*Το κανάλι του πολίτη που αισθάνεται ελεύθερος

23 Φεβρουαρίου

Ο Παναγιώτης Πεντζουρίδης κατέθεσε αίτηση υποψηφιότητας στο Δήμο Ξάνθης για «Συμπαραστάτης του Δημότη»

23 Φεβρουαρίου
Την υποψηφιότητά του για τη θέση του συμπαραστάτη του Δημότη γνωστοποίησε το απόγευμα της Δευτέρας ο Παναγιώτης Πεντζουρίδης με email στην εφημερίδα μας.
Αναλυτικά η επιστολή του Παναγιώτη Πεντζουρίδη αναφέρει τα παρακάτω:
«Ο πολιτικός βίος της χώρας, της Ελλάδας που «γέννησε» τη Δημοκρατία, περνά δύσκολες μέρες. Ίσως είναι και η αιτία του μεγάλου κακού, της λεγόμενης κρίσης, που για την Ελλάδα έχει «ονοματεπώνυμο» και δεν είναι μόνο οικονομική.
Άλλωστε, είναι γνωστό, ότι εάν η διαχείριση του δημοσίου χρήματος και της μεγάλης δημόσιας ακίνητης περιουσίας, γινόταν συνετά και προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, η Ελλάδα ίσως ποτέ να μην αντιλαμβανόταν τι σημαίνει «Κρίση» και τι σημαίνει «Παιχνίδι με το Ευρώ».
Σήμερα όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική δυστυχώς!
Σήμερα η χώρα μας, που δίδαξε τους λαούς τι σημαίνει πολιτική, πολιτεύομαι και πραγματεύομαι, αυτή η χώρα ταλανίζεται ανάμεσα σε αναζητήσεις για το ποιο δρόμο πρέπει να ακολουθήσει, για να βγεί από το σκοτεινό τούνελ που την έχουν οδηγήσει κυρίως τα πολιτικά συμφέροντα.
Η παρούσα κυβέρνηση, αν και ελέγχεται για πολλά που θα μπορούσε να είχε αποφύγει, προχώρησε πρόωρα στην εφαρμογή μιας ουσιαστικά ανατροπής στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, με την υλοποίηση του σχεδίου «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» και μέσα από αυτό το σχέδιο προέβλεψε τη θέση του ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ.
Ενός θεσμού, που πραγματικά αναζητά αξιοπρέπεια, μέσα στην ΓΕΝΙΚΗ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ.
Τι είναι λοιπόν αυτός ο θεσμός;

ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΡΟΛΟΣ
Tο Αρθρο 77 του Ν. 3852/10 που αναφέρεται στον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» προβλέπει και μεταξύ των άλλων τη θέση του ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ & ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ.
Τι είναι ακριβώς και ποιος ο ρόλος και οι αρμοδιότητες; Διαβάστε:
«…με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, επιλέγεται, κατόπιν προκηρύξεως, πρόσωπο εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας, ως συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης…. Η διαδικασία για την επιλογή πρέπει να ολοκληρωθεί εντός δύο μηνών από την εγκατάσταση των δημοτικών αρχών, επιλέγεται δε με απόφαση η οποία λαμβάνεται με μυστική ψηφοφορία και με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3)...»

Και οι αρμοδιότητες:
«Ο συμπαραστάτης συντάσσει ετήσια έκθεση. Η ετήσια έκθεση παρουσιάζεται στην λογοδοσία της Δημοτικής Αρχής. Προβαίνει επίσης σε διατύπωση προτάσεων βελτίωσης της δημοτικής διοίκησης και των σχέσεών της με το κοινό, τόσο στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσής του, όσο και επ’ ευκαιρία σημαντικών προβλημάτων κακοδιοίκησης που ο ίδιος εντοπίζει. Οι προτάσεις αυτές παραδίδονται προς το Δήμαρχο, το Δημοτικό Συμβούλιο και στον Γενικό Γραμματέα του Δήμου.»

ΤΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ
Κατά τον νόμο αυτό, που προβλέπει όλα τα παραπάνω, υποψηφιότητα για τη θέση αυτή, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να θέσει ένας αιρετός του δήμου, της περιφέρειας ή βουλευτής.
Κατά τα λοιπά τα προσόντα είναι ένα «ανοιχτό» ζήτημα που το αφήνει στην κρίση του Δημοτικού Συμβουλίου που έχει και τον τελευταίο λόγο.

ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ
Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης, δεν είναι μία ακόμη θέση που απλά πρέπει να «πληρωθεί» από τη Δημοτική Αρχή, με επιλογές προσφιλών και φιλοκομματικών προσώπων.
Οι ευθύνες είναι πολλές, μεγάλες και κυρίως καθημερινές.
Η θέση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, με την έννοια της κομματικής πολιτικής λειτουργίας.
Η θέση είναι ΠΟΛΙΤΙΚΗ με την έννοια της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ, έτσι όπως την αντιλαμβάνεται ο πολίτης.
Και ο πολίτης σήμερα ΖΗΤΑ αποτέλεσμα, ΖΗΤΑ Συμπαράσταση, ΖΗΤΑ καθοδήγηση, ΖΗΤΑ ξεκάθαρες κουβέντες, χωρίς μισόλογα που συνήθως αναγκάζονται να ξεστομίζουν οι πολιτικοί αιρετοί, σκεπτόμενοι το πολιτικό κόστος.
Ο Συμπαραστάτης ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ να χάσει τη θέση του, μόνο και όταν διαπιστωθεί ότι λειτουργεί εις βάρος των ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ και τότε με την ίδια πλειοψηφία εκλογής του (2/3) μπορεί να καθαιρεθεί.

Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Η πραγματικότητα και στην περίπτωση του νέου Θεσμού που έχει θεσπίσει η πολιτεία και αφορά την υποστήριξη του νέου αυτοδιοικητικού μοντέλου, ουσιαστικά τη «γέφυρα» ανάμεσα στην αιρετή εξουσία και τον απλό πολίτη, είναι τραγική.
Η προετοιμασία της κοινωνίας είναι μηδαμινή.
Ο πολίτης δεν ξέρει, δεν γνωρίζει γιατί κανείς δεν του μίλησε ούτε προεκλογικά ούτε μετεκλογικά για το πώς αρχίζει και λειτουργεί ο νέος δήμος.
Και ακόμη χειρότερα δεν γνωρίζουν το σύνολο του νέου Νόμου, οι ίδιοι οι Δημοτικοί Σύμβουλοι (σ.σ. εξαιρέσεις ευτυχώς υπάρχουν), παρ’ όλο που έχουν εκλεγεί. Και αυτό δεν αποτελεί μομφή, αλλά δεν είναι και το ενδεδειγμένο.
Ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» δεν έχει καμία σχέση με την παλιά τοπική αυτοδιοίκηση.
Το νέο μοντέλο του Αυτοδιοικητικού Χάρτη της Χώρας μας, αν μη τι άλλο, παραπέμπει σε πρότυπα που η Ελλάδα δεν τα έχει εμπεδώσει ούτε κάν στο εκπαιδευτικό ή πολιτισμικό της σύστημα.
Παρ’ όλα αυτά ο ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ, πρέπει να επιλεγεί από το Δημοτικό Συμβούλιο, με τις όποιες αδυναμίες, για να μπορέσει ο πολίτης να έχει δίαυλο επικοινωνίας και συνεργασίας με τη νέα αυτοδιοίκηση.

Η ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ
Με το πνεύμα αυτό, γνωρίζοντας καλά την ανθρωπογεωγραφία της πόλης και του νέου δήμου, έχοντας υπηρετήσει τη δημοσιογραφία επι 22 συναπτά έτη, έχοντας εμπλακεί με την πολιτική τόσο εντός κομματικών διαδικασιών όσο και ως ενεργός πολίτης, έχοντας θητεύσει επι 19 μήνες ως Γενικός Γραμματέας σε Δήμο του Νομού Θεσσαλονίκης, αλλά και στενός συνεργάτης Περιφερειαρχών, Νομαρχών, Υπουργών και Πολιτειακών Αξιωματούχων, θεωρώ ότι έχω τη δυνατότητα να προσφέρω τις δυνάμεις μου στην καταξίωση του θεσμού αυτού.
Θέτω τον εαυτό μου στη διάθεση του Δημοτικού Συμβουλίου Ξάνθης, που έχει ανάγκη από έναν σωστό και έμπειρο «δίαυλο επικοινωνίας» με τον Πολίτη.
Θέτω τις δυνάμεις μου στην υπηρεσία των Πολιτών για να υπάρχει εκείνη η συνεργασία και επικοινωνία με τη Δημοτική Αρχή και το Δημοτικό Συμβούλιο, με κύριο γνώμονα το κοινό συμφέρον, την απαλλαγή του δημότη από επιπλέον βάρη και επιπλοκές, για να μπορεί κάθε ένα αίτημα να βρίσκει το σεβασμό και την απάντηση έως και εξυπηρέτηση που απαιτεί και αξιώνει.
Ως Συμπαραστάτης του Δημότη & της Επιχείρησης, εφόσον επιλεγώ από το Δημοτικό Συμβούλιο, ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΙ ότι η καταγραφή και η προώθηση των αιτημάτων θα γίνεται με ΕΠΙΤΟΠΙΑ ΑΥΤΟΨΙΑ και με ΑΙΣΘΗΜΑ ΔΙΚΑΙΟΥ θα προωθείτε προς επίλυση ή προς συζήτηση στο ανώτατο όργανο, που είναι το Δημοτικό Συμβούλιο.
Δεν πρόκειται να υπηρετήσω καμία παράταξη του Δήμου, αντιθέτως θα είμαι ο πρώτος που θα ζητήσω τη συνεργασία τους, γιατί μόνο έτσι μπορεί ο ΔΗΜΟΤΗΣ να ΝΙΩΣΕΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ από την ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ.
Το συμφέρον του Δημότη είναι ο πρωταρχικός και ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ στόχος της παρουσίας μου στη θέση εφόσον μου δοθεί η δυνατότητα να την υπηρετήσω.
Γιατί η Αυτοδιοίκηση έχει μόνο έναν στόχο: Τον Πολίτη.
Ελπίζω και εύχομαι, το Δημοτικό Συμβούλιο να εκλέξει μεταξύ των ποιο άξιων, τον Αξιότερο, και ο Δημότης να βρει τον Συμπαραστάτη του, έτσι όπως του αξίζει και του αρμόζει.
Απεύχομαι, τα κριτήρια του Δημοτικού Συμβουλίου (σ.σ. άλλωστε γι΄αυτό γίνεται μυστική η ψηφοφορία), να είναι κομματικά, προσωπικά, κριτήρια προσωπικού συμφέροντος και συσχετισμών. Τότε, η αποτυχία του θεσμού είναι βέβαιη!
Παναγιώτης Β. Πεντζουρίδης

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »