Αρες-Μάρες- ΚουΚουΝαρες! Τι λέει ο Θεοδωρικάκος για την αστυνομική φύλαξη στον Άγιο Κωνσταντίνου!

*Ο χειρότερος Υπουργός του Μητσοτάκη, στην ουσία δεν απαντάει σε κανένα αίτημα της Συνδικαλιστικής Ένωσης Αστυνομικών Ξάνθης.

 

Με πρωτοβουλία του Βουλευτή Μπουρχάν Μπαράν είχε κατατεθεί η υπ' αριθμ. 1982 / 1-4-2022 Αναφορά στην Βουλή προς τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη με θέμα την ενίσχυση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ξάνθης ενόψει της τότε επαναλειτουργίας του σταθμού του Αγίου Κωσταντίνου, όπου και στις 17-4-2022 έλαβε την ακόλουθη απάντηση από τον αρμόδιο Υπουργείο:

«Κατ’ εφαρμογή των ανωτέρω, σημειώνεται ότι πέραν των πραγματοποιηθεισών, εντός του έτους 2021, λοιπών τοποθετήσεων - μετακινήσεων, καθώς και της τοποθέτησης στη Δ.Α. Ξάνθης κατά το ίδιο έτος -100- Συνοριακών Φυλάκων Ορισμένου Χρόνου, έχει ήδη ληφθεί μέριμνα για την ενίσχυση της εν λόγω Διεύθυνσης και των υφιστάμενων αυτής Υπηρεσιών, κατά τις τακτικές μεταθέσεις του τρέχοντος έτους [προκήρυξη οκτώ (8) θέσεων αστυνομικού προσωπικού διαφόρων βαθμών]»

 

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ

ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

Ταχ. Δ/νση: Π. Κανελλοπούλου 4

Τ.Κ. 101 77 Α Θ Η Ν Α

ΤΗΛ.: 213 15 20 829

ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ.: 7017/4/25950-ζ’

Αθήνα, 17 Απριλίου 2022

ΠΡΟΣ: ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ

ΤΜΗΜΑ ΑΝΑΦΟΡΩΝ

ΘΕΜΑ : Απάντηση στην από 01-04-2022 με αριθμό 1982 Αναφορά του Βουλευτή κ. Μ. ΜΠΑΡΑΝ.

Σε απάντηση του ανωτέρω μέσου κοινοβουλευτικού ελέγχου και σε ό,τι μας αφορά, σας γνωρίζουμε ότι η ουσιαστική αντιμετώπιση των αναφυόμενων ζητημάτων αστυνομικής φύσης, καθώς και η αναβάθμιση της ποιότητας αστυνόμευσης όλων των περιοχών, εξαρτάται από ένα συνολικό, συστηματικό και υπεύθυνο σχεδιασμό της οργανωτικής δομής των αστυνομικών Υπηρεσιών, ανά την επικράτεια, καθώς και από την ορθολογικότερη και αποδοτικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και του υλικοτεχνικού εξοπλισμού.

Στην κατεύθυνση αυτή, επιτεύχθηκε η αναδιοργάνωση - αναδιάταξη όλων των περιφερειακών Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας [π.δ. 7/ 2017 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 14), ως αυτό τροποποιήθηκε και ισχύει]. Κατ’ εφαρμογή των ανωτέρω, λειτουργούν και υπάγονται διοικητικά στη Διεύθυνση Αστυνομίας (Δ.Α.) Ξάνθης, πλέον του Επιτελείου, τα αναβαθμισμένα, σε αστυνομικό προσωπικό και μέσα, Αστυνομικά Τμήματα (Α.Τ.) Ξάνθης, Αβδήρων, Τοπείρου, Σταυρούπολης και Εχίνου, Τμήμα Ασφαλείας Ξάνθης, Τμήμα Τροχαίας Ξάνθης, Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Ξάνθης και Προαναχωρησιακό Κέντρο Κράτησης Αλλοδαπών Ξάνθης, καθώς και ο Αστυνομικός Σταθμός Μύκης (που υπάγεται διοικητικά στο Α.Τ. Εχίνου).

Υπογραμμίζεται δε ότι το Αρχηγείο καταβάλλει προσπάθειες για την πλέον επαρκή στελέχωση των περιφερειακών αστυνομικών Υπηρεσιών, αξιοποιώντας όλες τις παρεχόμενες δυνατότητες που προκύπτουν από την ισόρροπη κατανομή της συνολικής δύναμης του Σώματος, σε συνάρτηση με τις ειδικές προβλέψεις του κανονισμού που διέπει τις μεταθέσεις και τις εν γένει μετακινήσεις του ένστολου προσωπικού. Κατ’ εφαρμογή των ανωτέρω, σημειώνεται ότι πέραν των πραγματοποιηθεισών, εντός του έτους 2021, λοιπών τοποθετήσεων - μετακινήσεων, καθώς και της τοποθέτησης στη Δ.Α. Ξάνθης κατά το ίδιο έτος -100- Συνοριακών Φυλάκων Ορισμένου Χρόνου, έχει ήδη ληφθεί μέριμνα για την ενίσχυση της εν λόγω Διεύθυνσης και των υφιστάμενων αυτής Υπηρεσιών, κατά τις τακτικές μεταθέσεις του τρέχοντος έτους [προκήρυξη οκτώ (8) θέσεων αστυνομικού προσωπικού διαφόρων βαθμών].

Τονίζεται, επίσης, ότι σύμφωνα με τα άρθρα 19 του π.δ/τος 100/ 2003 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 94) και 15 του π.δ/τος 211/ 2005 (Φ.Ε.Κ. Α’ - 254) ως ισχύουν, παρέχεται η δυνατότητα στον Γενικό Περιφερειακό Αστυνομικό Διευθυντή Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς και τον Διευθυντή της ανωτέρω Διεύθυνσης, να αποσπούν το προσωπικό τους μέχρι τον βαθμό του Αστυνόμου Α’, ανάλογα με τις εκάστοτε υπηρεσιακές ανάγκες.

Αναφορικά δε με την προτεινόμενη στην εν θέματι Αναφορά ένταξη της Δ.Α. Ξάνθης στην υλοποιούμενη επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΑ», διευκρινίζεται ότι η εν λόγω δράση στοχεύει στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των αστυνομικών Υπηρεσιών για την προστασία των εξωτερικών συνόρων (σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης), εφόσον προκύπτει πραγματική ανάγκη, λαμβάνοντας υπόψη τις μεταναστευτικές ροές σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας. Υπό το πρίσμα αυτό, στον αρχικό σχεδιασμό της εν λόγω επιχείρησης συμπεριλήφθηκαν οι περιοχές εδαφικής αρμοδιότητας των Δ.Α. Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας, στις οποίες προστέθηκαν σε μεταγενέστερο χρόνο και τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. Δεδομένου δε ότι η επιχείρηση αυτή συγχρηματοδοτείται από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τυχόν επέκτασή της σε έτερες γεωγραφικές περιοχές προϋποθέτει την ύπαρξη των απαραίτητων κοινοτικών πόρων.

Ως προς τη λειτουργία του διαλαμβανόμενου στην εν θέματι Αναφορά συνοριακού σταθμού «Άγιος Κωνσταντίνος» της κοινότητας Θερμών – Ξάνθης, στον οποίο ο διαβατηριακός έλεγχος διενεργείται από το Α.Τ. Εχίνου [υπ’ αριθ. 7001/9/35-στ’ από 14-01-2010 Κοινή Υπουργική Απόφαση (Φ.Ε.Κ. Β’ - 12)], σημειώνεται ότι αυτή είχε σταματήσει από την 27-03-2020, καθώς η κοινότητα Εχίνου είχε τεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας. Ωστόσο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου δευτέρου της υπ’ αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 20355 από 08-04-2022 (Φ.Ε.Κ. Β’ - 1723) Κοινής Υπουργικής Απόφασης, το εν λόγω Συνοριακό Σημείο Διέλευσης συμπεριλήφθηκε στις πύλες εισόδου που λειτουργούν στο πλαίσιο των μέτρων που λήφθηκαν για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19. Τούτου δοθέντος, ο ανωτέρω συνοριακός σταθμός επαναλειτουργεί από την 06:00 ώρα της 11-04-2022, με τις οικείες δυνάμεις του Α.Τ. Εχίνου να δραστηριοποιούνται σε αυτόν.

Τέλος, υπογραμμίζεται ότι στο πλαίσιο της ουσιαστικής αποτίμησης της αποτελεσματικότητας των προκαθορισμένων μεταρρυθμίσεων, από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας επανεκτιμώνται οι ανάγκες όλων των περιφερειακών Υπηρεσιών του Σώματος και εκδηλώνονται, όπου αυτό απαιτείται, οι απαραίτητες τροποποιήσεις της οργανωτικής δομής ή/και η ανακατανομή των οργανικών θέσεων σε αυτές, πάντοτε προς το σκοπό της διασφάλισης του υψηλότερου δυνατού επιπέδου απόδοσής τους, ενώ, παράλληλα, μελετώνται και αξιολογούνται -μεταξύ άλλων- οι προτάσεις που υποβάλλονται τόσο από τους συνδικαλιστικούς Φορείς του Σώματος όσο και από το ίδιο το αστυνομικό προσωπικό, για την κάλυψη των σύγχρονων απαιτήσεων, την εξασφάλιση της ισονομίας και της αξιοκρατικής αντιμετώπισης του προσωπικού.

O ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ