Υπενθυμίζεται πως από της 4 Ιανουαρίου το δημόσιο ΚΤΕΟ
Ξάνθης δεν λειτουργεί.
Την έκδοση απόφασης από το Περιφερειακό Συμβούλιο της ΑΜΘ
για τη διατήρηση και λειτουργία των Δημόσιων ΚΤΕΟ της περιοχής τα οποία έχουν
κλείσει εδώ και μερικές εβδομάδες ζητά με κάλεσμά του ο κος Τάκης Χαρίτου,
περιφερειακός σύμβουλος της «Αριστερής Οικολογικής Συνεργασίας».
Ο ίδιος απευθύνοντας κάλεσμα προς το Περιφερειακό Συμβούλιο
επισημαίνει την ανάγκη να απαιτηθεί η άμεση επαναλειτουργία των ΚΤΕΟ και η
ολοκλήρωση της πιστοποίηση των Δημόσιων ΚΤΕΟ. Παράλληλα ο ίδιος ζητά και τη
μείωση του παραβόλου που πληρώνουν οι πολίτες και το οποίο ανέρχεται στα 40
ευρώ κατά 30% με την ταυτόχρονη λειτουργία των ΚΤΕΟ και κατά τη διάρκεια των
απογευμάτων σε συνεργασία με τους εργαζόμενους και τα συνδικαλιστικά τους
όργανα, ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικά τα ΚΤΕΟ.
Υπενθυμίζεται πως από της 4 Ιανουαρίου το δημόσιο ΚΤΕΟ
Ξάνθης δεν λειτουργεί.
H ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ «ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ»
ΠΡΟΣ: κ. Γ. Τελλίδη, Πρόεδρο Περ/κού Συμβουλίου
κ. Α. Γιαννακίδη Περιφερειάρχη Ανατ. Μακ. & Θράκης
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
-κ. Γ. Παυλίδη
επικεφαλής μείζονος αντιπολίτευσης Περ/κού Συμβουλίου
-κ. Δ. Χαρίτου Περ/κό
Σύμβουλο Επικεφαλή της παράταξης «ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ»
-κ. Kατερίνα
Γεροστεργίου Περ/κό Σύμβουλο Επικεφαλή της παράταξης «Οικολογία Αλληλεγγύη»
Κύριε Πρόεδρε:
H Αναστολή λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ αποτελεί «Έγκλημα
εκ προμελέτης»
Οι εξελίξεις που αφορούν στην αναστολή λειτουργίας των
Δημοσίων ΚΤΕΟ αλλά και στη λειτουργία τους το προηγούμενο διάστημα, μας αφορούν
όλους και δείχνουν τις προθέσεις της κυβέρνησης για τον δημόσιο τομέα, αλλά και
το χαρακτήρα του καπιταλιστικού κράτους και των λειτουργιών του.
Η αναστολή λειτουργίας των (55) Δημοσίων ΚΤΕΟ από τις 3-1-13
αποτελεί «εκ προμελέτης έγκλημα». Είναι η συνέχεια της χρόνιας και σκόπιμης από
όλες τις μέχρι τώρα κυβερνήσεις υποβάθμισή τους, της ενίσχυσης της λειτουργίας
των αντίστοιχων ιδιωτικών και της αντιμετώπισης της οδικής ασφάλειας στα
πλαίσια της φορομπηχτικής πολιτικής.
Πρέπει ίσως να θυμίσουμε νόμους, αποφάσεις και γεγονότα, στα
οποία μόνο το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα είχε σταθεί απέναντι και αποκάλυπτε
ότι βασικός στόχος όλων των μέχρι τώρα κυβερνήσεων ήταν και είναι να δοθεί η
κερδοφόρα αυτή αρμοδιότητα σε επιχειρηματικούς ομίλους. Και προκειμένου να
προωθήσουν τις στρατηγικές επιλογές των μεγαλοεπιχειρηματιών θυσιάζουν ακόμα
και σήμερα τα όχι ευκαταφρόνητα έσοδα του δημοσίου (μόνο από τα Δημόσια ΚΤΕΟ
της Αττικής τα έσοδα για τον κρατικό προϋπολογισμό ήταν πάνω από 100
εκατομμύρια ευρώ).
Θέλουν να ξεμπερδεύουν με την «επιχειρηματική δραστηριότητα»
του κράτους λένε τώρα τα χρόνια της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης. Αυτό
δηλώνουν με κάθε ευκαιρία ο πρωθυπουργός και τα στελέχη της τρικομματικής
κυβέρνησης. Η Κυβέρνηση προτίθεται να διατηρήσει μόνον εκείνες τις δημόσιες
υπηρεσίες, «που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να επιτελέσουν ιδιωτικοί φορείς",
δήλωσε πρόσφατα στη βουλή ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Έτσι υλοποιούν το «μικρό και ευέλικτο κράτος», «το κράτος
επιτελείο» που εδώ και χρόνια οι κυβερνήσεις των κομμάτων του ευρωμονόδρομου
εξήγγειλαν και σήμερα το υλοποιούν με ταχείς ρυθμούς. Ιδιωτικοποιούν, καταργούν
φορείς, δ/νσεις και τμήματα, απολύουν, μειώνουν μισθούς και συντάξεις,
αφαιρούν δικαιώματα και κατακτήσεις.
Θέλουν τους εργαζόμενους να δουλεύουν με 300-400 ευρώ, με ελαστικές σχέσεις
εργασίας, μισοάνεργοι, μισοεργαζόμενοι… Αυτή είναι η καπιταλιστική ανάπτυξη,
που αποζητάνε. Σίγουρα κέρδη, πάνω στα συντρίμμια των μισθολογικών,
ασφαλιστικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Η ιστορία των ΚΤΕΟ δείχνει επίσης πως η συνύπαρξη δημόσιων
και ιδιωτικών φορέων σε κάθε τομέα, λειτουργεί στον καπιταλισμό σαν προπέτασμα
για την εδραίωση της επιχειρηματικής δράσης και ότι το καπιταλιστικό κράτος
αξιοποιεί όλα τα μέσα για να απαξιώσει την λειτουργία των δημόσιων φορέων και
να ενισχύσει τη λειτουργία των ιδιωτικών φορέων. Τα ίδια γίνονται και στις
τηλεπικοινωνίες (ΟΤΕ και πολυεθνικές για κινητή κ.α. τηλεφωνία), την ενέργεια
και αλλού.
Ας θυμίσουμε μέσα από
ποια βήματα έφτασαν τα ΚΤΕΟ σήμερα στην αναστολή λειτουργίας τους και την
απαξίωσή τους, προκειμένου αύριο να οδηγηθούν στο οριστικό κλείσιμό τους :
-το 2001 με τον ν. 2963/2001 «απελευθερώθηκε» η αρμοδιότητα
του τεχνικού ελέγχου και δόθηκε η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας των
ιδιωτικών ΚΤΕΟ,
-με τον ν. 3534/2007 δόθηκε η δυνατότητα του τεχνικού
ελέγχου μοτοσικλετών μόνο στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ,
-με την Υπουργική απόφαση 37492/4559/2009 δόθηκε η
δυνατότητα ανάπτυξης του έργου του τεχνικού ελέγχου των βαρέων οχημάτων και στα
ιδιωτικά ΚΤΕΟ,
-με την «ελεύθερη αγορά» τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ είχαν την
δυνατότητα να γίνονται όποτε ήθελαν και όπου ήθελαν πιο «ανταγωνιστικά» από τα
Δημόσια, αφού είχαν την δυνατότητα αυτά να καθορίζουν τις τιμές τους, να κάνουν
εκπτώσεις, να μην επιβάλλουν πρόστιμα καθυστέρησης κλπ,
-η σύμβαση αρκετών εκατομμυρίων το 2000 με την εταιρία ALTEC
για την προμήθεια και εγκατάσταση μηχανογραφικού συστήματος στα δημόσια ΚΤΕΟ
δεν ολοκληρώθηκε ποτέ (έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2001),
-η διαπίστευση των Δημοσίων ΚΤΕΟ που προβλεπόταν με τον ν.2963/2001 δεν έγινε
ποτέ, με ευθύνη του Υπουργείου Μεταφορών & Επικοινωνιών και των τότε
Νομαρχών, που δεν έκαναν καμιά ενέργεια. Το Υπουργείο προχώρησε στις ενέργειες
διαπίστευσης μόνο των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, αν και είχε υπογράψει σύμβαση 200.000 €
με την εταιρία «ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ» για τη διενέργεια όλων των απαιτούμενων ενεργειών
για τη διαπίστευση των Δημοσίων,
-δεν βγήκε ποτέ η Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Υποδομών
Μεταφορών & Δικτύων περί όρων και προϋποθέσεων της ορθής λειτουργίας των
Δημοσίων ΚΤΕΟ, που προβλεπότανε με τον ν.3897/2010 (σε συνέχεια του ν.
2963/2001), που έδινε 18μηνη παράταση, (μέχρι 10-06-2012) για τη διαπίστευση,
-το Υπουργείο Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και
Δικτύων άφησε στη συνέχεια σκόπιμα να παρέλθει άπρακτο το διάστημα των 8 μηνών,
που πρόβλεπε με το ν. 4070/3-5-2012 την πιστοποίηση των δημοσίων ΚΤΕΟ, αφού δεν
έδωσε τα απαραίτητα στοιχεία πληροφορικού συστήματος, διακρίβωσης μηχανημάτων,
λογισμικού συντήρησης κλπ.
Μετά από όλα αυτά βγήκε η απόφαση αναστολής λειτουργίας των
Δημοσίων ΚΤΕΟ, η παύση δηλ. της λειτουργίας τους, αφού δεν έχουν πλέον την
δυνατότητα διενέργειας Τεχνικών Ελέγχων και έκδοσης σχετικών Δελτίων. Δόθηκε
έτσι ο έλεγχος των οχημάτων «μποναμάς» στους επιχειρηματικούς ομίλους και
ιδιαίτερα στις «αλυσίδες» του κλάδου….
Καλούμε το Περιφερειακό Συμβούλιο:
-Να απαιτήσει την διατήρηση και λειτουργία των Δημοσίων
ΚΤΕΟ.
-Nα απαιτήσει από την Κυβέρνηση και τον Υπουργό Ανάπτυξης,
Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να ανακαλέσει τις σχετικές
διατάξεις και να δώσει παράταση εύλογου χρόνου για την πιστοποίηση των Δημοσίων
ΚΤΕΟ με όλα τα σχετικά τεχνικά στοιχεία, ώστε να συνεχιστεί η απρόσκοπτη και
αναβαθμισμένη λειτουργία τους.
Για τη Λαϊκή Συσπείρωση
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι
Τρέλλης Χρήστος
Ποτόλιας Χρήστος