Βασικές οδικές υποδομές αναγκαίες για την ανάπτυξη του Νομού Ξάνθης εξήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών κατά την εδώ επίσκεψή τουΓΙΑ ΛΙΜΑΝΙ ΠΟΡΤΟ ΛΑΓΟΣ
Για το λιμάνι του Πόρτο Λάγος ο υφυπουργός σημείωσε ότι θα πρέπει να γίνει ένας σωστός και ορθολογικός σχεδιασμός. «Με δεδομένο», τόνισε, «ότι κοντά στην Ξάνθη υπάρχουν δυο ακόμα μεγάλα και σημαντικά εμπορικά λιμάνια, της Ν. Καρβάλης στην Καβάλα και της Αλεξανδρούπολης, το λιμάνι του Πόρτο Λάγους θα πρέπει να αξιοποιηθεί με τέτοιο τρόπο που να συμβαδίζει με τη γενικότερη ανάπτυξη της περιοχής!ΝΟΜΑΡΧΗΣ ΞΑΝΘΗΣ: ΟΥΤΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2020!
Aπευθυνόμενος στους τοπικούς φορείς ο κ. Μαγκριώτης κατέστησε σαφές πως δεν είναι δυνατόν, τουλάχιστον στα επόμενο πέντε χρόνια, να κατασκευαστεί νέος κάθετος οδικός άξονας που θα ενώνει την Ξάνθη με τη Βουλγαρία καθώς το κόστος είναι ιδιαίτερα υψηλό. Αιχμηρή δήλωση του Νομάρχη Ξάνθης για τις διανοίξεις προς Βουλγαρία…Βασικές οδικές υποδομές αναγκαίες για την ανάπτυξη της Ξάνθης εξήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης κατά την εδώ επίσκεψή του, το βράδυ της περασμένης ΠαρασκευήςΌπως τόνισε διαπίστωσε έλλειμμα υποδομών στο νομό Ξάνθης όπως και πριν λίγες μέρες στο νομό Δράμας, όπου είχε περιοδεύσει, σημειώνοντας ότι με τα έργα που έχουν προγραμματιστεί να γίνουν στους δυο αυτούς νομούς της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) θα επιτευχθεί μια ισόρροπη ανάπτυξη μεταξύ των νομών της δέκατης τρίτης περιφέρειας της χώρας.
Aπευθυνόμενος στους τοπικούς φορείς ο κ. Μαγκριώτης κατέστησε σαφές πως δεν είναι δυνατόν, τουλάχιστον στα επόμενο πέντε χρόνια, να κατασκευαστεί νέος κάθετος οδικός άξονας που θα ενώνει την Ξάνθη με τη Βουλγαρία καθώς το κόστος είναι ιδιαίτερα υψηλό. Ωστόσο διευκρίνισε ότι το διασυνοριακό πέρασμα Άγιος Κωνσταντίνος - Ζλάτογκραβ, που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία της Νομαρχίας Ξάνθης θα γίνει ένας ασφαλής και λειτουργικός δρόμος μέχρι τα σύνορά του.
Τη χρηματοδότηση της κατασκευής δυο σημαντικών έργων για την κυκλοφορική αποσυμφόρηση της πόλης και την ταχύτερη μετακίνηση των κατοίκων της Ξάνθης ανακοίνωσε ο υφυπουργός Μεταφορών. Πρόκειται για την ανατολική παράκαμψη της πόλης και την κατασκευή τμήματος 12 χλμ. από τη Σμύνθη ως τον Εχίνο.
Για την παράκαμψη σημείωσε πως δόθηκε εντολή στην Εγνατία Οδό να οριστικοποιήσει τη χάραξή της ώστε να εκπονηθούν οι απαραίτητες μελέτες το συντομότερο δυνατόν. Το έργο είναι κόστους εικοσιπέντε εκατομμυρίων ευρώ περίπου και ο υφυπουργός το χαρακτήρισε απόλυτης προτεραιότητας.
Το Τμήμα Σμίνθης - Εχίνου μελετάται από τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Α.Μ.Θ. και παρακολουθείται από την Εγνατία Οδό. Ο υφυπουργός σημείωσε ότι μέσα στο 2010 θα υπάρχει μελετητική ωριμότητα και θα δημοπρατηθεί με συνολικό προϋπολογισμό πενήντα εκατομμυρίων ευρώ.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υφυπουργός και στο Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας που θα υλοποιηθεί από το Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία του Υπουργείου Εσωτερικών. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα μελετά και θα χρηματοδοτεί απαραίτητες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στο περιφερειακό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της χώρας. Τόνισε ότι όλα τα προηγούμενα χρόνια δόθηκε βαρύτητα στο εθνικό δίκτυο με αποτέλεσμα το δευτερεύον οδικό δίκτυο να παρουσιάζει προβλήματα συντήρησης. Στο πρόβλημα αυτό δίνεται λύση μέσω του προγράμματος ενώ κι εδώ η Εγνατία Οδός θα αναλάβει επιτελικά όλες τις μελέτες.
ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΟΡΤΟ ΛΑΓΟΣ
Αναφερόμενος στο λιμάνι του Πόρτο Λάγος ο υφυπουργός σημείωσε ότι θα πρέπει να γίνει ένας σωστός και ορθολογικός σχεδιασμός. «Με δεδομένο», τόνισε, «ότι κοντά στην Ξάνθη υπάρχουν δυο ακόμα μεγάλα και σημαντικά εμπορικά λιμάνια, της Ν. Καρβάλης στην Καβάλα και της Αλεξανδρούπολης, το λιμάνι του Πόρτο Λάγους θα πρέπει να αξιοποιηθεί με τέτοιο τρόπο που να συμβαδίζει με τη γενικότερη ανάπτυξη της περιοχής».Ιδιαίτερη αναφορά έκανε τέλος ο κ. Μαγκριώτης στην εξυγίανση του ΟΣΕ και στην κατάργηση του σταθμού της Σταυρούπολης. Ο υφυπουργός υπογράμμισε πως υπάρχει ανάγκη ανάπτυξης του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς όπως είπε αποτελεί το μέλλον των μεταφορών.
«Όλα τα προηγούμενα χρόνια», επισήμανε ο κ. Μαγκριώτης, «ακολουθήθηκε μια πολιτική που έδινε βαρύτητα στους οδικούς εθνικούς άξονες. Είμαστε μια χώρα ακροτελεύτια και δυστυχώς το σιδηροδρομικό δίκτυο δεν έχει συνέχεια όπως συμβαίνει σε χώρες της κεντρικής Ευρώπης. Το νομοσχέδιο που προωθείται για την εξυγίανση του ΟΣΕ είναι σημαντικό. Αν δε προχωρούσαμε στην κατάρτισή του πάρα πολύ σύντομα δεν θα υπήρχε ΟΣΕ. Στόχος μας είναι να λειτουργεί με στοιχειώδη ανταγωνιστικά δεδομένα και να μειωθεί το χρέος του που κάθε χρόνο ανέρχεται στα 100 εκατομμύρια ευρώ. Δυστυχώς ήταν αναγκαίο να κλείσει ο σταθμός της Σταυρούπολης όπως και άλλοι σταθμοί. Μόνο έτσι θα χτίσουμε το νέο ΟΣΕ. Αν δε λύσουμε τα προβλήματα δεν μπορούμε να σχεδιάσουμε το μέλλον. Η γραμμή Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης θα συνεχιστεί και παρά το γεγονός ότι είναι ελλειμματική, όπως οι περισσότερες γραμμές του ΟΣΕ, το κράτος θα την ενισχύσει οικονομικά, κατά τα πρότυπα των αγόνων γραμμών στις αερομεταφορές».
ΝΟΜΑΡΧΗΣ ΞΑΝΘΗΣ:
Ούτε έως το 2010 θα έχει ανοίξει ο Εχίνος!
Ούτε έως το 2010 θα έχει ανοίξει ο Εχίνος!
Μετά το πέρας της επίσκεψης του Υφυπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη στην Ξάνθη και τη συνάντηση με φορείς, ο Νομάρχης Ξάνθης κ. Γιώργος Παυλίδης δήλωσε:
«Είναι ορθή η διαπίστωση ότι στα έργα αρμοδιότητας του Κράτους, όπως είναι οι κεντρικοί άξονες, εθνικές οδοί, υπάρχει έλλειμμα αναπτυξιακών υποδομών. Ταυτόχρονα όμως τα μηνύματα τα οποία έρχονται δεν μας ενθουσιάζουν. Για παράδειγμα στον οδικό άξονα Ξάνθης-Ελληνοβουλγαρικών συνόρων οι μόνες σημαντικές παρεμβάσεις που έγιναν τα τελευταία 10 χρόνια είναι αυτές της Νομαρχίας Ξάνθης, αντί του αρμοδίου και μόνου δυναμένου να εντάξει έργα σε ευρωπαϊκά προγράμματα κεντρικού Κράτους δια της αρμοδίας ΔΕΚΕ μέχρι το 2006 και της Εγνατίας Οδού μετά το 2006. Επιβεβαιώθηκαν πλήρως οι ρηξικέλευθες επιλογές μας: α) να ανοίξουμε μόνοι μας το δρόμο προς τη Βουλγαρία και β) να δρομολογήσουμε τη μελέτη, για να μάθουμε αν γίνονται παρακάμψεις ανατολικά και δυτικά της πόλεως Ξάνθης, ή περιμετρικός δακτύλιος με χρήματα που εξασφαλίσαμε από αυτά που δικαιούνταν για μελέτες η Νομαρχία Ξάνθης, που κατόπιν τα εκχωρήσαμε στην Εγνατία Οδό.
Ανησυχούμε όμως γιατί το τμήμα από τον Εχίνο μέχρι τα σύνορα, δηλαδή ο επίσημος κάθετος άξονας, σε μήκος περίπου 25 χ/τρων., δεν διαφαίνεται να έχει καμία νέα ολοκληρωμένη κρατική κατασκευαστική παρέμβαση μέχρι το 2020. Το τμήμα 12 χ/τρων μετά τη Σμίνθη, που, μετά την από εμάς αναρμοδίως κατασκευαζόμενη διαπλάτυνση, στα επικίνδυνα σημεία των 4-5 χ/τρων, δεν φαίνεται ότι θα έχει ολοκληρωμένο έργο, εντός 5ετίας. Όσον αφορά τη διερευνητική μελέτη του περιμετρικού δακτυλίου, ιδέα - πρότασή μας, αλλά και χρηματοδότησή μας, φαίνεται ότι αποτελεί τη μόνη βάση για να υλοποιηθεί η ανατολική παράκαμψη της πόλεως Ξάνθης με πολλαπλά αυτονόητα οφέλη, όπως την εξυγίανση του κυκλοφοριακού της πόλεως.
Τα γεγονότα δικαιώνουν τις ανατρεπτικές επιλογές μας.
Εμείς συνεχίζουμε σταθερά προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας μας».
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΝΟΜΑΡΧΗ