*Το κανάλι του πολίτη που αισθάνεται ελεύθερος

20 Απριλίου

«Κεραυνοί» Τσετίν κατά Άννας Διαμαντοπούλου!

20 Απριλίου
O μειονοτικός βουλευτής του ΠΑΣΟΚ ξεπερνώντας τα εσκεμμένα, διαφωνεί πλήρως με τις συνενώσεις των μειονοτικών σχολείων, πετώντας ανοιχτά το «γάντι» στην Υπουργό Παιδείας

«ΑΔΕΙΑΖΕΙ» ΣΑΒΒΑ ΜΕΛΙΣΣΟΠΟΥΛΟ!
Καλώ την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να κάνουν έναν ουσιαστικό διάλογο με την μειονότητα και τους φορείς της. Να επισκεφθούν οι ίδιες την περιοχή μας και να διεξάγουν τον διάλογο και όχι μέσω συνεργατών και αγγελιοφόρων!.




ΑΝΑΚΟΛΟΥΘΟΣ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ!
*Αν η πρόταση που παρουσιάστηκε αποτελεί ειλημμένη απόφαση του Υπουργείου, θα πρόκειται για υποκρισία και εμπαιγμό της μειονότητας. Θα πρόκειται για ανακολουθία του ίδιου του Πρωθυπουργού που δεσμεύτηκε κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Ξάνθη για διεξοδικό διάλογο με την μειονότητα για όλα τα θέματα που την απασχολούν.

Δήλωση Τσετίν Μάντατζη, βουλευτή ΠΑΣΟΚ Ξάνθης, σχετικά με την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για την αναδιάταξη των μειονοτικών σχολείων:
«Καλώ την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να κάνουν έναν ουσιαστικό διάλογο με την μειονότητα και τους φορείς της. Να επισκεφθούν οι ίδιες την περιοχή μας και να διεξάγουν τον διάλογο και όχι μέσω συνεργατών και αγγελιοφόρων».
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μονομερώς και μετά από έναν προσχηματικό διάλογο, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε αναδιάταξη των μειονοτικών σχολείων, παρουσιάζοντας μάλιστα σχετική πρόταση που αφορά την κατάργηση και συγχώνευση σχολείων.
Η πολιτική ηγεσία με μοναδικό της γνώμονα την εξοικονόμηση χρημάτων και χωρίς να λαμβάνει υπόψη ότι τα μειονοτικά σχολεία βρίσκονται υπό ειδικό καθεστώς και ότι η ίδρυση, η λειτουργία και η εποπτεία τους ρυθμίζεται τόσο από την Συνθήκη της Λωζάνης όσο και από τις ελληνοτουρκικές μορφωτικές συμφωνίες και πρωτόκολλα του 1951 και του 1968, προχώρησε σε ασκήσεις επί χάρτου διαμορφώνοντας μια νέα πραγματικότητα για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Η πολύπαθη μειονοτική εκπαίδευση, όπως αυτό αναγνωρίζεται από φορείς της εκπαίδευσης, από τα μέλη της μειονότητας αλλά και από την ίδια την Πολιτεία, αντί να τύχει της ιδιαίτερης επιμέλειας της κυβέρνησης, θυσιάζεται μπροστά στο μεταρρυθμιστικό οίστρο της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και της ανάγκης εξοικονόμησης χρημάτων.
Είναι σαφές ότι τα κίνητρα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου δεν είναι άλλα παρά ψυχρά οικονομικά. Σε αντίθετη περίπτωση και αν το Υπουργείο ενδιαφερόταν πραγματικά για την θεμελίωση μιας σύγχρονης, προοδευτικής, προσανατολισμένης στα ευρωπαϊκά πρότυπα μειονοτικής εκπαίδευσης που θα συνέβαλλε στην συλλογική κοινωνική και οικονομική ανάταση της μειονότητας, θα ήταν πιο συνετή και θα έδειχνε την δέουσα σημασία σε όλες τις παραμέτρους.
Το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στην αναδιάταξη του σχολικού χάρτη των μειονοτικών σχολείων χωρίς προηγουμένως:
1.Να έχει προχωρήσει στη διαμόρφωση σχολικών μονάδων που θα είναι σε θέση να υποδεχτούν μεγάλο αριθμό μαθητών. Αντίθετα, μέχρι σήμερα οι κτηριακές και υλικοτεχνικές υποδομές των μειονοτικών σχολείων είναι οικτρές.
2.Χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες.
3.Χωρίς να λαμβάνει υπόψη το απαρχαιωμένο και υποτυπώδες οδικό δίκτυο.
4.Χωρίς να έχει διασφαλίσει μέχρι τώρα ότι έστω και ένας μετακλητός δάσκαλος θα έρθει για να διδάξει στον Νομό Ξάνθης, όπως αντίστοιχα γίνεται στον Νομό Ροδόπης.
5.Χωρίς να έχει φροντίσει για την επαναφορά των αρμοδιοτήτων των σχολικών εφοριών στα μειονοτικά σχολεία.
6.Χωρίς να έχει άρει ακόμα τους γεωγραφικούς περιορισμούς για την εγγραφή μαθητών στο 1ο μειονοτικό σχολείο Ξάνθης.

Και το κυριότερο:
Χωρίς να έχει εξασφαλίσει ένα εκπαιδευτικό προσωπικό που θα ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών των μειονοτικών σχολείων.
Χωρίς να έχει προχωρήσει στην επιμόρφωση των δασκάλων της καταργούμενης ΕΠΑΘ. Με το συγκεκριμένο διδακτικό προσωπικό το μόνο που μπορείς να παράγεις είναι ημιμαθείς μαθητές, αδύναμους να ανταποκριθούν στις διαρκώς μεγαλύτερες απαιτήσεις της εποχής και της κοινωνίας μας.
Χωρίς να έχει ακόμα αποφασίσει ποιά θα είναι η διάδοχη κατάσταση της ΕΠΑΘ, την οποία καταργεί με Νόμο.
Χωρίς τέλος να καθορίζει ποιός θα είναι ο χαρακτήρας των νέων σχολικών μονάδων, ο νέος παιδαγωγικός προσανατολισμός και οι στόχοι τους.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να ενσκήψει και να επιλύσει πρώτα τα παραπάνω προβλήματα που «ματώνουν» την μειονοτική εκπαίδευση και μετά να προχωρήσει σε περαιτέρω σχεδιασμό.
Σε διαφορετική περίπτωση, αντί το Υπουργείο να θέτει τα θεμέλια της μειονοτικής εκπαίδευσης, προσπαθεί όπως – όπως να στερεώσει την σκεπή.
Επιπλέον, κατανοώ την ανάγκη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να εξοικονομήσει χρήματα αλλά βρήκε λάθος πηγή. Η εκπαίδευση δεν χρηματοδοτεί, χρηματοδοτείται. Χρηματοδοτείται στο παρόν, για να χρηματοδοτήσει στο μέλλον. Η αντίθετη πορεία συνιστά πρόβλημα.
Καλώ την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, την Υπουργό και την Αναπληρώτρια Υπουργό, να κάνουν έναν ουσιαστικό διάλογο με την μειονότητα και τους φορείς της. Να επισκεφθούν οι ίδιες την περιοχή μας και να διεξάγουν τον διάλογο και όχι μέσω συνεργατών και αγγελιοφόρων, όπως είδαμε να κάνουν μέχρι τώρα.
Σε διαφορετική περίπτωση και αν η πρόταση που παρουσιάστηκε αποτελεί ειλημμένη απόφαση του Υπουργείου, θα πρόκειται για υποκρισία και εμπαιγμό της μειονότητας. Θα πρόκειται για ανακολουθία του ίδιου του Πρωθυπουργού που δεσμεύτηκε κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Ξάνθη για διεξοδικό διάλογο με την μειονότητα για όλα τα θέματα που την απασχολούν.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »