Εδώ που τα λέμε όμως, δεν είχε
και άδικο, αφού η πλατεία ΤΕΡΑΣ έγινε ΧΩΡΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ!
Αιχμές κατά της πρώην δημοτικής
αρχής (Λάκης Στυλιανίδης) αλλά και του Δημήτρη Μπένη, άφησε με δηλώσεις του στο
δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας ο Δήμαρχος Ξάνθης Χαράλαμπος Δημαρχόπουλος στη
διάρκεια της συζήτησης για την έγκριση της οριστικής παραλαβής της
κυκλοφοριακής μελέτης της πόλης της Ξάνθης από την μελετητική ομάδα του Αργύρη
Πλέσσια που ήταν παρών και ο ίδιος στη συνεδρίαση δίνοντας απαντήσεις στα
ερωτήματα που του τέθηκαν.
«Για το αν υπάρχει τώρα ένα
κυκλοφοριακό χάρος στη πόλη –επεσήμανε ο Δήμαρχος Ξάνθης στην συζήτηση για την
παραλαβή της μελέτης-αυτό οφείλεται στο ότι όλα τα έργα που κατασκευάστηκαν και
οι παρεμβάσεις που έγιναν, έγιναν χωρίς κυκλοφοριακή μελέτη!!! Σήμερα πλέον μας
δίνεται μια ευκαιρία να παραλάβουμε την κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης και να
πορευτούμε από δω και πέρα με αυτήν, ως το χρησιμότερο έργο για την κατασκευή
των νέων έργων του Δήμου», τόνισε χαρακτηριστικά συγχαίροντας τόσο τους
μελετητές όσο και τους υπαλλήλους για την για την συγκρότησή της.
Αναλυτικά ο Δήμαρχος Ξάνθης το βράδυ της Δευτέρας τόνισε τα παρακάτω:
«Αυτή η κυκλοφοριακή μελέτη είχε
παραγγελθεί εδώ και πολύ καιρό (σ.σ. Επί δημαρχίας δηλαδή Λάκη Στυλιανίδη!),
κι αν υπάρχει ένα κυκλοφοριακό χάος θα
μου επιτρέψετε να πω είναι γιατί δεν
υπήρχε. Η αναγκαιότητα να έχει η πόλη κυκλοφοριακή μελέτη και τα έργα
τα οποία γίνονται να είναι βάσει μιας επιστημονικής δουλειάς θα έλεγα, μιας
κυκλοφοριακής μελέτης η οποία δουλεύτηκε από ειδικούς, ακούστηκαν οι απόψεις
και των τεχνικών υπηρεσιών αλλά πάνω από όλα των πολιτών γιατί αυτοί είναι που
ζουν στην πόλη και επομένως πάνω σε αυτό το εργαλείο γιατί εργαλείο είναι η
κυκλοφοριακή μελέτη, εκεί θα πατήσουν και οι επόμενες παρεμβάσεις οι οποίες θα
πρέπει να γίνουν στην πόλη. Νομίζω ότι αυτό δικαιολογεί αν θέλετε και το
κυκλοφοριακό χάος που υπάρχει σήμερα και θα συμφωνήσω με όσους το είπανε
προηγουμένως, αλλά η έλλειψη
κυκλοφοριακής μελέτης σήμερα και οι παρεμβάσεις που γίνανε μέχρι σήμερα στην
πόλη οδήγησαν σε αυτό το αποτέλεσμα. Επομένως, αυτό που χρειαζότανε να
γίνει πριν κάνουν οτιδήποτε στην πόλη ήταν να έχουμε στα χέρια μας μια
κυκλοφοριακή μελέτη. Και βέβαια αυτή τη στιγμή την παραλαμβάνουμε, και αυτό που
χρειάζεται σήμερα από δω και στο εξής είναι να καθίσουμε κομμάτι- κομμάτι αυτής
της μελέτης να το κάνουμε εφαρμογή στο πεδίο.
Που δηλαδή; Στην πόλη.
Αν δεν μπορέσουμε να εφαρμόσουμε,
να πάρουμε κομμάτι- κομμάτι αυτής της μελέτης και να κάνουμε τις απαραίτητες
παρεμβάσεις στην πόλη, το κυκλοφοριακό χάος όχι μόνον θα συνεχίσει να υπάρχει,
αλλά θα ενταθεί ακόμα περισσότερο. Η πόλη αλλάζει, άλλαξε τα τελευταία 5-6
χρόνια άρδην, έφυγε το Δημαρχείο από εκεί που ήταν, ήρθε στην Πλατεία
Δημοκρατίας, πήραμε τις προηγούμενες ημέρες το ρυθμιστικό σχέδιο για την Παλιά
Πόλη, και αυτήν την τεράστια αναγκαιότητα να αντιμετωπιστεί η πόλη στο σύνολο
της και όχι αποσπασματικά, και τώρα είμαστε εδώ για να κάνουμε τι; Αυτό το
εργαλείο, το ευαγγέλιο των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, κομμάτι- κομμάτι να το
εφαρμόσουμε μέσα στην πόλη. Εγώ θέλω με την ευκαιρία να ευχαριστήσω όχι μόνον
τους μελετητές γιατί πολύ καιρό τώρα και το πάλεψαν και το τυράννησαν και
εξάντλησαν κάθε περιθώριο ακούγοντας και τον τελευταίο πολίτη ο οποίος έλεγε
χωρίς να είναι οδηγός ότι «εκεί δυσκολεύομαι, εκεί με ενοχλεί», αλλά βεβαίως
ακούσανε και τους οδηγούς, κάνανε μετρήσεις πάνω από όλα στους δρόμους το τι θα χρειαζόταν και πρότειναν σήμερα αυτή
τη δουλειά στο σύνολο της πόλης που μέχρι τώρα δεν υπήρχε μέσα στην πόλη. Θέλω
ταυτόχρονα να ευχαριστήσω και όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες αλλά πάνω από όλα
να ευχαριστήσω όλους τους πολίτες οι οποίοι με τις παρεμβάσεις τους, κάποιες
πάρα πολύ σωστές, αλλά και αυτές που για κάποιους θεωρούνταν ασήμαντες, εκτιμώ
ότι και αυτές ήταν πολύ σημαντικές, γιατί ο,τι έχει να κάνει με την ταλαιπωρία
του πολίτη είναι σημαντικό και εκεί «έσκυψε» και η μελετητική ομάδα και είδε
την κάθε λεπτομέρεια.
Σας ευχαριστώ πολύ και σας καλώ
καταρχήν να την παραλάβουμε γιατί, αν δεν την παραλάβουμε, τζάμπα όλος αυτός ο
κόπος των εμπλεκομένων, η λαχτάρα των πολιτών να έχουμε ένα σωστό εργαλείο ώστε πάνω σε αυτό να
«πατήσουν» οι επόμενες παρεμβάσεις του Δήμου… Αλλά βεβαίως στο στάδιο που
είμαστε και έχετε δίκιο, παρουσιάσθηκε πάρα πολλές φορές, γίνανε οι απαραίτητες
διορθώσεις- ρυθμίσεις, και αυτή τη φορά ερχόμαστε να παραλάβουμε ένα εργαλείο
στο οποίο τις επόμενες χρονιές θα «πατάνε» όλες οι δράσεις, οι ενέργειες που
πρέπει να κάνει η Τεχνική Υπηρεσία και οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν για
να λύσουμε το κυκλοφοριακό στην πόλη».
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΠΕΝΗ: ΚΙ ΑΛΛΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ ΜΕ… ΠΡΟΒΛΗΜΑ; !
Αίσθηση πάντως προκάλεσε το ότι αιτιολογώντας την απόφασή της παράταξής
του να καταψηφίσει την οριστική παραλαβή της μελέτης η οποία σημειωτέων δόθηκε
από την πρώην δημοτική αρχή (Στυλιανιδης), ο Δημήτρης Μπένης αποκάλυψε ότι «για
την αρχική συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής που εγκρίθηκε η συγκεκριμένη μελέτη,
διεξάγεται δικαστική έρευνα, για να πάρει την σκληρή απάντηση του Δημάρχου
Ξάνθης που τον κατηγόρησε ότι «ήταν συνεχώς και μόνιμα απών σε όλες τις
συζητήσεις και διαβουλεύσεις για την κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης!!!!
«Αυτό που θέλω να θυμίσω στο Σώμα είναι ότι
αυτή η μελέτη αυτή άρχισε πάρα πολύ επεισοδιακά. Στην πρώτη συνεδρίαση της
Επιτροπής Ποιότητας Ζωής όπου είχαμε δράσεις, εγκλήσεις και αντεγκλήσεις,
ζητήσαμε κάποια στοιχεία, ο δήμαρχος είχε κάποιες διαφωνίες, τέλος πάντων
υπήρχε μια κατάσταση είναι γνωστή καταγεγραμμένη. Όταν έγινε το πρακτικό της συγκεκριμένης επιτροπής ήταν τελείως
διαφορετικό από την πραγματική κατάσταση. Αυτό, δεν θα δώσω
λεπτομέρειες, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αυτή τη στιγμή είναι υπό δικαστική
παρακολούθηση. Αυτεπάγγελτα. Στην 1η συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής
διεκόπη η συνεδρίαση, υπήρχαν διαφορές για ένα συγκεκριμένο πράγμα! Όταν ήρθε
το πρακτικό μετά από 1-1,5 μήνα της επιτροπής δεν είχε καμία σχέση με την
πραγματικότητα. Γράψανε οι εφημερίδες, ο
εισαγγελέας άρχισε προκαταρκτική και κάλεσε και εμάς να πούμε για αυτό το
πρακτικό. Υπάρχει λοιπόν ένα ζήτημα όσον αφορά την 1η συνεδρίαση και το 1ο
πρακτικό της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής όσον αφορά αυτήν την μελέτη. Βέβαια ο κος
Πλέσσιας πολύ ευγενικά με την εμπειρία που έχει, ανέφερε στην αρχή της
συζήτησης ανέφερε ότι πήγαμε βάσει των κυκλοφοριακών αναγκών. Ως εκ τούτου
εμείς σαν παράταξη μπορεί να συμφωνούμε σε πολλά σημεία της συγκεκριμένης
μελέτης, την οποία παρακολουθήσαμε, ξαναπαρακολουθήσαμε, μελετήσαμε, όμως δεν
θα μπορέσουμε να την ψηφίσουμε λόγω εκείνης της συνεδρίασης. Έτσι λοιπόν δεν θα
υπάρχει θετική ψήφος για μας και εξηγώ τον λόγο».
ΓΙΑ «ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑΤΑ»
ΜΠΕΝΗ ΜΙΛΗΣΕ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ! ΑΠΩΝ ΚΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
ΠΟΛΗΣ!
Παίρνοντας τον λόγο ωστόσο ο Δήμαρχος Χαράλαμπος Δημαρχόπουλος απάντησε
στον Δημήτρη Μπένη ως εξής:
«Μετά τις δηλώσεις του κου Μπένη,
είμαι αναγκασμένος να πάρω τον λόγο, και θα το κάνω κάθε φορά που ακούγονται ψεύδη εδώ μέσα, όπου άνθρωποι που
δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα σε όλη την διαδικασία όσον αφορά και την
κυκλοφοριακή μελέτη αλλά και άλλες διαδικασίες του δημοτικού συμβουλίου
έρχονται σήμερα με «πυροτεχνήματα»! Γνωρίζετε πολύ καλά κε Μπένη ότι πλην
εκείνης της συνεδρίασης της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής στην οποία ήσασταν ΔΕΝ
παρακολουθήσατε από κει και πέρα ΤΙΠΟΤΑ. Και σε εκείνη τη συνεδρίαση οι
παρατηρήσεις που έγιναν από το μικρόφωνο, αλλά και με υπόμνημα κατατέθηκαν,
προκειμένου να τις συμπεριλάβει αν μπορεί η μελετητική ομάδα, στην μελέτη, στην
δουλειά που ήταν ήδη στη διαδικασία, αυτές λοιπόν οι παρατηρήσεις εξετάστηκαν
και από την Επιτροπή Παρακολούθησης, ξαναπήγε στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής,
ξαναπαρουσιάστηκε, λείπατε, ξαναπήγε σε διαβούλευση, ξαναπαρουσιάστηκε-
λείπατε-, πήγε στην ηλεκτρονική διαβούλευση ΔΕΝ κάνατε καμία παρατήρηση-
ξαναλείπατε, και έρχεστε τώρα που παραλαμβάνεται, αφού την έχει δώσει στην
υπηρεσία, την έχει δει η υπηρεσία με βάση την διακήρυξη, έρχεστε τώρα και λέτε
τι; Εδώ και 1 χρόνο, είχατε καταγγείλει εσείς; Έχετε κάθε δικαίωμα να ψηφίσετε
την παραλαβή ή να μην την ψηφίσετε. Αυτό που κάνετε όμως δεν βοηθάει ούτε την
πόλη ούτε την κυκλοφοριακή μελέτη, ούτε το δημοτικό συμβούλιο αλλά ούτε και
εσάς τον ίδιο».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΕΝΗΣ: «Σας είπα το εξής: Από τη στιγμή που είναι σε
δικαστική διερεύνηση, εγώ έχω τις επιφυλάξεις μου. Δεν διαφωνώ με πολλά σημεία
της μελέτης, αλλά εδώ θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί. Καταλαβαίνω
την ευαισθησία όσον αφορά τα πρακτικά, αλλά αυτό είναι ένα γεγονός που είναι
καταγεγραμμένο».
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΠΟΥΛΟΣ: Καταγεγραμμένες
είναι επίσης και οι δικές σας ανησυχίες σχετικά με όσα είναι στη Δικαιοσύνη και
αφορούν το πρόσωπο σας, από την θητεία σας ως αντιδήμαρχος Οικονομικών της
προηγούμενης δημοτικής αρχής. Σαφώς και μια Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και ένα
δημοτικό συμβούλιο έχει αρχή και τέλος. Και βεβαίως δεν πήρε απόφαση εκείνη την
ημερομηνία γιατί κατατέθηκαν οι προτάσεις που έπρεπε να τις βρει η μελετητική
ομάδα».
ΠΕΡΑΣΕ ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ
Παρά την έκκλησή του ωστόσο στην
αντιπολίτευση να εγκρίνει και να ψηφίσει την οριστική παραλαβή της μελέτης, οι
μεν παρατάξεις Ξυνίδη (σ.σ. απουσίαζε ο ίδιος ο επικεφαλής στη Κύπρο αλλά
μίλησε εκ μέρους της παράταξης Κοινωνία Δημοτών ο Μανώλης Φανουράκης) και
Δημήτρη Μπένη την καταψήφισαν, οι δε παρατάξεις Ανταμπούφη και Ι. Καμαρίδη
ψήφισαν λευκό. Θετικά ψήφισαν μόνο οι παρατάξεις Τσιακίρογλου και Γ. Κολλάρου
για να περάσει τελικά κατά πλειοψηφία το θέμα.
Στη συνεδρίαση ο Αργύρης Πλέσσιας
και η ομάδα του, έκαναν μια συνοπτική παρουσίαση της μελέτης με σχεδιαγράμματα
μέσα από την οποία αναφέρθηκαν στην κατάργηση περίπου 14 φωτεινών σηματοδοτών
στη πόλη με κυκλικούς κόμβους όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, στη διάνοιξη
του πεζόδρομου της πλατείας κάτω από το Επιμελητήριο με λωρίδα από την
Βενιζέλου προς την Βασ. Κωνσταντίνου, στις νέες πεζοδρομήσεις στη πόλη (μεταξύ
αυτών και η οδός Στογιαννίδη), στην αμφίδρομη κυκλοφορία της Τσιμισκή αλλά και
στους ποδηλατόδρομους που μπορούν να δημιουργηθούν σε διάφορα σημεία της πόλης.
ΣΥΝΤΟΜΑ ΟΙ ΜΠΛΕ ΚΑΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΡΕΙΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ
Στην ερώτηση της παράταξης Ξυνίδη
για την έλλειψη των μπλέ κάδων από την Ορεινή περιοχή της Σταυρούπολης, ο
αρμόδιος Αντιδήμαρχος καθαριότητας Μποζ Ραμαδάν επιβεβαίωσε την μείζονα
αντιπολίτευση ότι δεν υπάρχουν δηλαδή οι κάδοι, ωστόσο όπως είπε, «έχει
προγραμματιστεί και σύντομα θα τοποθετηθούν 26 μπλέ κάδοι, μολονότι αυτό
θεωρείται ασύμφορο οικονομικά.
Η ερώτηση της παράταξης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΗΜΟΤΩΝ ανέφερε για το
συγκεκριμένο θέμα τα παρακάτω:
«Προς: τον κ. Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης
κ.Πρόεδρε
Παρακαλώ κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης σήμερα στις
24 Οκτωβρίου 2016, να εισαγάγετε προς
απάντηση από τον κ. Δήμαρχο ή τον αρμόδιο αντιδήμαρχο προ ημερήσιας διάταξης το
εξής ερώτημα: Μάθαμε ότι διενεργείται έλεγχος για το πώς ανταποκρίνεται ο Δήμος
Ξάνθης στο πρόγραμμα ανακύκλωσης και εντοπίστηκε απουσία των μπλε κάδων στο
Δημοτικό Διαμέρισμα Σταυρούπολης.
-Για ποιόν λόγο γίνεται αυτό ενώ ο Δήμος Μύκης έχει τοποθετήσει μπλε
κάδους και στο τελευταίο σημείο του;
-Ποιος ευθύνεται για την απώλεια των εσόδων για το Δήμο από την
ανακύκλωση και την περιβαλλοντική επιβάρυνση;
Οι δημοτικοί σύμβουλοι
Θανάσης Ξυνίδης, Ηλίας
Βασιλούδης, Αχμέτ Καρά, Γιώργος Μυλωνάς, Ισμέτ Τοπ, Μανώλης Φανουράκης».
ΓΡΑΦΕΙΑ ΖΗΤΑΕΙ Η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΛΙ
Σημειώνεται ότι στην έναρξη της
συνεδρίασης, ο Πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Γιάννης Δρεμσίζης δεσμεύτηκε
να πραγματοποιηθεί εντός των ημερών σύσκεψη με τους επικεφαλής των παρατάξεων
της αντιπολίτευσης για το γνωστό θέμα των γραφείων.
Υπενθυμίζεται ότι πριν μερικούς
μήνες το ίδιο θέμα απασχόλησε και πάλι το δημοτικό συμβούλιο με τον επικεφαλής
της μείζονος αντιπολίτευσης Θανάση Ξυνίδη να απειλεί με μηνύσεις τους Ανταμπούφη
και Δρεμσίζη για την κατάληψη των γραφείων της παράταξης Κοινωνία Δημοτών και
της «κλοπής» των επίπλων και αντικειμένων που υπήρχανε μέσα… φαίνεται ωστόσο
πως τελικά το συγκεκριμένο θέμα διευθετήθηκε και έληξε αισίως χωρίς να δοθεί
τελικά δικαστική συνέχεια…
ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟ 2017
Τέλος κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε
στη συνεδρίαση της Δευτέρας και το Τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου Ξάνθης για το
2017, με ερωτήσεις από την αντιπολίτευση κυρίως ως προς το Δημοτικό
Κολυμβητήριο και το Κυνοκομείο με την μείζονα παράταξη δια του Φανουράκη να
καυτηριάζει τα έργα και να επισημαίνει ότι με τους ρυθμούς αυτούς, δεν
πρόκειται ούτε το 2018 ν' ανοίξει το δημοτικό κολυμβητήριο!




