτων. Η οποία φορολογία όχι μόνο δεν έφερε στα κρατικά ταμεία τις αναμενόμενες εισροές, αλλά αντίθετα στέρησε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα έφερνε ο κλάδος των αυτοκινήτων. Ακόμη δε, για να μην βλέπουμε στο τέλος του χρόνου να παραδίδονται εκατοντάδες χιλιάδες πινακίδες, θα πρέπει να καταργήσει τα τεκμήρια και να εκσυγχρονιστεί από την ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού, ο τρόπος φορολογίας του αυτοκινήτου κατά την εισαγωγή, ενώ επείγει να μειωθεί και ο Φ.Π.Α..
Στους πρώτους 3,5 μήνες του έτους 2012, οι πωλήσεις καταγράφουν πτώση 38,5% σε αντιστοιχία με πέρυσι. Δηλαδή φέτος πουλήθηκαν 18749 αυτοκίνητα, ενώ το 2011, το αντίστοιχο διάστημα 30507. Αν βέβαια, συγκρίνουμε το αντίστοιχο χρονικό διάστημα με το 2010, τότε η πτώση είναι τρομακτική, αγγίζει το 71%. Τότε, είχαν διατεθεί 63532 αυτοκίνητα.
Γιάννης Αθανασιάδης