Με ανατροπή προχωρά ο διαγωνισμός για το μεγάλο οδικό έργο που αφορά στο τμήμα Παράκαμψη Μελιβοίων-Δημάριο, του κάθετου άξονα Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα και ο πρώτος που θα πρέπει πάραυτα να ενημερωθεί, είιναι ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης Κώστας Κουρτίδης.
Αναλυτικότερα:
Με ανατροπή προχωρά ο διαγωνισμός για το μεγάλο οδικό έργο που αφορά στο τμήμα Παράκαμψη Μελιβοίων-Δημάριο, του κάθετου άξονα Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Από τη διαδικασία του ελέγχου των προσφορών, η Εγνατία Οδός απέρριψε την προσφορά της αρχικής μειοδότριας του διαγωνισμού ΟΔΟΣ ΑΤΕ (έκπτωση 21,52%) και προχώρησε στην αποδοχή της δεύτερης προσφοράς που έχει δοθεί από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-PC DEVELOPMENT με ποσοστό 14,03%.
Η Εγνατία Οδός Α.Ε. απέρριψε την προσφοράς της ΟΔΟΣ ΑΤΕ καθώς όπως αναφέρεται στην σχετική απόφαση οι εξηγήσεις για την υποβληθείσα ασυνήθιστα χαμηλή Οικονομική προσφορά του δεν έγιναν αποδεκτές.
Στον διαγωνισμό της 28ης Σεπτεμβρίου τρίτη ήρθε η ΤΕΡΝΑ με 10%. Οι υπόλοιποι 4 συμμετέχοντες ( ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΕΤΕΘ, ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΑΤΕ και ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ) έδωσαν προσφορά κάτω από το 10%. Είναι ακόμα ένα έργο που η ΑΚΤΩΡ καταφέρνει να “καπαρώσει” το τελευταίο διάστημα. Πρόσφατα μειοδότησε στα έργα αποκατάστασης της Διώρυγας Κορίνθου ύψους 30 εκατ. ευρώ, σύντομα υπογράφει για τη διαχείριση της Ψυττάλειας (μαζί με ΑΒΑΞ και ΕΡΓΟΤΕΜ).
Στην ΑΚΤΩΡ κατέληξαν και τα έργα οδικής ασφάλειας της εθνικής οδού Πατρών-Πύργου και έργο Η/Μ στην επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.
Το κόστος του έργου με το ΦΠΑ έχει προϋπολογιστεί σε 48,82 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 39,37 εκατ. ευρώ). Αντικείμενο του έργου αποτελεί η πλήρης κατασκευή οδού ταχείας κυκλοφορίας μήκους 10,76 χλμ. περίπου που περιλαμβάνει και την κατασκευή τεσσάρων 4 ισόπεδων κόμβων. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε.
Η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί σε 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Στόχος είναι το έργο να ολοκληρωθεί εντός του 2024. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις 21 Σεπτεμβρίου 2021 και στις 28 του ίδιου μήνα έγινε η αποσφράγιση των προσφορών.
Η ταυτότητα του έργου
Στο έργο περιλαμβάνονται οι απαιτούμενες εργασίες χωματουργικών, γεωτεχνικών, τεχνικών (γεφυρών, Ανω/Κάτω διαβάσεων, τοίχων αντιστήριξης), υδραυλικών (οχετών, αποχέτευσης- αποστράγγισης ομβρίων), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης – ασφάλειας, οδοφωτισμού και πρασίνου.
Οι 4 κόμβοι που θα κατασκευαστούν είναι: Μελιβοίων-ανατολικά, Αιμόνιου/Μελιβοίων-δυτικά, Κοτύλης και Δημαρίου, με τις συνδετήριες σε αυτούς οδούς, συνολικού μήκους 2,0 χλμ. περίπου, καθώς και η αποκατάσταση του υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου.
Κατά τη διάρκεια της κατασκευής έχουν προβλεφθει δύο ενδιάμεσες αποκλειστικές τμηματικές προθεσμίες:
1η Αποκλειστική τμηματική προθεσμία: Το αργότερο σε δώδεκα (12) μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, ο Ανάδοχος υποχρεούται να έχει ολοκληρώσει την κατασκευή της Α.Δ. Δημαρίου μήκους 20,91μ., καθώς και του Ι/Κ Δημαρίου και των συνδετηρίων οδών αυτού.
2η Αποκλειστική τμηματική προθεσμία: Το αργότερο σε δέκα τέσσερις (14) μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, ο Ανάδοχος υποχρεούται να έχει ολοκληρώσει και αποδώσει σε κυκλοφορία το τμήμα νέας χάραξης για την παράκαμψη του οικισμού Μελίβοια, συνολικού μήκους 2,11 χλμ.
Ο άξονας Ξάνθη-Σύνορα
Πρόκειται για το δεύτερο τμήμα του -υπό κατασκευή- κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού (Κάθετος Άξονας 70) από την Ξάνθη προς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα συνολικού μήκους 49χλμ. Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά στην κατασκευή του τμήματος «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 10,64 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα στα υποτμήματα:
1) «Παράκαμψη Μελιβοίων», μήκους 2,24 χλμ που παρακάμπτει τον οικισμό από τα δυτικά και συνδέεται με δύο ισόπεδους κόμβους.
2) «Μελίβοια-Δημάριο», μήκους 8,24 χλμ που αφορά στη βελτίωση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού. Περιλαμβάνει επίσης τους ισόπεδους κόμβους Κοτύλης και Δημαρίου, 5 γέφυρες συνολικού μήκους 396 μέτρων και μία Άνω Διάβαση για την αποκατάσταση της οδού προς το Δημάριο. Στον προϋπολογισμό περιλαμβάνονται οι αναγκαίες δαπάνες για απαλλοτριώσεις και μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας καθώς και εργασίες αρχαιολογίας.
Να θυμίσουμε πως σε κατασκευή βρίσκεται το τμήμα του κάθετου άξονα Δημάριο-Σύνορα (περιοχή Εχίνου). Το έργο αυτό δημοπρατήθηκε στις 11 Ιανουαρίου 2018 και συμβασιοποιήθηκε στις 18 Μαϊου του ίδιου έτους. Τα έργα έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ και βρίσκονται σε πολύ προχωρημένη φάση.
Πηγή: ypodomes.com