*Το κανάλι του πολίτη που αισθάνεται ελεύθερος

22 Αυγούστου

Επερώτηση Μιχ. Αμοιρίδη: ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ των 6.5 εκατ. ευρώ για την οδική ασφάλεια στο Νομό Ξάνθης κ. Μέτιο;

22 Αυγούστου
*Ο Μέτιος δεν υπογράφει έργο του Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης Κώστα Ζαγναφέρη! Επερώτηση Μιχάλη Αμοιρίδη για την οδική ασφάλεια και σχετικά έργα σε εξέλιξη στην Π.Ε. Ξάνθης
*ΤΙΜΩΡΕΙΣ ΤΗ ΞΑΝΘΗ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΦΙΛΤΑΤΕ ΜΕΤΙΟ ΚΙ ΟΧΙ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΖΑΓΝΑΦΕΡΗ, ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΤΗΓΓΕΙΛΕ ΤΗΝ… ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΣΟΥ!
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ κι όμως αληθινό. Ένα έργο του απερχόμενου Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης Κώστα Ζαγναφέρη παραμένει σε εκκρεμότητα εδώ και μήνες και δεν υλοποιείται, γιατί δεν υπογράφει ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χρήστος Μέτιος!!!!
Πρόκειται μάλιστα για έργο των 6.5 εκατ. ευρώ για την οδική ασφάλεια του Νομού Ξάνθης που εκτός από καλούς δρόμους, θα έδινε δουλειά και μεροκάματα σε πολύ κόσμο, αλλά δυστυχώς ο σημερινός Περιφερειάρχης που όλοι ξέρουν ότι αν υπήρχαν οι «κομματικές πιέσεις» δεν θα εκλέγονταν ούτε τον… επόμενο μήνα, λειτουργεί με εγωϊσμό προκειμένου να τιμωρήσει τον Κώστα Ζαγναφέρη που δεν κατέβηκε υποψήφιος μαζί του όπως ο Πέτροβιτς και τον κατήγγειλε για ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ, μόνο που με τον τρόπο αυτό ΤΙΜΩΡΕΙ  την Ξάνθη και τους πολίτες της!
Με αφορμή λοιπόν την μη υλοποίηση  του συγκεκριμένου έργου, ο Περιφερειακός σύμβουλος Ξάνθης Μιχάλης Αμοιρίδης κατέθεσε σχετική επερώτηση στο Περιφερειακό συμβούλιο ΑΜΘ για να είμαστε όμως ειλικρινείς, εμείς θα περιμέναμε από τον ίδιο τον Ζαγναφέρη πρώτος αυτός να τοποθετηθεί στο θέμα, αλλά δυστυχώς  ο σημερινός Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης φεύγοντας, ούτε αυτό δεν τόλμησε να κάνει… προφανώς μην τον «μαλώσει» ο Μέτιος!

ΙΔΟΥ ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΜΟΙΡΔΗΣ
Με αφορμή τα παραπάνω, ιδού τι αναφέρει στο δελτίο τύπου που μας έστειλε ο Περιφερειακός σύμβουλος Ξάνθης Μιχάλης Αμοιρίδης:
Υπέβαλα από τις 2 Αυγούστου, την συν/νη επερώτηση, με σκοπό ο απερχόμενος Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης να απαντήσει για την πορεία και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης συγκεκριμένων ώριμων έργων οδοποιίας που αφορούν την Ξάνθη.
Δυστυχώς για λόγους τυπικούς δεν περιλήφθηκε η επερώτηση μου στο σημερινό τελευταίο Περιφερειακό συμβούλιο της παρούσας διοίκησης.
Ήθελα μέσα από το θεσμικό όργανο να υπάρξει μία δημόσια τοποθέτηση του Αντιπεριφερειάρχη, έτσι ώστε να ενημερωθούν επίσημα και οι Ξανθιώτες.
Για κάποιους αυτό θεωρήθηκε προσπάθεια να κάνω ένα «σοου» και θα έπρεπε να ρωτήσω τον κο Ζαγναφέρη προσωπικά. Επειδή με τον Κώστα Ζαγναφέρη μίλησα και ξέρω ότι δεν είχε και δεν έχει πρόβλημα να ενημερώσει για τα πεπραγμένα του αναφορικά με την εξέλιξη των έργων αυτών. Για αυτό σας κοινοποιώ το κείμενο της επερώτησης μου και είναι στην διακριτική ευχέρεια του Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης, να σας ενημερώσει για την καθυστέρηση της υλοποίησης αυτών που έχει την ευθύνη διαχείρισης και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των υπολοίπων που διαχειρίζεται η Εγνατία Οδός ΑΕ.
Προσωπικές ενημερώσεις για δημόσια ζητήματα δεν είναι ορθό να υπάρχουν. Οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν.
Είναι σημαντικό τη στιγμή που υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι να επενδυθούν άμεσα έτσι ώστε να μην χαθούν αλλά και να βελτιώσουν την καθημερινότητα του πολίτη.
Έργα βελτίωσης της υφιστάμενης οδοποιίας πάντα θα είναι απαραίτητα, για αυτό όσα είναι ώριμα πρέπει άμεσα να υλοποιούνται ώστε να μπορούν να
προετοιμαστούν και νέα για άλλα σημεία.
Ιδιαίτερα για τον κάθετο άξονα το μέγιστο όφελος δεν είναι η σύνδεση με τη Βουλγαρία αλλά το ότι θα κατασκευαστεί επιτέλους ένας δρόμος μεταξύ Δημαρίου Ξάνθης,
με σύγχρονες προδιαγραφές που θα εξυπηρετεί χιλιάδες Ξανθιώτες στην καθημερινότητα τους και κυρίως θα μειώσει τα οδικά ατυχήματα, για αυτό τη στιγμή που διατίθενται πόροι
από την κεντρική διοίκηση και ευρωπαϊκά προγράμματα πρέπει να τα απορροφούμε χωρίς καθυστέρηση διότι πολύ απλά υπάρχει ο κίνδυνος να χαθούν στο αμέσως επόμενο διάστημα.
Παράλληλα θα δοθεί η ευκαιρία να εξασφαλιστούν πόροι για την βελτίωση του άλλου οδικού άξονα που έχει ανάγκη αυτό που συνδέει την περιοχή της Σταυρούπολης με τη Ξάνθη.
Το ενδιαφέρον για την άμεση υλοποίηση υπάρχει διότι προσφέρουν πολύπλευρα οφέλη όπως για παράδειγμα:
Α) βελτίωση οδικής ασφάλειας και μείωση πιθανότητας ατυχήματος σε συγκεκριμένα βεβαρημένα σημεία.
Β) 67 περίπου εκατομμύρια ευρώ θα κυκλοφορήσουν στην αγορά της Ξάνθης που τόσο τα έχει ανάγκη.
Γ) Στήριξη κατασκευαστικού κλάδου που τόσο το έχει ανάγκη.
Δ) Δημιουργία άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας
Ε) κίνδυνος απώλειας διαθέσιμων πόρων.
ΣΤ) Βελτίωση οδικού δικτύου Δημαρίου Ξάνθης.
Ζ) Εύρεση πόρων για τη βελτίωση οδικού δικτύου Σταυρούπολης Ξάνθης.
Η) Βελτίωση ποιότητας ζωής χιλιάδων Ξανθιωτών.
Θ) Μόχλευση προσέλκυσης επισκεπτών.
Λεπτομέρειες στο συν/νο κείμενο της επερώτησης μου όπως την υπέβαλα επίσημα.
Με εκτίμηση
Μιχάλης Αμοιρίδης
Περιφερειακός Σύμβουλος Ξάνθης

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΑΜΟΙΡΙΔΗ
Ξάνθη 02 / Αυγούστου / 2019
Προς:
Διά της Πρόεδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ κας Ελένης Δημούδη,
Α. Περιφερειάρχη ΑΜΘ κο Χρήστο Μέτιο
Β. Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης κο Κων/νο Ζαγναφέρη
Επερώτηση : Οδική ασφάλεια και έργα οδοποιίας σε εξέλιξη στην ΠΕ Ξάνθης
Αξιότιμοι κοι συνάδελφοι,
Ολοκληρώνοντας την 5ετή θητεία μας στη διοίκηση της Περιφέρειας, όπως είναι φυσικό, υπάρχουν ζητήματα σε εξέλιξη για τα οποία, θα ήταν χρήσιμο, τόσο για εμάς όσο και για τους πολίτες να έχουμε ενημέρωση από τον έως σήμερα Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης. Ένα από αυτά τα κρίσιμα αυτά ζητήματα είναι η οδική ασφάλεια.
Είναι διαπιστωμένο από καιρό ότι σε τμήματα του οδικού δικτύου της ΠΕ Ξάνθης υπάρχουν ζητήματα ασφάλειας. Όπως είχαμε συζητήσει στο παρελθόν ήταν απόφαση να ενεργήσουμε προς τη βελτίωση και αποκατάσταση των περισσοτέρων. Για αυτό και η ΔΤΕ ΠΕ Ξάνθης, προετοίμασε μελέτη προϋπολογισμού 6.458.963,99 ευρώ, στην οποία συμπεριέλαβε τμήματα στα οποία χρειάζεται παρέμβαση το οδικό μας δίκτυο με σκοπό την βελτίωση της ασφάλειας των χρηστών. Toν Aπρίλιο του 2019, στην 5η τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ, με αριθ απόφασης 43/2019, εγκρίθηκε η πρόταση ένταξης του σχετικού έργου στο ΕΠ ΑΜΘ 2014-2020. Προκειμένου να ενημερωθούμε για την πορεία υλοποίησης του έργου, θα ήθελα να μας ενημερώσετε:
1) για το στάδιο έγκρισης ένταξης - υλοποίησης των έργων που προβλέπει η μελέτη,
2) το χρονοδιάγραμμα που θα ακολουθηθεί με τις εκτιμώμενες ημερομηνίες.
Παράλληλα αντίστοιχης σπουδαιότητας είναι η εκτέλεση του έργου του καθέτου άξονα Ελληνοβουλγαρικών συνόρων μέσω Δημαρίου και Εχίνου προς Ξάνθη, από την Εγνατία Οδό ΑΕ. Είναι πασιφανές ότι ο άξονας αυτός δεν αποτελεί απλά μία ακόμη διεθνή δίοδο αλλά κάτι σπουδαιότερο: αποτελεί την ουσιαστική βελτίωση οδικής πρόσβασης χιλιάδων κατοίκων της ορεινής περιοχής προς τη Ξάνθη και το αντίστροφο. Στη Ξάνθη το ορεινό δίκτυο που συνδέει τόσο τη περιοχή της Σταυρούπολης όσο και αυτής του Εχίνου, παρουσιάζει ιδιαίτερα ζητήματα ασφάλειας και χρειάζεται σοβαρές παρεμβάσεις και κονδύλια. Είναι λοιπόν ευνοϊκή συγκυρία το ότι η Εγνατία οδός ΑΕ, έχει αναλάβει τη διεκπεραίωση της κατασκευής του τμήματος προς Εχίνο-Δημάριο και επιτρέπει να διερευνήσουμε την δυνατότητα εύρεσης πόρων για την βελτίωση του έταιρου τμήματος που χρειάζεται βελτίωση, αυτό προς την περιοχή της Σταυρούπολης. Στα πλαίσια αυτά και με βάση τα παρακάτω δεδομένα:
Α) Η ΠΑΜΘ είχε συμβάλει οικονομικά σε συνδυασμό με χρηματοδότηση από το Interreg GR BG και το υπουργείο υποδομών ώστε ένα κονδύλιο 40 εκ περίπου ευρώ να διατεθεί για την κατασκευή του πρώτου τμήματος από τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορά μέχρι το Δημάριο. Από αυτό το κονδύλιο, μετά την έκπτωση που υπέβαλε ο σημερινός ανάδοχος, απέμειναν περίπου 20 εκ ευρώ τα οποία κατά δήλωση τόσο δική σας όσο και των υπευθύνων της Εγνατία Οδός ΑΕ θα αξιοποιούνταν για την κατασκευή επιπλέον τμήματος προς τη Ξάνθη.
Β) Πριν τις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές ανακοινώθηκε ότι η κυβέρνηση δέσμευσε ένα επιπλέον ποσό  στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ύψους 40,5 εκ ευρώ για το δεύτερο τμήμα του -υπό κατασκευή- κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού από την Ξάνθη προς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή του τμήματος «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 10,64 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα στα υποτμήματα:1) «Παράκαμψη Μελιβοίων», μήκους 2,24 χλμ που παρακάμπτει τον οικισμό από τα δυτικά και συνδέεται με δύο ισόπεδους κόμβους.2) «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 8,24 χλμ που αφορά στη βελτίωση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού. Περιλαμβάνει επίσης τους ισόπεδους κόμβους Κοτύλης και Δημαρίου, 5 γέφυρες συνολικού μήκους 396 μέτρων και μία Άνω Διάβαση για την αποκατάσταση της οδού προς το Δημάριο. Στον προϋπολογισμό περιλαμβάνονται οι αναγκαίες δαπάνες για απαλλοτριώσεις και μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας καθώς και εργασίες αρχαιολογίας.
Επειδή έχουν περάσει δύο περίπου χρόνια χωρίς να είναι γνωστή η πορεία της (Α) περίπτωσης των περίπου 20 εκ ευρώ και επειδή τμήμα αυτής της χρηματοδότησης προέρχεται από το ΕΠ της Περιφέρειας μας και ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα, προέρχεται από πρόγραμμα INTERREG με χρονοδιάγραμμα και σαφή ημερομηνία λήξης, ενημερώστε μας :
1) για την εξέλιξη της (Α) περίπτωσης και το χρονοδιάγραμμα αξιοποίησης αυτών των χρημάτων που κινδυνεύουμε να χάσουμε.
2) για την προβλεπόμενη πορεία αξιοποίησης των 40,5 εκ ευρώ από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.
3) ποια πρόβλεψη υπάρχει για το οδικό τμήμα Ξάνθης Σταυρούπολης, το οποίο χρήζει άμεσων παρεμβάσεων βελτίωσης και εξυπηρετεί όχι μόνο τους χιλιάδες μόνιμους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες αναψυχής.
Με εκτίμηση
Μιχάλης Αμοιρίδης
Περιφερειακός Σύμβουλος Ξάνθης

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »