*Το κανάλι του πολίτη που αισθάνεται ελεύθερος

30 Μαρτίου

Μια ακόμη δικαίωση! "Έσφαλε" ο Σάββας της Αποκεντρωμένης, λένε οι δικαστές της Επιτροπής του άρθρου 152 ακυρώνοντας την εκλογή Αμβροσιάδη στη ΔΕΥΑΞ!

30 Μαρτίου
*Χαστούκι η απόφαση της Επτροπής του άρθρου 152 για το αγαπημένο παιδί του ΣΥΡΙΖΑ, Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Μακεδονίας και Θράκης που μέχρι σήμερα έχει ΚΑΛΥΨΕΙ σε ουκ ολίγες περιπτώσεις τον σημερινό Δήμαρχο και την "παρέα" του στο Δήμο Τσέπελη! 

*"Άκυρες" όλες οι αποφάσεις του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΞ που έχουν την υπογραφή του οργανωτή επετείων γάμου του ζεύγους Τσέπελη, Πάνου Αμβροσιάδη;

Ακυρώθηκε μετά από προσφυγή του πρώην Δήμαρχου Ξάνθης και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης ΔΗΜΟΣ ΠΡΟΤΥΠΟ, στην Επιτροπή του άρθρου 152 η απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης και αγαπημένου "παιδιού" του ΣΥΡΙΖΑ Ιωάννη Σάββα για την εκλογή του Πάνου Αμβροσιάδη στο Δ.Σ. της  ΔΕΥΑΞ με αποτέλεσμα αυτήν τη στιγμή να «κινδυνεύουν» να ακυρωθούν όλες οι αποφάσεις που έχει πάρει το νυν Δ.Σ. της ΔΕΥΑΞ και συμμετείχε ο εν λόγω δημοτικός σύμβουλος!!! Έρχονται δηλαδή κυριολεκτικά τα πάνω κάτω. 
Αναλυτικότερα η απόφαση της Επιτροπής του άρθρου 152 αναφέρει τα παρακάτω:
ΟΛΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ  ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 152
Θέμα 2ο:
Προσφυγή του
Χαράλαμπου Δημαρχόπουλου
του Αθανασίου κατά της υπ ́ αρίθμ.
15564/17-1-2020
απόφασης του Συντονιστή της Α.Δ.Μ.Θ.
Eνώπιον της Επιτροπής, εμφανίστηκε ο Χαράλαμπος Δημαρχόπουλος δημοτικός σύμβουλος του  Δήμου Ξάνθης, ο οποίος, αφού ανέπτυξε προφορικά τις απόψεις του, αποχώρησε.
Η Πρόεδρος της Επιτροπής και Εισηγήτρια του θέματος Όλγα Τσιρκινίδου, διάβασε την  εισήγηση της, η οποία έχει ως εξής:
I. Στο Τμήμα Διοικητικού-Οικονομικού Ξάνθης της Δ/νσης Διοίκησης της Γενικής Δ/νσης
Εσωτερικής Λειτουργίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης κατατέθηκε με αριθμ.
πρωτ. εισερχομένων 1777/14.02.2020 η ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 Κ.Δ.Κ.
προσφυγή του Χαράλαμπου Δημαρχόπουλου του Αθανασίου, δημοτικού συμβούλου του Δήμου Ξάνθης κατά της υπ ́αριθμ. 15564/17.01.2020 απόφασης του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης (εφεξής ΑΔΜΘ). Η ως άνω προσφυγή διαβιβάστηκε προς την Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152 Κ.Δ.Κ. με το υπ ́αριθμ. πρωτ. 1777/17.02.2020 έγγραφο του Τμήματος
Διοικητικού-Οικονομικού Ξάνθης της Δ/νσης Διοίκησης της Γενικής Δ/νσης Εσωτερικής Λειτουργίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης και έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου εισερχομένων της Επιτροπής 25/19.02.2020.
Με την προσβαλλόμενη απόφαση του Συντονιστή της ΑΔΜΘ απορρίφθηκε η από 10.12.2019 ειδική διοικητική προσφυγή του Χαράλαμπου Δημαρχόπουλου κατά της υπ ́αριθμ. 257/2019 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ξάνθης, για τους αναφερόμενους σ’ αυτήν
λόγους.
II.α.-Ον. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α ́/07.06.2010) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και
Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης»
ορίζει τα εξής :
Άρθρο 225,
όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 116 του ν. 4555/2018 (Α ́133/19.7.2018)
(Υποχρεωτικός έλεγχος νομιμότητας):
«1. Οι αποφάσεις των συλλογικών οργάνων των δήμων και
των περιφερειών, καθώς και των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών, αποστέλλονται υποχρεωτικά για έλεγχο
νομιμότητας στην ΑΥΕ Ο.Τ.Α., εφόσον αφορούν: α) ρυθμίσεις κανονιστικού περιεχομένου, β) την
ανάθεση έργων, υπηρεσιών, μελετών και προμηθειών, αν το τίμημα υπερβαίνει το ποσό των εξήντα
χιλιάδων (60.000) ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., γ) .....2. Η απόφαση αποστέλλεται για έλεγχο νομιμότητας
συνοδευόμενη από αντίγραφο του αποδεικτικού δημοσίευσης και από τα έγγραφα στοιχεία που
είναι αναγκαία για την νόμιμη έκδοσή της, μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από τη
συνεδρίαση του συλλογικού οργάνου. Οι δήμοι, οι περιφέρειες, τα Ν.Π.Δ.Δ. και οι ανωτέρω
επιχειρήσεις τους υποχρεούνται να διαβιβάζουν αμελλητί και κάθε επιπλέον στοιχείο που ζητείται
από την ΑΥΕ Ο.Τ.Α.3. Ο Επόπτης Ο.Τ.Α. ελέγχει τη νομιμότητα της απόφασης μέσα σε
αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την περιέλευσή της στην ΑΥΕ Ο.Τ.Α. και εκδίδει
υποχρεωτικά ειδική πράξη. Η μη έκδοση της ειδικής πράξης του προηγούμενου εδαφίου συνιστά
πειθαρχικό παράπτωμα του Επόπτη Ο.Τ.Α.4....».
Άρθρο 226,
όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 117 ν.4555/2018,
(Αυτεπάγγελτος έλεγχος
νομιμότητας): «1. Ο Επόπτης Ο.Τ.Α. μπορεί αυτεπαγγέλτως να ακυρώσει οποιαδήποτε απόφαση
των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων
αυτών, καθώς και των συνδέσμων τους, για λόγους νομιμότητας, μέσα σε προθεσμία δύο (2)
μηνών αφότου η απόφαση έχει δημοσιευτεί ή εκδοθεί.2. Οι δήμοι, οι περιφέρειες, οι σύνδεσμοι και
τα νομικά πρόσωπα αυτών υποχρεούνται να παρέχουν αμελλητί κάθε στοιχείο που ζητείται από την
ΑΥΕ Ο.Τ.Α. με σκοπό την άσκηση του ελέγχου νομιμότητας. 3. Με απόφαση του Υπουργού
Εσωτερικών, η οποία εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Εποπτών Ο.Τ.Α. και της
Επιτροπής Συντονισμού και Ελέγχου Εποπτείας Ο.Τ.Α., μπορεί να προβλέπεται η διενέργεια
δειγματοληπτικού ελέγχου, σύμφωνα με συγκεκριμένες ποσοστώσεις ανά κατηγορία πράξης ή ανά
Ο.Τ.Α., με τη χρήση μεθόδων εκτίμησης κινδύνου, καθώς και η διαδικασία μέσω της οποίας η ΑΥΕ
Ο.Τ.Α. θα λαμβάνει γνώση των εκδιδόμενων πράξεων, η μέθοδος ανάρτησης ή ηλεκτρονικής
διακίνησης της σχετικής αλληλογραφίας, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.».
Άρθρο 227,
όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 118 ν.4555/2018, (Ειδική διοικητική προσφυγή-
Αιτήσεις θεραπείας).
« 1. Οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να προσβάλει τις αποφάσεις
των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων
αυτών, καθώς και των συνδέσμων τους, για λόγους νομιμότητας, ενώπιον του Επόπτη Ο.Τ.Α., μέσα
σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης ή την ανάρτησή της στο
διαδίκτυο ή από την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε πλήρη γνώση αυτής. Ατομικές πράξεις
κοινοποιούνται στον ενδιαφερόμενο με απόδειξη παραλαβής και αναφέρουν υποχρεωτικά ότι κατ`
αυτών χωρεί ειδική προσφυγή για λόγους νομιμότητας ενώπιον του Επόπτη Ο.Τ.Α. μέσα σε
προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών.2. ....3...
4.Δικαίωμα για την άσκηση της ειδικής διοικητικής
προσφυγής τεκμαίρεται ότι έχουν όλοι οι αιρετοί του οικείου δήμου ή περιφέρειας, ανεξάρτητα από
το εάν έλαβαν μέρος στη συνεδρίαση κατά την οποία ελήφθη η προσβαλλόμενη απόφαση, εφόσον
δεν την υπερψήφισαν. Δικαίωμα έχουν ομοίως οι συνδικαλιστικές οργανώσεις εργαζομένων στην
Τοπική Αυτοδιοίκηση πρώτου ή δεύτερου βαθμού, καθώς και νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού
χαρακτήρα, που επιδιώκουν σύμφωνα με το καταστατικό τους περιβαλλοντικούς, πολιτιστικούς και
εν γένει κοινωνικούς σκοπούς.5. Ο Επόπτης Ο.Τ.Α. αποφαίνεται επί της προσφυγής μέσα σε
αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την υποβολή της. Αν παρέλθει η ανωτέρω προθεσμία
χωρίς να εκδοθεί απόφαση θεωρείται ότι η προσφυγή έχει σιωπηρώς απορριφθεί. 6. Η άσκηση της
ειδικής διοικητικής προσφυγής αποτελεί προϋπόθεση για την άσκηση ένδικων βοηθημάτων ενώπιον
των αρμόδιων δικαστηρίων».
Άρθρο 238,
όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 131 του ν.4555/2018, (Εποπτεία των Ο.Τ.Α. μέχρι
την έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. - Μετάταξη στην ΑΥΕ Ο.Τ.Α. προσωπικού των
Αποκεντρωμένων Διοικήσεων - Έναρξη λειτουργίας ΑΥΕ Ο.Τ.Α.).
«1. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας
της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων, κατά τα άρθρα 225 έως 227, ασκείται από τον
Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και τις Ειδικές Επιτροπές του άρθρου 152 του
Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α` 114), οι οποίες βρίσκονται στις έδρες των
περιφερειών που ανήκουν στην ανωτέρω Αποκεντρωμένη Διοίκηση, καθώς και τις Επιτροπές
Ελέγχου των Πράξεων του άρθρου 68 του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (π.δ. 30/1996, Α`
21), που βρίσκονται στην έδρα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Οι επιτροπές αυτές
συγκροτούνται με απόφαση του Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. 2. Όπου στα
ανωτέρω άρθρα αναφέρεται ο Επόπτης Ο.Τ.Α., κατά το μεταβατικό διάστημα, νοείται ο
Συντονιστής της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Όπου αναφέρεται ο Προϊστάμενος της
Διεύθυνσης Εποπτείας Ο.Τ.Α. της ΑΥΕ Ο.Τ.Α., νοείται ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης
Εσωτερικής Λειτουργίας ή της αντίστοιχης Διεύθυνσης στην οποία υπάγεται η εποπτεία των Ο.Τ.Α.
της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Όπου αναφέρεται υπάλληλος της ΑΥΕ Ο.Τ.Α., νοείται
υπάλληλος της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης.3. Το προσωπικό που υπηρετεί σε κάθε
Αποκεντρωμένη Διοίκηση και που, στα υπηρεσιακά του καθήκοντα, περιλαμβάνονταν, κατά την
1.1.2018, ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων των Ο.Τ.Α. και τα θέματα της πειθαρχικής ευθύνης
των αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης μετατάσσεται αυτοδίκαια, με τη δημοσίευση της
διαπιστωτικής πράξης της παραγράφου 4, σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις στις οικείες ΑΥΕ
Ο.Τ.Α. και στα αντίστοιχα Γραφεία αυτών, ακόμα και αν δεν διαθέτει τα προσόντα της παρ. 2 του
άρθρου 217 του ν. 3852/2010.....4. Η έναρξη λειτουργίας κάθε Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας
Ο.Τ.Α. διαπιστώνεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.5. Οι πράξεις των δήμων, των
περιφερειών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου αυτών, των επιχειρήσεων τους, των
συνδέσμων, καθώς και προσφυγές που εκκρεμούν προς έλεγχο νομιμότητας και εκκρεμείς
πειθαρχικές διώξεις, κατά το χρόνο έναρξης λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. ενώπιον του Συντονιστή
Αποκεντρωμένης Διοίκησης και των ανωτέρω Επιτροπών, διαβιβάζονται στην ΑΥΕ Ο.Τ.Α. και οι
σχετικές προθεσμίες αρχίζουν από την περιέλευσή τους στην εν λόγω Υπηρεσία.6. Μέχρι την
έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. δεν εφαρμόζεται η παράγραφος 6 του άρθρου 227. 7. Μέχρι την
έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. δεν εφαρμόζονται τα άρθρα 124, 125 και 126 του παρόντος και
εξακολουθούν να ισχύουν τα άρθρα 232, 233, 234 του ν. 3852/2010. Κατά το μεταβατικό αυτό
διάστημα τις αρμοδιότητες του Ελεγκτή Νομιμότητας ασκεί ο Συντονιστής της οικείας
Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Όπου στις διατάξεις αυτές προβλέπεται η συμμετοχή υπαλλήλου της
ΑΥΕ Ο.Τ.Α. ορίζεται, με απόφαση του οικείου Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης,
υπάλληλος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Στην κατά το άρθρο 232 παρ. 2 του ν. 3852/2010
ελεγκτική επιτροπή μετέχει, αντί του Ελεγκτή Νομιμότητας, προϊστάμενος Διεύθυνσης της
Αποκεντρωμένης Διοίκησης που ορίζεται μαζί με τον αναπληρωτή του από τον οικείο Συντονιστή
της Αποκεντρωμένης Διοίκηση.».
Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου
151 του ν. 3463/2006 (ΦΕΚ 114 Α ́/08.06.2006)
«Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων»:
«Οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον
μπορεί να προσβάλει τις αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα που εκδίδονται σύμφωνα με τις
διατάξεις των άρθρων 149 και 150, ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του επόμενου άρθρου, εντός
προθεσμίας ενός (1) μηνός από την έκδοση της απόφασης ή την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε
γνώση αυτής»,
ενώ σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 152 του ιδίου νόμου:
«1. Στην έδρα κάθε
Περιφέρειας συνιστάται τουλάχιστον μία (1) τριμελής Ειδική Επιτροπή που αποτελείται από..........2.
Η Ειδική Επιτροπή ασκεί έλεγχο νομιμότητας, και εκδίδει απόφαση επί της προσφυγής μέσα σε
αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την υποβολή της.....5. Με κοινή απόφαση των
Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών, η
οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζεται η αποζημίωση των μελών της
Επιτροπής και του Γραμματέα αυτής, σύμφωνα με τις ισχύουσες, κάθε φορά, διατάξεις. Θέματα
λειτουργίας της Ειδικής Επιτροπής ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας
Διοίκησης και Αποκέντρωσης».
Σύμφωνα με την εκδοθείσα κατ’ εξουσιοδότηση της πιο πάνω παρ. 5 του άρθρου 152 του Κ.Δ.Κ. με
αριθμό 31925/06.06.2007 απόφαση του Υφυπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και
Αποκέντρωσης «Κανονισμός λειτουργίας της Ειδικής Επιτροπής για την εξέταση προσφυγών κατά
αποφάσεων του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας» (ΦΕΚ Β ́1020/22.06.2007):
«Η λειτουργία της
Ειδικής Επιτροπής για την εξέταση προσφυγών κατά αποφάσεων του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας
που εκδίδονται στο πλαίσιο της άσκησης εποπτείας επί των πράξεων των οργάνων των δήμων και
κοινοτήτων και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου διέπεται από τον παρόντα κανονισμό. Για όσα
θέματα δεν ρυθμίζονται ειδικώς, με την παρούσα, εφαρμόζονται, αναλόγως, οι διατάξεις περί συλλογικών
οργάνων της Διοίκησης του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν. 2690/1999, ΦΕΚ Α ́45)» (Άρθρο 1), «1. Η Ειδική Επιτροπή εξετάζει προσφυγές που ασκούνται ενώπιον της από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον και στρέφονται κατά των αποφάσεων ή παραλείψεων του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας οι οποίες εκδίδονται σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 149 και 150 του Κώδικα
Δήμων και Κοινοτήτων (ν.3463/2006). Η Ειδική Επιτροπή αποφασίζει μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την υποβολή της προσφυγής σε αυτήν.2. Κατ` αρχήν εξετάζεται εάν η προσφυγή ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής έχει ασκηθεί παραδεκτά. Ως ημερομηνία υποβολής της προσφυγής λογίζεται, η ημερομηνία κατάθεσης της στο πρωτόκολλο της Ειδικής
Επιτροπής και στην περίπτωση που αυτή αποσταλεί με συστημένη επιστολή, η ημερομηνία σφραγίδας του ταχυδρομείου. Εάν η προσφυγή κατατεθεί σε άλλη αρχή, εκείνη στην οποία
κατατέθηκε οφείλει να τη διαβιβάσει στην Ειδική Επιτροπή το αργότερο μέσα σε πέντε (5) μέρες.
περίπτωση αυτή η προθεσμία των τριάντα ημερών αρχίζει από την ημερομηνία περιέλευσης της
προσφυγής στην Ειδική Επιτροπή.3. Η Ειδική Επιτροπή μπορεί κατά την εξέταση της προσφυγής να
καλέσει για τη διευκόλυνση του έργου της προς έκθεση των απόψεων τους ή παροχή
πληροφοριών, τον προσφεύγοντα ή εκπρόσωπο του ή υπηρεσιακούς παράγοντες ή εκπρόσωπο του
οικείου ΟΤΑ ή άλλα πρόσωπα που έχουν έννομο συμφέρον από την έκβαση της υπόθεσης. Είναι
δυνατή η εκπροσώπηση ενώπιον της ανωτέρω Επιτροπής δια πληρεξούσιου δικηγόρου.Η Ειδική
Επιτροπή εφόσον το κρίνει αναγκαίο πριν την έκδοση της απόφασης της μπορεί να ζητήσει τη
γνώμη άλλου οργάνου.Οποιαδήποτε επιπλέον έγγραφα, ζητούνται εγγράφως από τον Γενικό
Γραμματέα της Περιφέρειας που εξέδωσε την πράξη, μαζί με τις απόψεις του και αποστέλλονται
στην Ειδική Επιτροπή αυθημερόν με κάθε πρόσφορο μέσον. Όλες οι παραπάνω ενέργειας δεν
αναστέλλουν την προθεσμία της παρ. 1 για την έκδοση της απόφασης. 4. Η Ειδική Επιτροπή
εφόσον η προσφυγή έχει ασκηθεί παραδεκτά ασκεί έλεγχο νομιμότητας μόνο επί των λόγων
ακύρωσης που προβάλλονται με την προσφυγή κατά της πράξης του Γενικού Γραμματέα της
Περιφέρειας» (Άρθρο 4).
β.-Επειδή, η προθεσμία των τριάντα ημερών που τάσσεται από το άρθρο 152 του Κ.Δ.Κ. για να
εξετασθεί η προσφυγή είναι μεν αποκλειστική, αρχίζει, όμως, σε περίπτωση που αυτή κατατεθεί
απευθείας στην ίδια την Επιτροπή, από την λήψη της πράξης και των στοιχείων που προβλέπονται
από τον νόμο για την έκδοσή της και είναι κρίσιμα για την διάγνωση της υπόθεσης (πβλ. ΣτΕ
242/2019, ΣτΕ 734/2011, 2115/2009 7μ,. 2242/2008 7μ.), τα δε εδάφια δ ́ και ε ́ της παρ. 3 του
άρθρου 4 της με αριθμό 31925/06.06.2007 απόφασης του Υφυπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας
Διοίκησης και Αποκέντρωσης (ΦΕΚ Β ́ 1020) αναφορικά με τη μη αναστολή της αποκλειστικής
προθεσμίας της παραγράφου 1 του αυτού άρθρου, αφορούν, κατά τη ρητή διατύπωση της
διάταξης την παροχή επιπλέον εγγράφων και όχι την περιέλευση στην Ειδική Επιτροπή της
προσβαλλόμενης πράξης και των κρίσιμων για την έκδοσή της εγγράφων. Επομένως, εν
προκειμένω, με δεδομένο ότι τα εκ του νόμου προβλεπόμενα και κρίσιμα για τη διάγνωση της
υπόθεσης στοιχεία, διαβιβάσθηκαν προς την Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152 με το υπ ́αριθμ.
2081/24.02.2020 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης (Γενική Δ/νση
Εσωτερικής Λειτουργίας, Δ/νση Διοίκησης,Τμήμα Διοικητικού–Οικονομικού Ν.Ξάνθης), στις
26.02.2020, λαμβάνοντας αριθμό πρωτοκόλλου 26/26.02.2020, η Επιτροπή τυγχάνει χρονικά
αρμόδια, προκειμένου να αποφανθεί επί της υποβληθείσας προσφυγής.
γ.-Επειδή, από τις παραπάνω διατάξεις καθιερώνεται διαδικασία κατασταλτικού ελέγχου
νομιμότητας των πράξεων των οργάνων των Ο.Τ.Α. α ́ βαθμού, η οποία διαρθρώνεται σε δύο
επίπεδα. Σε πρώτο βαθμό αρμόδιος είναι ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας (και ήδη ο Συντονιστής
της Αποκεντρωμένης Διοίκησης), η δε Επιτροπή του άρθρου 152 έχει αρμοδιότητα ν ́ αποφαίνεται,
ύστερα από άσκηση προσφυγής, μόνο επί των εκτελεστών πράξεων του Γεν. Γραμματέα, ο δε
έλεγχος νομιμότητας περιορίζεται μόνο επί των λόγων ακύρωσης που προβάλλονται κατά της
πράξης του Γενικού Γραμματέα (άρθρο 4 παρ. 4 της κατ’ εξουσιοδότηση εκδοθείσας
31925/6.6.2007 απόφασης του Υφυπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης,
ΦΕΚ Β ́ 1020). Σε κάθε περίπτωση, δεν υπόκεινται σε άσκηση προσφυγής απ’ ευθείας ενώπιον της
Επιτροπής οι πράξεις των οργάνων των Ο.Τ.Α. α ́ βαθμού.
δ.-Επειδή με δεδομένο ότι η προσβαλλόμενη απόφαση εκδόθηκε στις 17.01.2020 και κοινοποιήθηκε στον προσφεύγοντα στις 27.01.2020 (βλ. το από 27.01.2020 αποδεικτικό του Χριστόδουλου Μπουραζάνη, υπαλλήλου του Τμήματος Γραμματειακής Υποστήριξης Ν.Ξάνθης) η
δε προσφυγή κατατέθηκε στο Τμήμα Διοικητικού-Οικονομικού Ξάνθης της Δ/νσης Διοίκησης της
Γενικής Δ/νσης Εσωτερικής Λειτουργίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης στις
14.02.2020 και περιήλθε στην Επιτροπή στις 19.02.2020 (με αριθμ.πρωτ. 25/19.02.2020),
θεωρούμε ότι κατατέθηκε εμπρόθεσμα, σύμφωνα με το άρθρο 151 Κ.Δ.Κ. δηλαδή εντός της
τριακονθήμερης προθεσμίας και ως εκ τούτου θα πρέπει να ερευνηθεί περαιτέρω.
ΙΙΙ.
Επειδή, από τα στοιχεία του διαβιβασθέντος φακέλου προκύπτουν τα εξής:
1.Με την υπ ́αριθμ. 201/11.10.2019 απόφαση- αριθμός πρακτικού 21/11.10.2019- του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης ορίσθηκαν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης
Ύδρευσης-Αποχέτευσης Ξάνθης (ΔΕΥΑΞ).
2.Με την υπ ́αριθμ. 257/21.11.2019 απόφαση -αριθμός πρακτικού 23/11.10.2019 του Δημοτικού
Συμβουλίου Ξάνθης έγινε αντικατάσταση μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της
Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης-Αποχέτευσης Ξάνθης (ΔΕΥΑΞ) και τροποποίηση της υπ ́αριθμ. 201/2019 προγενέστερης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης.
3. Κατά της υπ ́αριθμ. 257/21.11.2019 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης,ο ήδη προσφεύγων με την ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου του Δήμου Ξάνθης άσκησε ενώπιον του Συντονιστή της ΑΔΜΘ την υπ ́αριθμ. 14982/10.12.2019 ειδική διοικητική προσφυγή του.
4. Ο Συντονιστής της ΑΔΜΘ εξέδωσε την προσβαλλόμενη με αριθμό 15564/17.01.2020 απόφασ του, με την οποία απέρριψε την προσφυγή με την αναφερόμενη σ ́αυτήν αιτιολογία.
IV. Κατά της ως άνω απόφασης προσέφυγε ο Χαράλαμπος Δημαρχόπουλος, ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του Κ.Δ.Κ. για τους σ’ αυτήν αναφερόμενους λόγους.
V.- Επί της ως άνω απόφασης του Συντονιστή ΑΔΜΘ και της κρινόμενης προσφυγής παρατηρούμε τα ακόλουθα:
1.Στο άρθρο 3 του ν. 1069/1980 «περί κινήτρων δια την ίδρυσιν Επιχειρήσεων Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως (Α' 191),όπως είχε αντικατασταθεί με το άρθρο 2 ν.4483/2017,ΦΕΚ Α 107/31.7.2017 και αντικαταστάθηκε εκ νέου με το άρθρο 348 παρ.2 ν.4512/2018,ΦΕΚ Α 5/17.1.2018 ορίζεται:
«1. Η Δ.Ε.Υ.Α. που συνιστάται από ένα μόνο Δήμο διοικείται από Διοικητικό Συμβούλιο που αποτελείται από επτά (7) έως ένδεκα (11) μέλη, τα οποία ορίζονται με απόφαση του οικείου Δημοτικού
Συμβουλίου. ...Με την ίδια απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ορίζεται ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης».
2. Στο άρθρο 255 Κ.Δ.Κ. ορίζεται: «
1. Οι κοινωφελείς επιχειρήσεις διοικούνται από διοικητικό
συμβούλιο, αποτελούμενο από επτά (7) έως έντεκα (11) μέλη, τα οποία ορίζονται μαζί με τους αναπληρωτές τους από το δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο. Από τα μέλη αυτά τουλάχιστον τρεις
(3) είναι αιρετοί εκπρόσωποι του Δήμου ή της Κοινότητας, ένας (1) είναι εκπρόσωπος των εργαζομένων στην επιχείρηση, αν αυτή απασχολεί περισσότερους από είκοσι (20) εργαζόμενους, υποδεικνυόμενος από τη γενική συνέλευση αυτών, και ένας (1) είναι εκπρόσωπος κοινωνικού φορέα της περιοχής. Τα υπόλοιπα μέλη είναι δημότες ή κάτοικοι του Δήμου ή της Κοινότητας που
έχουν πείρα ή γνώσεις σχετικές με το αντικείμενο της επιχείρησης. Στην περίπτωση των αιρετών
μελών τουλάχιστον ένα μέλος εξ αυτών προέρχεται από τη μειοψηφία.
2. Η θητεία του διοικητικού
συμβουλίου ακολουθεί τη θητεία του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, εκτός αν στην πράξ Σύστασης της επιχείρησης προβλέπεται μικρότερη θητεία. Σε κάθε περίπτωση η θητεία του λήγει το αργότερο τρεις (3) μήνες μετά την εγκατάσταση του νέου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου. 3.
Μέλη του διοικητικού συμβουλίου είναι δυνατόν να αντικατασταθούν κατά τη διάρκεια της θητείας τους, με αιτιολογημένη απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου που τα όρισε, η οποία λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμό των μελών του.
Για την αντικατάσταση του εκπροσώπου των εργαζομένων και του κοινωνικού
φορέα της περιοχής απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του οργάνου που τους πρότεινε....». 3
.Στο άρθρο 96 Κ.Δ.Κ. ορίζεται :
«1. Οι συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου είναι δημόσιες και
γίνονται στο δημοτικό κατάστημα με την προεδρία του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου....
2.Το συμβούλιο έχει απαρτία όταν είναι παρόν το ήμισυ πλέον ενός του αριθμού των μελών του.
3...4. Το συμβούλιο λαμβάνει τις αποφάσεις του με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων, αν δεν
υπάρχει άλλη διάταξη που ορίζει διαφορετικά....».
4.Στη διάταξη της παρ. 7 του άρθ. 67 του ν. 3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 74 του ν.
4555/2018 και ισχύει, σύμφωνα με το άρθρο 92 του νόμου αυτού από τη δημοτική περίοδο που αρχίζει
μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4555/2018 δηλαδή από 01.09.2019 ορίζεται:
«7. Ο πρόεδρος καταρτίζει
την ημερήσια διάταξη. Στην ημερήσια διάταξη αναγράφονται υποχρεωτικά και όλα τα θέματα που
προτείνει ο δήμαρχος, η εκτελεστική επιτροπή, καθώς και η οικονομική επιτροπή και η επιτροπή
ποιότητας ζωής. Το δημοτικό συμβούλιο έχει δικαίωμα να αποφασίζει, μετά από σχετική πρόταση -
εισήγηση του προέδρου ή του δημάρχου ή συμβούλου επικεφαλής δημοτικής παράταξης και χωρίς συζήτηση, με την πλειοψηφία των παρόντων μελών του, ότι ένα θέμα το οποίο δεν είναι γραμμένο στην ημερήσια διάταξη είναι κατεπείγον, να το συζητήσει και να πάρει απόφαση γι` αυτό πριν από την έναρξη της συζήτησης των θεμάτων της ημερήσιας
διάταξης. Κατά προτεραιότητα και πάντα μετά τον δήμαρχο εκφράζουν τις απόψεις τους οι επικεφαλής των παρατάξεων, σύμφωνα με τη σειρά εκλογής».
5.Στη διάταξη της παρ. 10 του άρθρου 67 του ν. 3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 177
παρ.1β του ν. 4635/2019 (ΦΕΚ Α ́ 167/30.10.2019) ορίζεται:.
«10. Αν κάποιο μέλος του δημοτικού συμβουλίου αρνηθεί ψήφο ή δώσει λευκή ψήφο, λογίζεται ως παρόν κατά τη
συνεδρίαση, μόνο για το σχηματισμό της απαρτίας. Τόσο η άρνηση ψήφου, όσο και η λευκή ψήφος
δεν υπολογίζονται στην καταμέτρηση θετικών και αρνητικών ψήφων. Τα μέλη του συμβουλίου που
ήταν παρόντα κατά την έναρξη της συνεδρίασης και με την παρουσία τους υπήρξε απαρτία, ακόμα
και αν αποχωρήσουν, λογίζονται ως παρόντα μέχρι το τέλος της συνεδρίασης, ως προς την ύπαρξη
απαρτίας. Η απαρτία αυτή θεωρείται ότι συντρέχει για όλα τα θέματα που περιλαμβάνονται στην
ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης. Για τη λήψη απόφασης για κάθε συγκεκριμένο θέμα, η
απαιτούμενη πλειοψηφία υπολογίζεται επί των πραγματικά παρόντων μελών κατά τη ψηφοφορία.
Για τις συνεδριάσεις τηρούνται πρακτικά».
6.Εν προκειμένω, στις 21.11.2019 συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο Ξάνθης μετά την υπ ́αριθμ. πρωτ. 31305/18.11.2019 έγγραφη πρόσκληση του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Αντιδημάρχου Ξάνθης με τέσσερα (4) θέματα εκτός ημερήσιας διάταξης μεταξύ των
οποίων και το 1οθέμα:
« Αντικατάσταση παραιτηθέντος μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της
Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης Ξάνθης (ΔΕΥΑΞ) και τροποποίηση της αριθμ.
201/2019 προγενέστερης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου».
Κατά την ως άνω συνεδρίαση, σύμφωνα με το απόσπασμα του πρακτικού της υπ ́αριθμ. 257/2019 απόφασης του Δημοτικού
Συμβουλίου Ξάνθης, σε σύνολο 41 δημοτικών συμβούλων βρέθηκαν παρόντες 35 δημοτικοί σύμβουλοι ενώ έγινε μνεία ότι 2 δημοτικοί σύμβουλοι ήτοι οι Στέφανος Ιγιαννίδης και Τιμού Χουσεϊν Ογλού αποχώρησαν οριστικά από τη συνεδρίαση πριν από τη συζήτηση των θεμάτων ενώ
1 δημοτικός σύμβουλος ήτοι ο Ιωάννης Ζερενίδης βρίσκονταν εκτός της αίθουσας για προσωπικούς λόγους. Ακολούθως το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε: α) κατά πλειοψηφία των παρόντων ότι θα έπρεπε θα συζητηθεί το 1ο
εκτός ημερήσιας διάταξης θέμα ως κατεπείγον. Μειοψήφησαν 4
δημοτικοί σύμβουλοι ήτοι οι Χαράλαμπος Δημαρχόπουλος, Παναγιώτης Ταρενίδης, Θωμάς Ηλιάδης και Κυριάκος Παπαδόπουλος οι οποίοι δήλωσαν ότι δεν συμφωνούν με τη συζήτηση του θέματος ως εκτός ημερήσιας διάταξης. Δέκα επτά (17) δημοτικοί σύμβουλοι ήτοι οι Νικόλαος Ανταμπούφης,
Δημοσθένης Γεωργιάδης, Χαράλαμπος Διαφωνίδης, Γεώργιος Καλογερής, Κων/νος Καφφετζής, Σοφία Παπά, Θεοφάνης Παπαδάκης, Βασίλειος Παπαδόπουλος, Βασιλική Ανδρονίκη Παπαϊωάννου, Ιωάννης Παπαχρόνης, Μιχαήλ Σπανίδης, Παναγιώτης Σταυρακάρας,Σινάν Τοπ,Αφεντούλης Τσακιρίδης, Τζενάν Τσαρεκτσή, Ειρήνη Χαριτωνίδου και Γεώργιος Χατζηθεοδώρου δήλωσαν ότι συμφωνούν με τη συζήτηση του θέματος και ψηφίζουν λευκό όσον αφορά το αποφασιστικό μέρος
της απόφασης, β)αποφάσισε κατά πλειοψηφία την έγκριση της αντικατάστασης της δημοτικής συμβούλου κ.Χρυσούλας Δημούδη τακτικού μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑΞ και την αντίστοιχη τροποποίηση της υπ ́αριθμ. 201/2019 προγενέστερης απόφασης του Δημοτικού
Συμβουλίου για τον ορισμό των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑΞ.
7.Επειδή από το περιεχόμενο της υπ ́αριθμ. 257/2019 απόφασης του Δημοτικού ΣυμβουλίουΞάνθης προκύπτει ότι η απόφαση για τη συζήτηση του 1ου θέματος ως κατεπείγον ελήφθη νόμιμαμε πλειοψηφία των παρόντων ήτοι με 28 ψήφους υπέρ όπως ορίζουν οι διατάξεις των παρ. 7 &1 0του άρθ. 67 του ν. 3852/2010,όπως ισχύουν κατά το χρόνο έκδοσης της υπ ́αριθμ. 257/2019 απόφασης
του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης, ο δε περί του αντιθέτου πρώτος λόγος της κρινόμενης προσφυγής είναι απορριπτέος ως αβάσιμος.
8.Με το δεύτερο λόγο της κρινόμενης προσφυγής του ισχυρίζεται ο προσφεύγων ότι η υπ ́αριθμ 257/2019 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι παράνομη διότι δεν ελήφθη με την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο αποτελείται από 41 μέλη. Ο ισχυρισμός αυτός είναι βάσιμος διότι κατά τις προρρηθείσες διατάξεις των άρθρων 3 του ν.
1069/1980 και 255 παρ. 2 και 96 παρ. 4 του Κ.Δ.Κ. για την αντικατάσταση, κατά τη διάρκεια της θητείας τους, του Προέδρου και των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου των ΔΕΥΑ απαιτείται
αιτιολογημένη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου η οποία λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του. Δεδομένου δε ότι εν προκειμένω η αντικατάσταση παραιτηθέντος μέλος ήτοι της κ. Χρυσούλας Δημούδη αποφασίστηκε με πλειοψηφία 11 ψήφων υπέρ και 4 κατά δηλαδή με πλειοψηφία που δεν αντιστοιχεί στην απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, η υπ ́αριθμ. 257/2019 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης είναι μη νόμιμη ως προς το κεφάλαιό της αυτό. Έσφαλε επομένως ο Συντονιστής της ΑΔΜΘ ο οποίος με την προσβαλλόμενη απόφασή του έκρινε ως νόμιμη εν όλω την υπ ́αριθμ. 257/2019 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης. Κατ ́ακολουθία των ανωτέρω αναφερομένων εισηγούμαι να γίνει δεκτή εν μέρει η με αριθ.πρωτ. 25/19.02.2020 προσφυγή του Χαράλαμπου Δημαρχόπουλου του Αθανασίου και να ακυρωθεί η υπ ́αριθμ. 15564/17.01.2020 απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης

Μακεδονίας-Θράκης κατά το μέρος που απέρριψε το δεύτερο λόγο της υπ ́αριθμ. 14982/10.12.2019 ειδικής διοικητικής προσφυγής του προσφεύγοντος.
H Επιτροπή, αφού άκουσε την εισήγηση, μελέτησε τα στοιχεία του σχηματισθέντος φακέλου, μετά
από διαλογική συζήτηση μεταξύ των μελών και αφού σκέφθηκε κατά Νόμο,
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ομόφωνα τα εξής:
Την αποδοχή εν μέρει της με αριθμ. πρωτ. 25/19-02-2019 προσφυγής του Χαράλαμπου  Δημαρχόπουλου του Αθανασίου κατά της υπ ́ αρίθμ. 15564/17-1-2020 απόφασης του  Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης και την εν μέρει ακύρωση  της απόφασης αυτής, κατά το μέρος που απέρριψε το δεύτερο λόγο της υπ ́αριθμ.  14982/10.12.2019 ειδικής διοικητικής προσφυγής του προσφεύγοντος, σύμφωνα με τις  σκέψεις που εκτέθηκαν στην ανωτέρω εισήγηση και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της
παρούσας απόφασης.
ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ 12 /2020
Ο Γραμματέας Η Πρόεδρος
Κων/νος Μπλέτσας Όλγα Τσιρκινίδου
ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού Πάρεδρος του Ν.Σ.Κ. 
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΠΟΥΛΟΣ: "ΧΑΣΤΟΥΚΙΑ" 
Με ανακοίνωσή της η δημοτική παράταξη ΔΗΜΟΣ ΠΡΟΤΥΠΟ  αναφέρει τα παρακάτω για το παραπάνω θέμα: 
Σήμερα, που η πανδημία του κορωναϊoύ COVID-19, «έχει κτυπήσει» και την Ξάνθη και όλοι δηλώνουμε ότι μακριά από εμάς, κάθε διάθεση για μικροπολιτική και αντιπολιτευτική διάθεση, που το μόνο που ευχόμαστε είναι να είμαστε καλά και  όλοι εδώ και μετά…
Η Αυτοδιοίκηση οφείλει να είναι και είναι, «το τελευταίο αποκούμπι της κοινωνίας».
Αν χαθεί αυτό, αν χαθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών στην Αυτοδιοίκηση, θα καταρρεύσει η κοινωνία ολόκληρη.
Είναι αδιανόητο και τουλάχιστον απαράδεκτο, να παραπλανείτε τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου με εισηγήσεις του τύπου, «είναι ξεκάθαρο», «ο Νόμος είναι ξεκάθαρος», «είναι νόμιμο», «πήραμε τηλέφωνο κάτω και μας είπαν…», «σας καλώ, να το ψηφίσουμε όλοι», «εγώ  αναλαμβάνω την ευθύνη…» και «αν δεν συμφωνείτε κάντε ένσταση στην Αποκεντρωμένη…».
Παραπλανείτε ακόμα και την  Αποκεντρωμένη Διοίκηση και «τρώει χαστούκια» ο Δήμος μας από τα ανώτερα όργανα διότι, λαμβάνονται με ευθύνη σας, μη νόμιμες αποφάσεις με δυστυχώς ολέθριες συνέπειες.
Την από 16/03/2020 με ΑΔΑ: ΨΞ8ΤΟΡ1Υ-ΙΣ5, αναρτηθείσα απόφαση στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ, με την οποία κρίνεται ομοφώνως ως μη νόμιμη η 257/2019 απόφαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου και ότι είναι βάσιμος ο ισχυρισμός μας ότι είναι παράνομη, δείτε την εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A8%CE%9E8%CE%A4%CE%9F%CE%A11%CE%A5-%CE%99%CE%A35?inline=true
            Χαράλαμπος Αθ. Δημαρχόπουλος
π. Δήμαρχος Ξάνθης
Επικεφαλής Δημοτικής Παράταξης «ΔΗΜΟΣ ΠΡΟΤΥΠΟ»
Αντιπρ. Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ΚΕΔΕ
Μέλος ΔΣ Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »