Δήλωση Μιχάλη Αμοιρίδη για την επερώτηση που κατέθεσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο για τον κάθετο άξονα και δεν πήρε καμιά απάντηση

ΜΕ σκληρή δήλωση αντέδρασε ο Περιφερειακός σύμβουλος Ξάνθης και πολιτικός μηχανικός Μιχάλης Αμοιρίδης μετά τις απαντήσεις ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΛΑΒΕ, τόσο από τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστο Μέτιο, όσο και από τον Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης Νίκο Ευφραιμίδη που δήλωσε ότι… «το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι της δικής του αρμοδιότητας αλλά της… ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ», ζητώντας του ωστόσο τα…στοιχεία του για να ασχοληθεί με το παραπάνω θέμα, το πλέον σοβαρό ίσως για την ανάπτυξη της τελευταίας 31ετίας!!Απο το 1998 τουλάχιστον που ήθελε ν’ ανοίξει το δρόμο από τον Εχίνο ο τότε Αείμνηστος Νομάρχης Ξάνθης Γιώργος Παυλίδης, ενώ ο τότε πανίσχυρος Παναγιώτης Σγουρίδης, ήθελε ν΄ ανοίξει από το…Λειβαδίτη με αποτέλεσμα ν’ ανοίξει τελικά η Νυμφαία από τη Κομοτηνή.

ΟΛΗ Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΑΜΟΙΡΙΔΗ
Δεν είμαστε όλοι ίδιοι και αυτό το διαπίστωσα εχθές ακούγοντας την απάντηση σε επερώτηση μου σχετικά με τον Κάθετο Άξονα Ξάνθης Ελληνοβουλγαρικών συνόρων.
Για ένα δρόμο που χρησιμοποιείται από δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας, για ένα οδικό άξονα που σήμερα δεν παρέχει ασφάλεια (τροχαία ατυχήματα), για την υλοποίηση του οποίου, κατά το παρελθόν, εργάσθηκαν σκληρά πολλοί πολιτικοί, όλων των κομματικών αποχρώσεων και  κατάφεραν σήμερα να υλοποιείται το πρώτο τμήμα και να είναι διαθέσιμα 70 εκ ευρώ για άμεση συνέχιση υλοποίησης άλλων τμημάτων του, ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κος Νίκος Εφραιμίδης, στην πληροφόρηση που του παρείχα, αντί άλλων απάντησε ότι δεν είναι αρμοδιότητα του η υλοποίηση του!!! Δεν είναι αρμοδιότητα του αλλά επισκέψεις στο εργοτάξιο της πρώτης εργολαβίας έκανε συνοδεύοντας τον πρώην αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης κο Ζαγναφέρη για να βγει φωτογραφίες.
Αγνοεί μάλλον ότι κατά το παρελθόν συμπολίτες μας που βρέθηκαν στη θέση που σήμερα κατέχει, εργάσθηκαν σκληρά για να προχωρήσει το έργο αυτό. Σίγουρα δεν ήταν αρμοδιότητα τους αλλά ήταν στη ψυχή τους η ανάπτυξη της Ξάνθης και των κατοίκων της. Ήταν ακόμη πιο δύσκολα τότε αλλά δούλεψαν, χωρίς να κρυφτούν πίσω από δικαιολογίες και αρμοδιότητες. Κάτι που ίσως δεν καταλαβαίνει είναι ότι πέραν των άλλων, η άμεση υλοποίηση και αξιοποίηση των 70 εκ ευρώ, θα ωφελήσει την τοπική οικονομία, προσφέροντας θέσεις εργασίας, αύξηση οικονομικών συναλλαγών σε καταστήματα εμπορικά αλλά και εστίασης.
Τι μας είπε λίγο πολύ ο κος Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης; ότι οι άνθρωποι που διοικούν την Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης και ο ίδιος είναι μόνο για τα πανηγύρια; Αρμόδιοι και ειδικοί στις προσκλήσεις τραγουδιστών αλλά όχι στην υλοποίηση έργων πνοής αλλά και ασφάλειας των συμπολιτών τους. Ότι δεν τους απασχολεί η αξιοποίηση πόρων εκατομμυρίων ευρώ που ήρθαν με προσπάθεια και δουλειά άλλων στη Ξάνθη;
Αυτά αποτελούν κληρονομιά της Ξάνθης και πρέπει να αναζητήσουμε την τύχη τους. Για να μην υπάρχουν διαθέσιμα για το έργο αυτό, πρέπει με εντολή κάποιου και αδιαφορία κάποιων άλλων να έχει δοθεί εντολή να οδηγηθούν αλλού και όχι στη Ξάνθη. Κάθε συνεπής προς την κοινωνία πολιτικός με αίσθημα ευθύνης για τον τόπο του θα φρόντιζε κονδύλια που έχουν διατεθεί για αυτόν να παραμείνουν διαθέσιμα και να μην χαθούν προς άλλες κατευθύνσεις. Εκτός εάν κάποιοι επιθυμούν να μην γίνει ποτέ ένας δρόμος με τις πρέπουσες προδιαγραφές ασφάλειας για τους Ξανθιώτες.
Εάν ήθελα να κάνω αντιπολίτευση δεν θα εμφάνιζα τα στοιχεία, θα τους άφηνα να κοιμούνται. Επειδή όμως αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η παραγωγή έργου και όχι ποιος θα κόψει τη κορδέλα αλλά να γίνουν έργα στη Ξάνθη, τους ενημερώσαμε για τα στοιχεία ώστε να εργασθούν επιτέλους.
Λέω λοιπόν μετά τα χθεσινά ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι και ότι δεν είμαστε όλοι για τα πανηγύρια και τις γιορτές. Κάποιοι έχουν μάθει εκτός από αυτά, να διαβάζουν, να δουλεύουν και να πιέζουν για να γίνουν έργα και δεν θα αφήσουμε να χαθούν χωρίς αγώνα αυτά που με κόπο προηγούμενοι έφεραν και σήμερα δικαιούται η Ξάνθη. 70 εκατομμύρια ευρώ διαθέσιμα σήμερα, με αποδείξεις που προσκόμισα, πεδίο δόξης λαμπρό για τη διοίκηση και τον κο Εφραιμίδη, τώρα που του ανοίξαμε τα μάτια να πιέσει να υλοποιηθούν άμεσα τα έργα που αυτά αφορούν και ας μην είναι αρμοδιότητα του όπως λέει ο ίδιος. Είναι δική μας και το οφείλουμε στο Ξανθιώτη.
Μιχάλης Αμοιρίδης
Περιφερειακός Σύμβουλος Ξάνθης

Συγκεκριμένα πληροφοριακά στοιχεία για τις χρηματοδοτήσεις:
1ο ) Πριν τις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές ανακοινώθηκε ότι η κυβέρνηση δέσμευσε ένα επιπλέον ποσό  στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ύψους 40,5 εκ ευρώ για το δεύτερο τμήμα του -υπό κατασκευή- κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού από την Ξάνθη προς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή του τμήματος «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 10,64 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα στα υποτμήματα:1) «Παράκαμψη Μελιβοίων», μήκους 2,24 χλμ που παρακάμπτει τον οικισμό από τα δυτικά και συνδέεται με δύο ισόπεδους κόμβους.2) «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 8,24 χλμ που αφορά στη βελτίωση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού. Περιλαμβάνει επίσης τους ισόπεδους κόμβους Κοτύλης και Δημαρίου, 5 γέφυρες συνολικού μήκους 396 μέτρων και μία Άνω Διάβαση για την αποκατάσταση της οδού προς το Δημάριο. Στον προϋπολογισμό περιλαμβάνονται οι αναγκαίες δαπάνες για απαλλοτριώσεις και μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας καθώς και εργασίες αρχαιολογίας.
Σχετικά και για μην υπάρχει αμφιβολία σας στέλνω:
1) Απόφαση Ένταξης
2) Αίτημα του Υπ. Υποδομών
3) Τεχνικό Δελτίο
Όπως φαίνεται δεν είναι μια υπογραφή που μπήκε στον αέρα αλλά ακολουθήθηκε όλη η αναγκαία διαδικασία. Έτσι τα 40,5 εκατ. ευρώ είναι άμεσα διαθέσιμα και δεσμευμένα στο Πρόγραμμα Δημοσιών Επενδύσεων και μόλις η Εγνατία προκηρύξει, θα γίνει αίτημα κατανομής της πίστωσης στο αντίστοιχο τρίμηνο. (Δεν γίνεται πίστωση άμεσα ποτέ αλλά μόλις γνωρίζουν ότι θα απορροφηθούν, όπως προβλέπεται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) Μπορεί αύριο να προκηρυχθεί, λοιπόν το έργο τα χρήματα είναι είναι δεσμευμένα.
2ο ) Μελέτη Παράκαμψης της πόλης που εκκρεμούσε ως το μόνο "ορφανό" μελετητικά τμήμα του κάθετου άξονα.
Ως επιβεβαίωση, σας στέλνω:
1) απόφαση ένταξης
2) Τεχνικό Δελτίο
Συνεπώς επιπλέον των όσων έχουν διατεθεί για την κατασκευή, δεσμεύτηκαν και 3,5εκ στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για το μόνο τμήμα που δεν είχε ωριμότητα μελετητικά
Και σε αυτό η Εγνατία έχει άμεσα στη διάθεση της τα ποσά και μπορεί αύριο να προκηρύξει τη μελέτη. Το Τμήμα μελετών της Εγνατίας, κατέληξε στην επιλογή του υποσεναρίου 4.2.2 της παλιάς προμελέτης (δηλαδή από την εποχή Γ. Παυλίδη ως Νομάρχη που είχε την αρχική πρωτοβουλία) ως το πλέον ρεαλιστικό και χωρίς ιδιαίτερες παρεμβάσεις. Προβλέπει την παράκαμψη από το 4ο χλμ, προς Πανεπιστημιούπολη - ΣΕΒΑΘ και έτσι θα αποσυμφορήσει την πόλη, θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων της ορεινής περιοχής και παράλληλα θα λειτουργεί και ως Ανατολικός Περιφερειακός.
3ο ) Υπενθυμίζω επιπλέον ότι ανακοινώθηκαν με κάθε επισημότητα ότι είναι διαθέσιμα για το συγκεκριμένο οδικό άξονα:
Από τον Υπουργό κο Χρ. Σπίρτζη : 20 εκ ευρώ στο επιχειρησιακό πρόγραμμα ΥΜΕ ΠΕΡΑΑ
Από τον Περιφερειάρχη κο Χρ. Μέτιο : 6 εκ ευρώ από το ΠΕΠ της ΠΑΜΘ

Είναι άλλωστε πολύ πρόσφατες οι δηλώσεις του προηγούμενου αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης μετά από συνάντηση με την προηγούμενη διοίκηση της Εγνατία Οδός ΑΕ, ότι είναι διαθέσιμα 26 εκ ευρώ.