Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΛΜΕ Ξάνθης γίνεται εκτενής αναφορά στις εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου και εκφράζεται η ευθεία αντίθεση στις αλλαγές που αφορούν στη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΛΜΕ Ξάνθης γίνεται εκτενής αναφορά στις εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου και εκφράζεται η ευθεία αντίθεση στις αλλαγές που αφορούν στη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής.ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ η ΕΛΜΕ Ξάνθης αναφέρει τα παρακάτω:
«Προβληματισμό και σοβαρές ενστάσεις δημιουργούν στους εκπαιδευτικούς του κλάδου πληροφορικής ΠΕ 19 – 20 οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης για το νέο λύκειο, το νέο τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και το νέο αναλυτικό πρόγραμμα, έτσι όπως έχουν βγει στο φως της δημοσιότητας από δημοσιεύσεις στα ΜΜΕ αλλά και από δηλώσεις και συνεντεύξεις στελεχών του Υπουργείου Παιδείας.
Όπως έχει ανακοινωθεί από την Υπουργό Παιδείας σχεδιάζεται η κατάργηση των μαθημάτων της Πληροφορικής από το Νέο Λύκειο αφού σύμφωνα με τις δηλώσεις της κυρίας Υπουργού “οι μαθητές ξέρουν να πατούν τα πλήκτρα” γι' αυτό στο “ψηφιακό σχολείο” “η πληροφορική δεν θα είναι πια ένα μάθημα”, συγχέοντας την επιστήμη της πληροφορικής με την χρήση των ΤΠΕ που είναι ένα πολύ μικρό κομμάτι τεχνικής εκπαίδευσης. Έτσι, ενώ το Νέο Λύκειο προβάλλεται ως το σχολείο των επιλογών, στην πραγματικότητα θα στερεί από τους μαθητές ακόμα και τις επιλογές που έχουν τώρα!
Από την άλλη, το υπό εξέλιξη έργο του “ψηφιακού σχολείου” http://digitalschool.minedu.gov.gr/ που παρουσίασε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, απλώς παρέχει τα βιβλία του ΟΕΔΒ σε ηλεκτρονική μορφή (ψηφιοποιημένα με σαρωτή βιβλία), χωρίς όμως να υπάρχει ούτε ένα βιβλίο πληροφορικής στην περιοχή που αφορά στα ΕΠΑ.Λ. Ενώ η βοήθεια που προτείνει στους υποψηφίους για τις πανελλαδικές εξετάσεις μέσω του υπό εξέλιξη έργου “Προετοιμάζομαι για τις Πανελλαδικές – Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα Πανελλαδικών Εξετάσεων” http://www.study4exams.gr είναι βιντεοσκοπημένες παραδόσεις μαθημάτων με τη βοήθεια του κιμωλιοπίνακα! Αλήθεια σε ποια παιδαγωγική αρχή βασίζεται αυτή η επιστροφή στην καθ’ έδρας διδασκαλία; Αίσθηση προκαλεί η απουσία, και σε αυτή την περίπτωση, βοηθήματος για το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η μη ύπαρξη των μαθημάτων Πληροφορικής στα παραπάνω έργα οφείλεται στη δοκιμαστική λειτουργία τους και δεν είναι επιβεβαίωση της κατάργησης του μαθήματος της Πληροφορικής από το νέο λύκειο.
Είναι δεδομένο ότι η πληροφορική είναι μια αυτόνομη επιστήμη απαραίτητη για την κατανόηση του σύγχρονου κόσμου και την επιβίωση σε αυτόν που βοηθά κι αυξάνει σε μεγάλο βαθμό την κριτική ικανότητα των μαθητών αφού μέσω της αλγοριθμικής προσέγγισης μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν και να επιλύουν προβλήματα που είναι άμεσα συνυφασμένα με την καθημερινότητα Η απόκτηση στέρεων γνώσεων πληροφορικής, πέραν των δεξιοτήτων πληκτρολόγησης, είναι αναγκαία για όλους τους νέους ιδιαίτερα δε για εκείνους τους μαθητές που στοχεύουν σε κάποια από τις τεχνολογικές σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που είναι άμεσα ή έμμεσα σχετιζόμενες με την επιστήμη της πληροφορικής. Στο πλαίσιο του παραπάνω στοχασμού πιστεύουμε ότι δεν μπορεί η διδασκαλία της πληροφορικής να περιοριστεί στο μονόωρο μάθημα του Γυμνασίου ή και στην όποια μορφή μπορεί να έχει στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Αντί για την προτεινόμενη κατάργηση της πληροφορικής λοιπόν, αυτό που απαιτείται είναι η ακόμη περισσότερο συστηματική διδασκαλία της σε όλες τις τάξεις του λυκείου, μέσα σε σύγχρονα εργαστήρια και με όσο το δυνατόν καλύτερες αναλογίες καθηγητή – μαθητών. Ενταγμένη σε ένα πραγματικά σύγχρονο και προοδευτικό πρόγραμμα σπουδών, ενιαίο, σε ένα αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει τους μαθητές. Που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας και όχι της αγοράς και των επιχειρήσεων
Θεωρούμε αυτονόητο ότι οι αναθέσεις μαθημάτων Πληροφορικής πρέπει να γίνονται μόνο σε καθηγητές Πληροφορικής ΠΕ19-20.
Στα ΕΠΑ.Λ. ζητάμε ο αριθμός μαθητών ανά καθηγητή στα εργαστηριακά μαθήματα να γίνει δώδεκα (12) ΚΑΙ για τα μαθήματα Πληροφορικής, όπως συμβαίνει για εργαστηριακά μαθήματα άλλων ειδικοτήτων των και όχι δεκαεπτά (17) όπως τώρα κατ' εξαίρεση ορίζει η σχετική εγκύκλιος, δημιουργώντας την αίσθηση της περαιτέρω υποβάθμισης κι απαξίωσης των εκεί καθηγητών Πληροφορικής
Τέλος αναγκαία κρίνεται και η ισονομία για τους υπεύθυνους εργαστηρίων Πληροφορικής με τρίωρη μείωση ωραρίου και για τους υπηρετούντες καθηγητές πληροφορικής στα ΣΕΚ, όπως ισχύει για τους υπευθύνους εργαστηρίων των ΓΕ.Λ. και των ΕΠΑ.Λ.»
.