*Το κανάλι του πολίτη που αισθάνεται ελεύθερος

24 Νοεμβρίου

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΑΝ ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΩΝ Η Μεσόγειος πήρε το έργο του ΧΥΤΑ και στη Ξάνθη!

24 Νοεμβρίου
Και η απόφαση αυτή μπορεί πάντως να προσβληθεί από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 152 του Ν. 3463/2006 ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του ιδίου Νόμου μέχρι 7 Δεκεμβρίου.
ΑΔΟΞΟ (και πολυέξοδο) τέλος είχαν οι προσφυγές των Κοινοπραξιών της Ξάνθης για το έργο του ΧΥΤΑ, αφού τελικά απορρίφθηκε η προσφυγή τους στην Αποκεντρωμένη.
Βέβαια και η απόφαση αυτή μπορεί να προσβληθεί από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 152 του Ν. 3463/2006 ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του ιδίου Νόμου μέχρι 7 Δεκεμβρίου 2017 (σ.σ. Έναν μήνα μετά την έκδοσή της), ωστόσο κανείς δεν είναι βέβαιος ότι οι κοινοπραξίες της Ξάνθης θα ξανα-πληρώσουν μια προσφυγή με ιδιαίτερα υψηλό κόστος και αμφίβολο αποτέλεσμα.
Πάντως αν δεν κατατεθεί νέα προσφυγή μέχρι 7 Δεκεμβρίου 2017, τότε η Μεσόγειος Α.Ε. από αρχές του νέου έτους ξεκινάει στην υλοποίηση του νέου ΧΥΤΑ Ξάνθης. Υπενθυμίζεται πάντως ότι η συγκεκριμένη εταιρεία έχει πάρει τουλάχιστον άλλους 2-ΧΥΤΑ στην Περιφέρεια Αντ. Μακεδονίας (Στους Νομούς Έβρου και Δράμας).
Στην απόφαση αφού  αναφέρεται ότι… τα σχετικά ανακύπτοντα ζητήματα είναι η αναθέτουσα αρχή, η οποία μέχρι την κατακύρωση του διαγωνισμού έχει τη δυνατότητα να επανεξετάσει τη νομιμότητα όλων των πράξεων», καταλήγει ως εξής:
Εν όψει των ανωτέρω
Αποφασίζουμε
Απορρίπτουμε τις κατατεθείσες προσφυγές των Κοινοπραξιών ΜΕΔΟΥΣΑ Α.Ε. – ΔΟΜΙΚΗ ΞΑΝΘΗΣ Α.Ε. – ΚΟΣΥΝΘΟΣ Α.Ε. και ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Α.Ε. - ΔΗΜΗΤΡΕΙΟΣ Α.Ε. - ΖΕΥΞΗ Α.Τ.Ε κατά της υπ. αρ. 39/2017 απόφασης της Εκτελεστικής Επιτροπής του Συνδέσμου Διαχείρισης Απορριμμάτων Νομού Ξάνθης, για τους λόγους που αναφέρονται στο σκεπτικό της παρούσας απόφασης.
Η παρούσα απόφαση μπορεί να προσβληθεί από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 152 του Ν. 3463/2006 ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του ιδίου Νόμου, εντός προθεσμίας ενός μηνός από την έκδοση της απόφασης ή την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε γνώση αυτής.

ΙΔΟΥ ΣΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΛΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ- ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ Ν.ΞΑΝΘΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Περγάμου 14
Τ.Κ.: 67131, Ξάνθη
Τηλέφωνο :2541024408
Fax :2541070410
e-mail :ikarp@damt.gov.gr
ΞΑΝΘΗ: 07 Νοεμβρίου
Αριθμ. Πρωτ. 8995,8997
ΠΡΟΣ :
1) Κ/Ξ ΜΕΔΟΥΣΑ ΑΕ-
ΔΟΜΙΚΗ ΞΑΝΘΗΣ ΑΕ – ΚΟΣΥΝΘΟΣ ΑΕ
Βενιζέλου 72-76 Ξάνθη 67131
(με απόδειξη)
2) Κ/Ξ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΕ
ΖΕΥΞΗ ΑΤΕ
Μ. Καραολή 53 Ξάνθη 67131
(με απόδειξη)
3) ΣΔΑΝΞ
ΘΕΜΑ: «Συνεξέταση Προσφυγών των Κοινοπραξιών με την επωνυμία «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΜΕΔΟΥΣΑ Α.Ε. – ΔΟΜΙΚΗ ΞΑΝΘΗΣ ΑΕ– ΚΟΣΥΝΘΟΣ ΑΕ» και ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΕ – ΔΗΜΗΤΡΕΙΟΣ ΑΕ– ΖΕΥΞΗ ΑΤΕ» κατά της υπ. αρ. 39/2017 απόφασης της Εκτελεστικής Επιτροπής του Συνδέσμου Διαχείρισης Απορριμμάτων Νομού Ξάνθης»
ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις των άρθρων 6, 72, 225, 227, 238 του Ν. 3852/2010, «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης 06-2010), 2.Τις διατάξεις του Ν.3463/2006 (ΦΕΚ Α΄114/8.6.2006).
3.Το Π.Δ 142/27-12-2010, «Οργανισμός της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (ΦΕΚ 235 Α/27-12-2010).
4. Τις διατάξεις των άρθρων 28 και 28Α του ν.4325/2015 «Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις» (Α΄47).
5. Την υπ’αριθ. 14138/15-05-2017 (ΦΕΚ 250/τ. Υ.Ο.Δ.Δ/26/5/2017) απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών περί διορισμού Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης.
6. Την υπ’αριθ. 35748/30.05.2017 (ΦΕΚ 1971/Β/07- 06-2017) απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης περί ανάθεσης άσκησης αρμοδιοτήτων σε οργανικές μονάδες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης και παροχής εξουσιοδότησης υπογραφής πράξεων και εγγράφων «Με εντολή Συντονιστή» στους Προϊσταμένους των οργανικών μονάδων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης.
7. Τις διατάξεις του Ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο Διαδίκτυο-Πρόγραμμα Διαύγεια και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 112/Α’/13.07.2010).
8. Τις διατάξεις του Ν. 3669/2008/2010 (ΦΕΚ 116/Α) «Κύρωση της κωδικοποίησης της νομοθεσίας δημοσίων έργων», ως ισχύει.
9. Την αρ. πρωτ. 933/19-10-2015 προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού με κριτήριο ανάθεσης την χαμηλότερη προσφορά για την ανάθεση του έργου: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 4ης ΛΕΚΑΝΗΣ ΤΑΦΗΣ, ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΚΑΥΣΗΣ ΒΙΟΑΕΡΙΟΥ ΣΤΟ ΧΥΤΑ.
10. Την από 21.08.2017 κατατεθείσα προσφυγή της Κοινοπραξίας με την επωνυμία «ΜΕΔΟΥΣΑ Α.Ε. – ΔΟΜΙΚΗ ΞΑΝΘΗΣ Α.Ε. – ΚΟΣΥΝΘΟΣ Α.Ε.», με έδρα την Ξάνθη.
11. Την από 20.08.2017 κατατεθείσα προσφυγή της Κοινοπραξίας με την επωνυμία ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Α.Ε. ΔΗΜΗΤΡΕΙΟΣ Α.Ε. – ΖΕΥΞΗ Α.Ε. με έδρα την Ξάνθη.
12. Τη με αριθμ. 39/2017 απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του Συνδέσμου Διαχείρισης Απορριμμάτων Ν. Ξάνθης με θέμα « Κατασκευή 4ης λεκάνης ταφής, βιολογικού καθαρισμού και δικτύου συλλογής και καύσης βιοαερίου στο ΧΥΤΑ.
13. Τα με αρ. πρωτ. 9000 & 9001/21.08.2017 έγγραφά μας προς το ΣΔΑΝΞ, με τα οποία ζητήθηκαν στοιχεία και απόψεις για την εξέταση της προσφυγής και τα αριθμ. πρωτ.1106 & 1107/11- 09-2017 απαντητικά έγγραφα του ΣΔΑΝΞ.
Αφού σκεφθήκαμε σύμφωνα με το νόμο
Επειδή με τις διατάξεις του άρθρου 227 του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α' /7 .6.2010) – Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης - ορίζεται ότι: « 1 ". Οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να προσβάλει τις αποφάσεις των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου αυτών και των συνδέσμων για λόγους νομιμότητας, μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης ή την ανάρτησή της στο διαδίκτυο ή από την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε γνώση αυτής .... 2. Ο Ελεγκτής Νομιμότητας αποφαίνεται επί της προσφυγής μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την υποβολή της .... ». Τέλος, με το άρθρο 238 του ιδίου ως άνω νόμου ορίζεται ότι: «1. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων κατά τα άρθρα 225,226 και 227 του παρόντος ασκείται από τον Γενικό Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και της Ειδικές Επιτροπές του άρθρου 152 του Κ.Δ.Κ., οι οποίες βρίσκονται στις έδρες των περιφερειών που ανήκουν στην ανωτέρω Αποκεντρωμένη Διοίκηση ...».
Περαιτέρω, σύμφωνα με το άρθρο 28 παρ. 1 του Ν. 4325/2015 ορίζεται ότι : «…όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης νοείται, από το διορισμό του, ο Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης». Σύμφωνα δε με το άρθρο 28Α παρ. 1 του ίδιου ως άνω νόμου (όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 24 του Ν.4368/2016) ορίζεται ότι ο Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης ασκεί τις αρμοδιότητες που ασκούσε ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 24 του Π.Δ.142/2010 (ΦΕΚ 235 Α΄) «Οργανισμός Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης», ορίζεται ότι «Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. η εποπτεία του Κράτους επί των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων, όπως ορίζεται στο άρθρο 214 του Ν.3852/2010 ασκείται από το Τμήμα Προσωπικού και τα Τμήματα Διοικητικού – Οικονομικού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης».
Επειδή, οι από 21-08-2017 προσφυγές των εν θέματι κοινοπραξιών, ασκήθηκαν εντός της προβλεπόμενης από τις παραπάνω διατάξεις προθεσμίας και κατά έννομο συμφέρον των προσφευγόντων ως συμμετέχουσες εταιρείες στο διαγωνισμό του Συνδέσμου Διαχείρισης Απορριμμάτων Ν. Ξάνθης, ως εκ τούτου θεωρούνται τυπικά δεκτές και εξετάζονται.
Από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι:
- Με την αριθ. 33/2015 απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΣΔΑΝΞ εγκρίθηκαν οι όροι διακήρυξης του ανοικτού διαγωνισμού «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 4ης ΛΕΚΑΝΗΣ ΤΑΦΗΣ, ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΟΥ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΚΑΥΣΗΣ ΒΙΟΑΕΡΙΟΥ ΣΤΟ ΧΥΤΑ», συνολικού προϋπολογισμού 4.146.341,46€, κατόπιν της αριθμ. πρωτ. 933/19-10-2015 διακήρυξης για την επιλογή αναδόχου.
-Στην διαδικασία ανάδειξης αναδόχου η επιτροπή αξιολόγησης με το Πρακτικό 2/30-03-2017 απέκλεισε την Εταιρεία ΖΑΡΡΑΣ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΑΕ από τη συνέχιση του διαγωνισμού και οι εναπομείνασες εταιρείες για τη συνέχιση του διαγωνισμού είναι:
-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Α.Ε.
-ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Α.Ε. – ΔΗΜΗΤΡΕΙΟΣ Α.Ε. – ΖΕΥΞΗ Α.Τ.Ε.
-ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΜΕΔΟΥΣΑ Α.Ε. – ΔΟΜΙΚΗ ΞΑΝΘΗΣ Α.Ε. – ΚΟΣΥΝΘΟΣ Α.Ε.
Κατά του παραπάνω πρακτικού υποβλήθηκαν ενστάσεις στην Επιτροπή Διαγωνισμού, η οποία με το Α.Π. 887/19-06-2017 πρακτικό της εισηγήθηκε σχετικά με τις ενστάσεις.
Στη συνέχεια η Εκτελεστική Επιτροπή με την 39/2017 απόφασή της αποδέχθηκε την εισήγηση της Επιτροπής Διαγωνισμού και αποφάσισε τον αποκλεισμό των Κοινοπραξιών Κ/Ξ «ΜΕΔΟΥΣΑ Α.Ε. -ΔΟΜΙΚΗ ΞΑΝΘΗΣ Α.Ε. - ΚΟΣΥΝΘΟΣ Α.Ε.» και Κ/Ξ «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Α.Ε. - ΔΗΜΗΤΡΕΙΟΣ Α.Ε. – ΖΕΥΞΗ Α.Τ.Ε.» από την περαιτέρω διαδικασία του διαγωνισμού για λόγους μη τήρησης των ελαχίστων απαιτούμενων τεχνικών προδιαγραφών.
-Κατά της παραπάνω απόφασης κατατέθηκαν στην Υπηρεσία μας οι από 20-08-2017 και 21-08-2017 προσφυγές των ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΩΝ, ΜΕΔΟΥΣΑ Α.Ε. – ΔΟΜΙΚΗ ΞΑΝΘΗΣ ΑΕ – ΚΟΣΥΝΘΟΣ ΑΕ & ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Α.Ε. - ΔΗΜΗΤΡΕΙΟΣ Α.Ε. - ΖΕΥΞΗ Α.Τ.Ε. με τις οποίες ζητούν την ακύρωση της αριθμ. 39/2017 απόφασης της Ε.Ε. του ΣΔΑΝΞ για τους παρακάτω λόγους:
Α) Ως προς την προσφυγή της Κοινοπραξίας ΜΕΔΟΥΣΑ Α.Ε. – ΔΟΜΙΚΗ ΞΑΝΘΗΣ ΑΕ – ΚΟΣΥΝΘΟΣ ΑΕ
Η προσφεύγουσα κοινοπραξία ισχυρίζεται ότι:
1) δεν θα έπρεπε να αποκλειστεί από τον διαγωνισμό για το λόγο ότι κατά την άποψή της η υποχρέωση υποβολής πρωτοτύπων υπογραφών στα σχέδια των μελετών δεν ήταν ουσιώδης λόγος απόρριψης.
2) Ότι παρατηρήθηκαν ουσιώδεις παραβιάσεις της νομιμότητας της διαγωνιστικής διαδικασίας γιατί ενώ έγινε παραδοχή αποκλίσεων των Τεχνικών Προδιαγραφών των υπολοίπων εταιρειών από την ΑΕΠΟ, κρίθηκε ότι αυτές δεν επιφέρουν σημαντικές αρνητικές διαφοροποιήσεις ως προς το περιβάλλον και ότι ενώ εντοπίστηκαν παραλείψεις στοιχείων στις μελέτες και προσφορές διαγωνιζομένων, όπως μη πληρότητα σχεδίων, απόκλιση από τα περιγραφόμενα Τεύχη κ.λ.π. θεωρήθηκαν ότι δεν είναι ουσιώδη και δεν λαμβάνονται υπόψη για τον αποκλεισμό των διαγωνιζομένων.
Και ειδικότερα
2α) Ότι η τεχνική προσφορά της εταιρείας ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Α.Ε. δεν καλύπτει την απαίτηση του όγκου του ΧΥΤΑ
Ο όγκος των απορριμμάτων - επιχωμάτων που προσφέρεται από τη συγκεκριμένη εταιρεία είναι 499.500 m3 και όχι 500.000 m3 που προβλέπει η μελέτη. Επιπροσθέτως τοποθετούνται 127.000 m3 απορριμμάτων στη συναρμογή της λεκάνης 4 με τις 1, 2 και 3. Όπου επίσης δεν προβλέπεται από την μελέτη.
2β) δεν τηρούνται οι περιβαλλοντικοί όροι για το λόγο ότι τοποθετούνται 127.000 m3 απορριμμάτων στη συναρμογή των λεκανών 1 και 4, δεδομένου ότι η λεκάνη 1 είναι παλιά και δεν διασφαλίζεται η προστασία του περιβάλλοντος. Η 4η λεκάνη ταφής μετακινείται εκτός των ορίων που αποτυπώνονται στο σχετικό σχέδιο διάταξης έργων της προμελέτης και δεν συνάδει με τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους.
Β) Ως προς την προσφυγή της Κοινοπραξίας ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Α.Ε. - ΔΗΜΗΤΡΕΙΟΣ Α.Ε. – ΖΕΥΞΗ Α.Τ.Ε
1)Η προσφεύγουσα κοινοπραξία ισχυρίζεται ότι παρατηρήθηκαν ουσιώδεις παραβιάσεις της νομιμότητας της διαγωνιστικής διαδικασίας γιατί ενώ έγινε παραδοχή αποκλίσεων των Τεχνικών Προδιαγραφών των υπολοίπων εταιρειών από την ΑΕΠΟ, κρίθηκαν ότι αυτές δεν επιφέρουν σημαντικές αρνητικές διαφοροποιήσεις ως προς το περιβάλλον και ότι ενώ εντοπίστηκαν παραλείψεις στοιχείων στις μελέτες και προσφορές διαγωνιζομένων, όπως μη πληρότητα σχεδίων, απόκλιση από τα περιγραφόμενα Τεύχη κ.λ.π. θεωρήθηκαν ότι δεν είναι ουσιώδη και δεν λαμβάνονται υπόψη για τον αποκλεισμό των διαγωνιζομένων.
Και ειδικότερα
Ότι η τεχνική προσφορά της εταιρείας ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Α.Ε. 1) χρησιμοποιεί τμήμα της λεκάνης 1 , ως πρανές της δημοπρατούμενης φάσης και δεν καλύπτει τις ελάχιστες περιβαλλοντικές προδιαγραφές, όσον αφορά τη μόνωση του πυθμένα και
2) ότι δεν τηρεί τις προδιαγραφές διαμόρφωσης ΧΥΤΑ δηλαδή παρατηρείται κατάργηση υφιστάμενου δρόμου και κατάληψη τμήματος υφιστάμενου απορριμματικού αναγλύφου, προτείνεται συρραφή των λεκανών η οποία απαγορεύεται από την ισχύουσα νομοθεσία και δεν θα μπορεί το έργο να αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά και δεν επιτρέπεται η αλληλοκάλυψη λεκανών.
Ως προς την εξέταση της προσφυγής της κοινοπραξίας ΜΕΔΟΥΣΑ Α.Ε. – ΔΟΜΙΚΗ ΞΑΝΘΗΣ ΑΕ –ΚΟΣΥΝΘΟΣ ΑΕ.
Αναφορικά με το ζήτημα της έλλειψης πρωτότυπων υπογραφών, που αποτέλεσε το λόγο για τον αποκλεισμό της κοινοπραξίας με την επωνυμία «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΜΕΔΟΥΣΑ Α.Ε. - ΔΟΜΙΚΗ Α.Ε.-ΚΟΣΥΝΘΟΣ Α.Ε»: Σύμφωνα με το άρθρο 24.2 της Διακήρυξης του επίμαχου έργου: Ο σφραγισμένος φάκελος «Τεχνικής Προσφοράς» θα περιλαμβάνει όσα προβλέπονται στο Τεύχος «Κανονισμός Μελετών - Πρότυπα κατασκευής Έργου» και το περιεχόμενό του θα υπογράφεται από τους Διαγωνιζόμενους και τους συνεργαζόμενους μελετητές. Ο φάκελος Τεχνικής προσφοράς θα κατατεθεί σε δύο αντίγραφα (Πρωτότυπο και ένα αντίγραφο). Όλες οι σελίδες των στοιχείων της Τεχνικής Προσφοράς θα είναι μονογραμμένες και οι τελευταίες σελίδες κάθε τόμου ή τεύχους ή σχεδίου υπογεγραμμένες από τον Διαγωνιζόμενο και τον αντίστοιχο Μελετητή. Μονογραφές, που τυχόν λείπουν, συμπληρώνονται μετά το άνοιγμα των προσφορών και σε περίπτωση άρνησής τους, τα μονογράφει η Επιτροπή Διαγωνισμού.
Επίσης, εφόσον λείπουν συμπληρώνονται από τον Προσφέροντα μετά το άνοιγμα των Προσφορών τα ονοματεπώνυμα των προσφερόντων και μελετητών καθώς και οι σφραγίδες των επιχειρήσεων. Τα σχέδια και κάθε τεύχος της μελέτης θα πρέπει να είναι υπογεγραμμένα και σφραγισμένα επί ποινή αποκλεισμού από τους αντίστοιχους
μελετητές".
Επειδή , σύμφωνα με την πάγια νομολογία, η διακήρυξη αποτελεί κανονιστική πράξη που διέπει τη δημοπρασία και δεσμεύει τόσο την επί του διαγωνισμού αρχή, όσο και τους διαγωνιζόμενους, η παράβαση όρων της διακήρυξης, που περιέχονται είτε στη διακήρυξη είτε στη συγγραφή υποχρεώσεων, οδηγεί σε απόλυτη ακυρότητα του αποτελέσματος του διαγωνισμού και της εγκριτικής πράξης αυτού.(ΣτΕ 98/1962, ΣτΕ1688/1954, ΣτΕ 1630/1630/1950. Εφ. Θες. 22/1964
Επειδή, στο άρθρο 24.2 της διακήρυξης ορίζεται ότι τα σχέδια και κάθε τεύχος της μελέτης θα πρέπει να είναι υπογεγραμμένα και σφραγισμένα επί ποινή αποκλεισμού από τους αντίστοιχους μελετητές.
Επειδή, τα σχέδια της Κ/Ξ ΜΕΔΟΥΣΑΣ ΑΕ - ΔΟΜΙΚΗ Α.Ε.-ΚΟΣΥΝΘΟΣ Α.Ε έφεραν σκαναρισμένη υπογραφή και όχι πρωτότυπη, κρίνουμε τον πρώτο λόγο της προσφυγής ως αβάσιμο.
Ως προς τις υπόλοιπες αιτιάσεις των Κοινοπραξιών « Κ/Ξ ΜΕΔΟΥΣΑΣ ΑΕ - ΔΟΜΙΚΗ Α.Ε.-ΚΟΣΥΝΘΟΣ Α.Ε » και «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Α.Ε. - ΔΗΜΗΤΡΕΙΟΣ Α.Ε. - ΖΕΥΞΗ Α.Τ.Ε » , που άπτονται τεχνικά ζητήματα,
Επειδή, αρμόδιο όργανο για να απορρίψει ή να κάνει αποδεκτή μια προσφορά αν η απόκλισή της από τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης είναι ουσιώδης ή μη είναι η Δημαρχιακή Επιτροπή (Εκτελεστική Επιτροπή), κατόπιν εισήγησης της επιτροπής αξιολόγησης. Η απόφαση αυτή πρέπει να είναι πλήρως αιτιολογημένη για να μην είναι αυθαίρετη. Η ειδικότερη αιτιολόγηση ως προς το ουσιώδες ή μη της αποκλίσεως της προσφοράς από τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης περιλαμβάνεται στη γνωμοδότηση της επιτροπής αξιολόγησης. Το Ελεγκτικό Συνέδριο μπορεί να ελέγξει την πληρότητα της αιτιολογίας αυτής, όταν ασκεί προληπτικό έλεγχο δαπανών.(Ε.Σ. Τμήμα Δ’ πράξη 56/1998)
Επειδή, η επί τεχνικών ζητημάτων κρίση της Διοικήσεως καθίσταται ανέλεγκτη από το Δικαστήριο μόνον υπό την προϋπόθεση ότι είναι ειδικώς και πλήρως αιτιολογημένη, η φύση ορισμένης κρίσεως ως κατ’ αρχήν τεχνικής δεν απαλλάσσει τα αρμόδια όργανα του διαγωνισμού από την υποχρέωση ειδικής και πλήρους αιτιολογήσεώς της όταν η κρίση αυτή αμφισβητείται δια της προβολής, με την προσφυγή, ουσιωδών ισχυρισμών (ΣτΕ ΕΑ 1216/2006, Ε.Α. 1017/2005, ΣτΕ 177/1996, 122/1979).
Επειδή, για τον έλεγχο των διαλαμβανομένων των προσφυγών των κοινοπραξιών, «K/Ξ ΜΕΔΟΥΣΑΣ ΑΕ - ΔΟΜΙΚΗ Α.Ε.-ΚΟΣΥΝΘΟΣ Α.Ε » και «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Α.Ε. - ΔΗΜΗΤΡΕΙΟΣ Α.Ε. - ΖΕΥΞΗ Α.Τ.Ε » απαιτείται κρίση επί τεχνικής φύσεως θεμάτων, για τα οποία απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις επιστήμης ή τέχνης, η οποία κρίση έχει ανατεθεί από το νόμο σε ειδικά όργανα (Επιτροπή Διαγωνισμού, άρθρο 22 παρ. 10 Ν. 3669/08), ενώ κατά τα ανωτέρω, κατά την εξέταση της ειδικής διοικητικής προσφυγής κατ’ άρθρο 227 του Ν. 3852/2010, ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, δεν υποκαθιστά τα αρμόδια όργανα στην ουσιαστική εκτίμηση των πραγμάτων, ούτε ελέγχει την ορθότητα των τεχνικών κρίσεων και τις κρίσεις σκοπιμότητας αλλά περιορίζεται σε έλεγχο νομιμότητας της πράξεως αυτής, αναφορικά με την πληρότητα της σχετικής αιτιολογίας.
Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση η από 09-06-2017 γνωμοδότηση της Επιτροπής Διαγωνισμού περιέχει ειδική και σαφή αιτιολογία για τους λόγους απόρριψης των αριθμ. πρωτ. 769 και 771/19-5-2017 ενστάσεων των κοινοπραξιών «K/Ξ ΜΕΔΟΥΣΑΣ ΑΕ - ΔΟΜΙΚΗ Α.Ε.-ΚΟΣΥΝΘΟΣ Α.Ε » και «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Α.Ε. - ΔΗΜΗΤΡΕΙΟΣ Α.Ε. - ΖΕΥΞΗ Α.Τ.Ε» Επομένως, η ουσιαστική κρίση της Επιτροπής του Διαγωνισμού επί της αξιολόγησης της προσφοράς είναι τεχνική και ως τέτοια δεν δύναται να ελεγχθεί, ενώ γίνεται πλήρως αποδεκτή από την Εκτελεστική Επιτροπή του Συνδέσμου με την αριθμ. 39/2017 απόφασή της με την ίδια αιτιολογία.
Επειδή, εν κατακλείδι, οι αιτιάσεις των κοινοπραξιών«K/Ξ ΜΕΔΟΥΣΑΣ ΑΕ - ΔΟΜΙΚΗ Α.Ε.- ΚΟΣΥΝΘΟΣ Α.Ε » και «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Α.Ε. - ΔΗΜΗΤΡΕΙΟΣ Α.Ε. - ΖΕΥΞΗ Α.Τ.Ε» κατά της συμμετοχής της εταιρείας με την επωνυμία ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Α.Ε. είναι απορριπτέες ως απαράδεκτες διότι άπτονται τεχνικά ζητήματα για τα οποία έχει ειδικώς και επαρκώς γνωμοδοτήσει η Επιτροπή Διαγωνισμού και αποφασίσει επί αυτών η Εκτελεστική Επιτροπή, ενώ σε κάθε περίπτωση αρμόδια να εξετάσει τα σχετικά ανακύπτοντα ζητήματα είναι η αναθέτουσα αρχή, η οποία μέχρι την κατακύρωση του διαγωνισμού έχει τη δυνατότητα να επανεξετάσει τη νομιμότητα όλων των πράξεων.
Εν όψει των ανωτέρω
Αποφασίζουμε
Απορρίπτουμε τις κατατεθείσες προσφυγές των Κοινοπραξιών ΜΕΔΟΥΣΑ Α.Ε. – ΔΟΜΙΚΗ ΞΑΝΘΗΣ Α.Ε. – ΚΟΣΥΝΘΟΣ Α.Ε. και ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Α.Ε. - ΔΗΜΗΤΡΕΙΟΣ Α.Ε. - ΖΕΥΞΗ Α.Τ.Ε κατά της υπ. αρ. 39/2017 απόφασης της Εκτελεστικής Επιτροπής του Συνδέσμου Διαχείρισης Απορριμμάτων Νομού Ξάνθης, για τους λόγους που αναφέρονται στο σκεπτικό της παρούσας απόφασης.
Η παρούσα απόφαση μπορεί να προσβληθεί από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 152 του Ν. 3463/2006 ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του ιδίου Νόμου, εντός προθεσμίας ενός μηνός από την έκδοση της απόφασης ή την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε γνώση αυτής.
Ο Συντονιστής της
Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης

Δρ. Ιωάννης Κ. Σάββας

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »