*Το κανάλι του πολίτη που αισθάνεται ελεύθερος

28 Απριλίου

Καθίζηση στην πασχαλινή αγορά 30-40% ΚΑΤΩ στη Ξάνθη, 15-20% στην Ελλάδα!

28 Απριλίου
Το ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΠΑΡΚΟ FLAMINGO έκανε την μεγαλύτερη ζημιά, αλλά και το έργο ενοποίησης πλατειών του Δήμου Ξάνθης που «έσπρωξε» εκτός τους Ξανθιώτες καταναλωτές...Μειωμένος κατά 15% ήταν φέτος ο τζίρος των καταστημάτων στην πασχαλινή αγορά σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου. Καταγράφεται στροφή των καταναλωτών σε εγχώρια προϊόντα.
Η μεγαλύτερη μείωση σημειώθηκε στα είδη ένδυσης και υπόδησης, στα είδη σπιτιού ενώ σημαντική ήταν η πτώση και στα τρόφιμα. Ωστόσο στη Ξάνθη λόγω της λειτουργίας του Εμπορικού Πάρκου Flamingo και των πολυκαταστημάτων που άνοιξαν εκεί, η μείωση αυτή υπολογίζεται ότι φτάνει τουλάχιστον στο 30-40% σε σχέση με το περσινό Πάσχα. Επίσης και το έργο ενοποίησης πλατειών του Δήμου Ξάνθης που «έσπρωξε» εκτός πόλης τους Ξανθιώτες καταναλωτές θεωρείται «συμμέτοχος» της κατιούσας για την Ξανθιώτικη αγορά που ειδικά σε πολλούς κεντρικούς δρόμους (28ης Οκτωβρίου, Βόγδου, Ηρώων και Βας. Κωνσταντίνου) τα λουκέτα των καταστημάτων αυξάνονται ραγδαία....! Γεγονός που φαίνεται και από ενοικιαστήρια....
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΣΕ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
* Ο τζίρος στα είδη διατροφής μειώθηκε περαιτέρω από 5,5% πέρυσι στο -11% φέτος Στην αγορά της πόλης ο τζίρος αυτός μειώθηκε κατά 35% τουλάχιστον.
* Στα οικιακά είδη από -13% πέρυσι στο -20% φέτος. Στην τοπική αγορά το ποσοστό αυτό είναι πάνω από το 30%
* Η ένδυση και η υπόδηση κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση από -11% πέρυσι, στο -25% φέτος, με μοναδική εξαίρεση τα παιδικά ρούχα και παπούτσια, όπου η κίνηση μειώθηκε περίπου κατά 15%. Στην κεντρική αγορά της πόλης η κίνηση ήταν μειωμένη σε σχέση τουλάχιστον κατά 40%
* Στα είδη δώρων και παραδοσιακών αγαθών, όπως λαμπάδες και παιχνίδια, καταγράφεται μικρότερη μείωση (-10%), σε σύγκριση πάντα με την περσινή, επίσης φτωχή, πασχαλινή περίοδο. Στο επίπεδο του -15% φτάνει φέτος στη τοπική αγορά.

ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΕΓΧΩΡΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Στα θετικά στοιχεία της φετινής πασχαλινής περιόδου, σημειώνει η ΕΣΕΕ, είναι ότι το πασχαλινό τραπέζι ήταν κατά 4 - 5% φθηνότερο έναντι του περυσνού και καταναλώθηκαν περισσότερα εγχώρια προϊόντα, παρά την αύξηση του κόστους της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής.
Η ΕΣΕΕ σημειώνει της ότι οι δελεαστικές τιμές σε τρόφιμα, παιχνίδια, δώρα, ένδυση και γενικά οι προσφορές σε παραδοσιακά πασχαλινά είδη δεν βρήκαν την ανάλογη ανταπόκριση από τους Έλληνες καταναλωτές.

ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΑΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
Η απώλεια του δώρου και οι μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις είχαν ως αποτέλεσμα την αγορά αγαθών και δώρων μικρότερης αξίας ανά τεμάχιο, προσθέτει η ΕΣΕΕ που καταλήγει στην ανακοίνωσή της αναφέροντας: «Οι Έλληνες έμποροι δεν είναι διατεθειμένοι να ακολουθήσουν σιωπηρά μια διαδρομή προς το άγνωστο. Η μέχρι σήμερα τακτική του «βλέποντας και κάνοντας» έχει κουράσει αγορά και καταναλωτές, δεν έχει διορθώσει τα κακώς κείμενα και ούτε δείχνει να έχει καταλήξει σε ένα σχέδιο ανακούφισης της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας από την πρωτοφανή ύφεση στην οποία έχουν εισέλθει».

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »