Επιστολή απάντησης προς τη
βουλευτή Έβρου Νατάσα Γκαρά απέστειλε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρώην
βουλευτής της Ν.Δ. και μετέπειτα των ΑΝΕΛ Φίλιππος Τσαλίδης για την διακοπή του
δρομολογίου Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη με τραίνο, ελλείψει….επιβατών!!!
Στην ουσία ο κύριος Φίλιππας Τσαλίδης
δεν λέει λέξη για την ταμπακιέρα και στα όσα του καταλογίζει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ
Έβρου, υποσχόμενος απλά ότι…η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ξαναδεί το θέμα από τον…Σεπτέμβριο! Ναι μεν, αλλά...ουδέν!
Αναλυτικότερα η απάντηση:
Αναλυτικότερα η απάντηση:
TPAINCE
ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ FS! ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ – ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΤΙΟΥ Α.Ε. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Αθήνα, 05-08-2019 Αριθ. Πρωτ.:
15.939/19/19
Ταχ. Δ/νση: Καρόλου 1-3 104 37
ΑΘΗΝΑ
Προς: ΓΚΑΡΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Βουλευτή ΣΥ.ΡΙΖ.Α Έβρου E-mail:
natasagara@gmail.com
E-mail: a.gara@parliament.gr
Πληροφορίες: Θ. Τόλιας Τηλέφωνο :
2130121872 Email: t.tolias@trainose.gr
Κοιν.: 1. Γ.Δ.Σ / ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.
Θέμα: “ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ
ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΒΡΟ”
Αξιότιμη κυρία Γκαρά,
Σε απάντηση της επιστολής που μας αποστείλατε την 1η Αυγούστου 2019,
σας γνωστοποιούμε τα κάτωθι:
Η εν λόγω γραμμή
(Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκησυντηρήθηκε από την ΟΣΕ Α.Ε. κατά το
χρονικό διάστημα από 22 Σεπτεμβρίου 2016 έως 12 Αυγούστου 2017 και δαπανήθηκε
ένα ποσό της τάξης των 4-5 εκ. ευρώ. Κατά το χρονικό αυτό διάστημα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Α.Ε. υποκατέστησε τα δρομολόγιά της με λεωφορεία.
Παρά ταύτα, συγκεκριμένα τμήματα
της γραμμής αυτής εξακολουθούν να παρουσιάζουν τεχνικά προβλήματα, με
αποτέλεσμα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. να είναι υποχρεωμένη (κατ’ εντολή της ΟΣΕ Α.Ε.) να
χρησιμοποιεί αμαξοστοιχίες παλαιού τύπου (πεντάδυμες αυτοκινητάμαξες AEG) και
όχι επιβατά μαξες με επικεφαλής. ντηζελάμαξες AD tranz. Πέραν των μηχανικών
προβλημάτων που παρουσιάζουν αυτές οι παλαιού τύπου αυτοκινητάμαξες AEG (τα
οποία αυξάνονται κατά τους θερινούς μήνες), δεν μας δίνουν καν τη δυνατότητα να
εξυπηρετούμε επιβάτες οι οποίοι είναι ΑΜΕΑ.
Από τις 20.05.2019, με την
ενεργοποίηση των νέων δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., ο χρόνος της διαδρομής των
δρομολογίων Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη (όπως αυτός ορίστηκε από το
Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, δηλαδή την ΟΣΕ Α.Ε.), αυξήθηκε
σημαντικά.
Πιο συγκεκριμένα, πριν την
ενεργοποίηση των νέων δρομολογίων, ο συνολικός χρόνος των IC δρομολογίων
Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη (και αντιστρόφως) ήταν 6 ώρες και 35 λεπτά και των
απλών δρομολογίων 7 ώρες και 07 λεπτά. Με τη νέα χάραξη των δρομολογίων αυτών
(από την ΟΣΕ Α.Ε.), οι αντίστοιχοι χρόνοι είναι 8 ώρες και 11 λεπτά και 8 ώρες
και 38 λεπτά. Η χρονική αυτή επιβάρυνση των νέων δρομολογίων
Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη ξεπερνάει την 1,5
ώρα στα απλά δρομολόγια και
προσεγγίζει τις 2,5 ώρες στα δρομολόγια IC.
πως είναι εύκολα αντιληπτό, η
χρονική διάρκεια των νέων δρομολογίων – δυστυχώς- κρίνεται ιδιαιτέρως
προβληματική και προκάλεσε σημαντικό πρόβλημα στα προγράμματα εργασίας της
εταιρείας, η οποία τους καλοκαιρινούς μήνες (λόγω και των καλοκαιρινών αδειών
των μηχανοδηγών) δεν είχε άλλη επιλογή από το να προβεί από τις 31.07.2019 στην
προσωρινή διακοπή της εκτέλεσης των σιδηροδρομικών δρομολογίων μεταξύ Δράμας
και Αλεξανδρούπολης και της υποκατάστασης αυτών με λεωφορεία. Είναι πολύ
σημαντικό να επισημανθεί ότι δεν έχει υπάρξει
διακοπή στη μεταφορά επιβατών της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη Ορμένιο (και
αντιστρόφως), αλλά υποκατάσταση -τμήματος αυτής- με λεωφορεία, προκειμένου να
μην υπάρξει διακοπή της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.
Ταυτόχρονα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έχει
ζητήσει από την ΟΣΕ Α.Ε. να αξιοποιήσει το δίμηνο αυτό, προκει μένου να
αποπερατωθούν ταχύτερα οι εναπομείνασες απαιτούμενες εργασίες, ώστε να μπορεί
να παρέχει καλύτερες, ασφαλέστερες και πιο αξιόπιστες υπηρεσίες.
Σε κάθε περίπτωση, δεσμευόμαστε
ότι θα επανεξετάσουμε την απόφασή μας αυτή, εντός του ερχό μενου Σεπτεμβρίου,
ελπίζοντας ότι και η ΟΣΕ Α.Ε. θα ανταποκριθεί θετικά στο ρόλο της, δηλαδή
εκείνο του Διαχειριστή της Υποδομής.
Με εκτίμηση,
Ο Δ/ντης ΔΙΕΠΜΕ Θεόδωρος Τόλιας
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης