Ο Υφυπουργός Υγείας Μιχάλης Τιμοσίδης ήταν αυτός που παραβρέθηκε τελικά στην Νομαρχιακή σύσκεψη φορέων που διοργάνωση η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΠΑΣΟΚ Ξάνθης, με τη συμμετοχή εκπροσώπων φορέων και κομματικών στελεχών από την περιοχή της Ξάνθης προκειμένου να στηρίξει από τη μια το ΜΝΗΜΟΝΙΟ κι από την άλλη να ενημερώσει τα μέλη και για το μεσοπρόθεσμο.
Όλα αυτά το βράδυ της περασμένης Παρασκευής στο ξενοδοχείο «Νατάσσα». Παραβρέθηκαν στην Νομαρχιακή συνέλευση, ο Αντιπεριφερειάρχης Φώτης Καραλίδης και οι περιφερειακοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας, ο Αντιδήμαρχος Ξάνθης Δημήτρης Μπένης, ο Δήμαρχος Αβδήρων Βασίλης Τσολακίδης, ο πρώην Πρόεδρος της Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ Ξάνθης και δικηγόρος Γιώργος Χουλιάρας, ο Διοικητής του Νοσοκομείου Θανάσης Μπαμπαλίδης, ο Πρόεδρος της ΟΕΒΕΞ Σωτήρης Τσιακίρογλου και ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο Δ.Σ. του ΕΒΕ Γιάννης Αθανασιάδης. Όπως τόνισε ο Υφυπουργός Υγείας, μιλώντας στους δημοσιογράφους, οι εκδηλώσεις αυτές εντάσσονται σε ένα πλαίσιο προετοιμασίας για την Πανελλαδική Συνδιάσκεψη του κυβερνώντος κόμματος, το Σεπτέμβριο.Στην συνέλευση συζητήθηκαν θέματα γενικότερης ανάπτυξης της περιοχής, ενώ στο ακροατήριο βρέθηκαν και γνωστά στελέχη του ΠΑΣΟΚ Ξάνθης. Η εκδήλωση έγινε στο ξενοδοχείο «Νατάσσα», έξω από το οποίο υπήρχε ισχυρή αστυνομική προστασία αλλά και περίπου 15 «Αγανακτισμένοι» που τοποθετήθηκαν εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο μνημόνιο.
Σημειώνεται ότι απρόσμενα στη Νομαρχιακή συνέλευση παρέστη και ο αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης Σωκράτης Ξυνίδης που δέχτηκε μάλιστα και την προσωπική επίθεση οργανωμένου μέλους του ΠΑΣΟΚ Ξάνθης που τον κατηγόρησε ότι απουσιάζει από τη Ξάνθη και τους πολίτες, «σε θέλουμε πιο κοντά στο κόσμο…» του είπε χαρακτηριστικά γνωστό κομματικό στέλεχος συμπληρώνοντας με νόημα, «εγώ πάντως δεν σε ψήφισα και το ξέρεις…»
Η ΚΑΘΑΡΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗ ΣΤΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ
Προτάσεις του Επικεφαλής της Αντιπολίτευσης του Επιμελητηρίου Ξάνθης Αθανασιάδη Ιωάννη για την ανάπτυξη, κατά την Νομαρχιακή Συνδιάσκεψη παρουσία φορέων, στις 24-6-2011 σε συνεδρίαση στο MOTEL ΝΑΤΑΣΑ.Κύριοι Υπουργοί
Σύντροφε Γραμματέα
Κυρίες και Κύριοι
Σήμερα το κεντρικό ερώτημα το οποίο τίθεται, είναι το είδος της ανάπτυξης και πως την εννοούμε.
Ερώτημα:
α) Θέλουμε ανάπτυξη όπως στον παρελθόν μέσα από κρατικίστικη και κρατικοδίαιτη κουλτούρα και με άμεση ανάμειξη του κρατικού μηχανισμού και της τοπικής αυτοδιοίκησης, που από αυτήν την ανάμειξη υπάρχει η σοβαρή υπαιτιότητα της σημερινής κατάντιας της Ελληνικής Οικονομίας;
β) Θέλουμε ανάπτυξη με αρνητικότητα και επιθετικότητα κατά των ιδιωτικών επιχειρήσεων και εν γένει της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και της επιχειρηματικής δραστηριότητας από το κράτος, όπως αυτό εκφράζεται από το κράτος σε εθνικό και τοπικό επίπεδο;
Εμείς, ο επιχειρηματικός κόσμος πιστεύουμε σε μια ανάπτυξη, η οποία θα στηρίζεται στα ακριβώς αντίθετα από τα προηγούμενα που αναφέρθηκαν και ιδιαίτερα ως ακολούθως:
1. Ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και όχι κατ’ ανάγκη με χρηματοοικονομικά μέσα.
2. Διεύρυνση του ιδιωτικού τομέα, με αντίστοιχο περιορισμό του Δημοσίου.
3. Ενθάρρυνση των ατομικών δραστηριοτήτων του πρωτογενούς τομέα (γεωργών-κτηνοτρόφων-αλιέων κλπ), για μετατροπή τους σε ανταγωνιστικές επιχειρηματικές εκμεταλλεύσεις.
4. Ενίσχυση της καινοτομίας και καλλιέργεια του καινοτομικού πνεύματος στις επιχειρήσεις.
5. Στήριξη και ενίσχυση της αυτοαπασχόλησης (νέες επιχειρήσεις), νέων επιστημόνων.
6. Στήριξη της εκπαίδευσης στις επιχειρήσεις.
7. Δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης στους ξένους επενδυτές, εκτός Ξάνθης.
8. Μακροχρόνια δέσμευση για την επεξεργασία και εφαρμογή επιθετικής πολιτικής, που θα αξιοποιεί και θα αναπτύσσει πλήρως τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της περιοχής.
9. Καταδικάζουμε απερίφραστα τα πρόσφατα εξαγγελθέντα φορολογικά μέτρα, που είναι ταφόπλακα για τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες και επαγγελματίες, καθώς και για τους μη προνομιούχους Έλληνες, για να θυμηθούμε στην πράξη τις ιδεολογικές μας ρίζες, που εδραίωσε ο Ανδρέας Παπανδρέου.
Τα φορολογικά μέτρα, είναι κατάφορα άδικα. Αδικαιολόγητα και πάνε να κλείσουνε τις τρύπες της αποτυχίας. Τα μέτρα αυτά όχι μόνο είναι άδικα, αλλά είναι εγκληματικές πράξεις κατά των επαγγελματιών και κατά των μικρομεσαίων στρωμάτων.
Αυτοί οι μικροεπαγγελματίες που ζουν μεταξύ ζωής και θανάτου και τους οποίους εκμεταλλεύεστε σε κάθε πολιτική περίσταση, να έχετε υπόψη σας ότι καλύπτουν ένα τεράστιο κομμάτι της ανεργίας μέχρι σήμερα.
Γιατί από αύριο θα τους στείλετε όλους στην ανεργία και θα δείτε 400.000 επαγγελματίες σε όλη την Ελλάδα να εγγράφονται στους καταλόγους του ΟΑΕΔ συν 1.000.000 τους ανέργους υπαλλήλους τους που θα προκύψουν από αυτές τις επιχειρήσεις που θα κλείσουν.
Οι βίλες, τα κότερα και οι πισίνες, δεν είναι από φτωχούς και φουκαράδες, είναι από λεφτάδες. Να πάτε να τα πάρετε από αυτούς και όχι από εμάς τους μικροεπαγγελματίες.
Να πάτε να τα πάρετε πρώτα από αυτούς που τα κλέψανε και αφού τα πάρετε, ναι να φορολογηθούμε και εμείς.
Εμείς λέμε, κάτω τα χέρια από τους μικρομεσαίους.
Αρκετά, ο γάιδαρος δεν αντέχει άλλο.
Να μιλήσουμε για τις βιομηχανίες
Οι βιομηχανίες με στοιχεία του ΣΕΒ και της Τραπέζης της Ελλάδος, η Ξάνθη υπήρξε μέχρι και το 2004 η τρίτη περιοχή βιομηχανικής συγκέντρωσης στην Ελλάδα, (πρώτα τα Οινόφυτα Βοιωτίας, δεύτερη Σίνδος-Κιλκίς και τρίτη Ξάνθη).
Η παραγωγική βάση της Ξάνθης διαμορφώνεται στο 25% περίπου του ετήσιου ΑΕΠ στη βιομηχανία και ως εκ τούτου θέτει επικεφαλή το Νομό μας στη βιομηχανία έναντι των άλλων νομών της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Στο νομό Ξάνθης είναι εγκατεστημένες ισχυρές βιομηχανικές μονάδες με παγκόσμιες εξαγωγικές δραστηριότητες.
Όμως η κρίση επηρεάζει όλο το βιομηχανικό ιστό, καθώς και τις επιχειρήσεις αυτές αρνητικά, δημιουργώντας ισχυρές αβεβαιότητες για το μέλλον τους.
Τοπικά, αν λάβουμε υπόψη μας ότι έκλεισαν οριστικά όλα τα εργοστάσια, που έχουν σχέση με το δημόσιο και συνεταιριστικό τομέα (Ζάχαρη, ΕΛΒΙΖ, ΣΕΒΑΘ, ΣΕΠΕΚ) και μένει ένα τεράστιο ερωτηματικό για το μέλλον της ΣΕΚΑΠ, καταλαβαίνουμε ότι είναι τρομακτική ανάγκη να ληφθούν μέτρα και αποφάσεις και να σχεδιαστούν μακροχρόνιες πολιτικές για την ανάκαμψη της βιομηχανίας στην περιοχή και τη διεύρυνση νέων ιδιωτικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στο νομό μας, όχι τοπικού χαρακτήρα, αλλά εξαγωγικού και παγκοσμίως ανταγωνιστικού. (Δε συνιστά μακροχρόνια βιομηχανική πολιτική η ύπαρξη ενός αναπτυξιακού νόμου).
Οι αναπτυξιακοί νόμοι, όπως σχεδιαζόταν στο παρελθόν, δεν είναι δυνατό στις τρέχουσες συνθήκες να συνεισφέρουν στη βιομηχανική ανταγωνιστική ανάπτυξη της περιοχής.
Τι γίνεται με το παραγωγικό κενό των πρώην εργοστασίων ΣΕΒΑΘ;
Το συνεταιριστικό μοντέλο απέτυχε παταγωδώς και με τεράστιες ζημίες, τόσο χρηματοοικονομικές όσο και ανθρώπινες. (Οι ευθύνες είναι απόλυτα πολιτικές των όσων διαχειρίστηκαν τα συνεταιριστικά εργοστάσια μέχρι που να κλείσουν. Κανείς δεν λογοδότησε γι’ αυτά).
Δεν είναι υπόθεση ενός απλού πολιτικού απολογισμού, δηλαδή κροκοδείλια δάκρυα, αλλά ουσιαστική αποκατάσταση της αλήθειας σε σχέση με τους υπεύθυνους της τεράστιας καταστροφής που προκλήθηκε στον αγροτικό παραγωγικό ιστό της περιοχής μας, με αποκλειστική ευθύνη αυτών που διηύθυναν και έπαιρναν τις αποφάσεις στα συνεταιριστικά εργοστάσια.
Για να αποτραπούν εκ νέου τα ίδια φαινόμενα διαφθοράς θα πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν ευθύνες.
Αν δεν εκλείψει το σπέρμα της διαφθοράς, το άνθος του κακού πάλι θα ξανανθίσει.
Τουρισμός
Συνθήκες.
α) Ο νομός Ξάνθης και η Θράκη δεν συμπεριλαμβάνονται στον εθνικό σχεδιασμό για τον τουρισμό.
β) Τα τουριστικά κρεβάτια στο νομό μας είναι ελάχιστα. Αν είναι 500 με 800. Σε σύγκριση με τις 24000 κλίνες που έχει ο νομός Καβάλας.
γ) Δεν υπάρχει τουριστικό επιχειρηματικό κεφάλαιο, (δηλαδή, υπάρχουν λίγες και μικρές τουριστικές επιχειρήσεις και η κεφαλαιουχική της συγκέντρωση είναι ανίσχυρη για να χρηματοδοτήσει επιχειρηματικά σχέδια τουριστικής ανάπτυξης).
δ) Η στάση των κρατικών παραγόντων (Νομαρχίες, Δήμοι, Υπηρεσίες κλπ), είτε λειτουργούν αποπροσανατολιστικά στο κομμάτι της ανάπτυξης του τουρισμού, είτε δημιουργούν ανυπέρβλητα εμπόδια με αποτέλεσμα την πλήρη αποφυγή από ξένους και σοβαρούς επενδυτές στο νομό μας.
Πολυκαταστήματα
Ο ανταγωνισμός και μάλιστα με τη σκληρή του μορφή, είναι ένα πραγματικό φαινόμενο στις ανοικτές παγκοσμιοποιημένες κοινωνίες.
Η Ελλάδα και κατά συνέπεια και η Ξάνθη, από την ένταξή μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στο euro, είναι τμήμα μιας ανοιχτής παγκοσμιοποιημένης οικονομίας και αγοράς και ως εκ τούτου δεν μπορεί να αποφύγει τον σκληρό ανταγωνισμό των αγορών και ούτε μπορεί να επιδιώκει ή να αναζητά προστατευτικά μέτρα και πολιτικές από την πολιτεία για την προστασία των τοπικών οικονομιών. (Για παράδειγμα δεν μπορούμε να ζητάμε την απαγόρευση ίδρυσης και εγκατάστασης ενός μεγάλου πολυκαταστήματος).
Πρέπει να περάσουμε από αμυντικές πολιτικές προστατευτισμού σε επιθετικές επιχειρηματικές ενέργειες ανταγωνισμού και εξειδικεύω:
α) επιχειρηματικές πρωτοβουλίες τοπικών επιχειρηματιών για κοινές δραστηριότητες,
β) πολιτικές αποφάσεις του κράτους (Νομαρχίες, Δήμοι, κλπ), που λαμβάνουν υπόψη τις ανωτέρω συνθήκες του ανταγωνισμού και τις ανάγκες των τοπικών επιχειρηματιών και συνεισφέρουν με τις αποφάσεις τους στα επιχειρηματικά σχέδια των τοπικών επιχειρηματιών, (κεντρική πλατεία – παζάρι – χονδρεμπόριο – λαϊκή αγορά).
Δηλαδή, παρεμβάσεις πολεοδομικού σχεδιασμού, με προσανατολισμό την επέκταση του σχεδίου πόλεως σε κατάλληλες περιοχές, με τη δημιουργία επιχειρηματικών κέντρων.
Τελειώνοντας, το μοντέλο οικονομίας με το οποίο το ελληνικό κράτος δανείζονταν χρήματα και τα οποία διαχειριζόταν οι πολιτικοί για να φέρουν ανάπτυξη κατέστρεψε τη χώρα βυθίζοντας τη σε υπερχρέωση, (εξωτερικός δανεισμός) και αφανίζοντας τις πραγματικές παραγωγικές δραστηριότητες του ιδιωτικού τομέα.
Αυτό το μοντέλο όχι απλώς δεν το θέλουμε, αλλά είναι το παράδειγμα προς αποφυγή.
Εμείς, ο επιχειρηματικός κόσμος, πιστεύουμε σε ένα κεντρικό ευρωπαϊκό μοντέλο, στο οποίο μοντέλο υπάρχει, ένας ισχυρός κοινωνικός τομέας, δίπλα σε έναν ισχυρό ιδιωτικό τομέα, στον οποίο όμως, δεν αναμιγνύεται το κράτος και είναι αυτός που δημιουργεί εθνική αξία και εθνικό πλούτο.
ΞΑΝΘΗ 10-6-2011
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ