Σε 1 ώρα και 40’!!!
Ακόμη πιο γρήγορα στη… Θεσσαλονίκη!
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων κ. Γιώργος Σουφλιάς, εγκαινίασε χθες στις 12 το μεσημέρι το νέο Τμήμα της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ στο Νομό Ξάνθης στη νέα Γέφυρα του Νέστου.
Η τελετή των εγκαινίων και το κόψιμο της κορδέλας πραγματοποιήθηκε στην είσοδο της σήραγγας του Nέστου και αμέσως μετά ο νέος δρόμος δόθηκε στην κυκλοφορία.
Παρόντες στα εγκαίνια εκτός από τον Πρόεδρο της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΥ Α.Ε. κ. Απόστολο Γούλα, ήταν ο νέος Υπουργός Μακεδονίας – Θράκης Σταύρος Καλαφάτης, ο Υπερνομάρχης Κώστας Τάτσης, ο Νομάρχης Ξάνθης Γιώργος Παυλίδης, οι Δήμαρχοι Ξάνθης Λάκης Στυλιανίδης, Αβδήρων Εύα Τσακίρη, Τοπείρου Στέλιος Χατζηευαγγέλου, Βιστωνίδας Νίκος Ζλάτκος, Σταυρούπολης Γιώργος Καρασακαλίδης, Μύκης Μουσταφά Αγγά, Σελέρου Μεμέτ Μπιρόλ, ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ Στέλιος Μωραϊτης, ο πολιτευτής της Ν.Δ. Ν. Ξάνθης Κώστας Ζαγναφέρης, ο Νομάρχης Ροδόπης Άρης Γιαννακίδης, ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ., Δημήτρης Σταμάτης, Νομαρχιακοί, Δημοτικοί Σύμβουλοι, Κοινοτάρχες, και πλήθος κόσμου.
Την τελετή των εγκαινίων ευλόγησε ο Μητροπολίτης Ξάνθης και Περιθεωρείου κ.κ. Παντελεήμων.
Νωρίτερα ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς εγκαινίασε και το επίσης νέο Τμήμα της ΕΓΝΑΤΙΑΣ Α/Κ Στρυμόνας – Α/Κ Άγιος Ανδρέας που επίσης δόθηκε στην κυκλοφορία, συντομεύοντας ακόμη περισσότερη την διαδρομή Ξάνθη-Θεσσαλονίκη.
Η τελετή των εγκαινίων πραγματοποιήθηκε στην είσοδο της σήραγγας του Συμβόλου και το σημείο συνάντησης των προσκεκλημένων θα είναι ο Α/Κ Στρυμόνα».
Γ. ΣΟΥΦΛΙΑΣ: ΕΡΓΟ ΤΕΡΑΣΤΙΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ
Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς πραγματοποίησε σήμερα περιοδεία στην Εγνατία Οδό και έδωσε στην κυκλοφορία 70 νέα χλμ. αυτοκινητοδρόμου. Κατά την διάρκεια της περιοδείας του ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις :
«Παραδίδουμε σήμερα στην κυκλοφορία 4 σημαντικά τμήματα της Εγνατίας, συνολικού μήκους 70 χλμ. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα ακόλουθα τμήματα :
-Στρυμόνας – Αγ. Ανδρέας της μεσόγειας χάραξης μήκους 41 χλμ.
-Παράδεισος Καβάλας – Α/Κ Βανιάνου (γέφυρα Νέστου) μήκους 7 χλμ.
-Α/Κ Αράχθου – Α/Κ Χρυσοβίτσας (Περιστερίου) 9 χλμ.
-Α/Κ Μικροκάστρου – Α/Κ Αλιάκμονα μήκους 13χλμ.
Η Εγνατία Οδός πλέον ολοκληρώνεται. Ο κυριότερος άξονας που ενώνει την Ευρώπη με την Ανατολή, ένα έργο τεράστιας στρατηγικής σημασίας και ανάπτυξης για την Ελλάδα ολοκληρώνεται.
Υπενθυμίζω ότι οι μελέτες για το πρώτο τμήμα του έργου ξεκίνησαν το 1970, και στις αρχές της δεκαετίας του 80 παραδόθηκε το πρώτο ολοκληρωμένο τμήμα.
Σ’ εμάς έπεσε η ευθύνη για να κατασκευάσουμε το μεγαλύτερο και κυρίως το δυσκολότερο μέρος της Εγνατίας, που αντιστοιχεί στο πέρασμα της Πίνδου. Με σαθρό έδαφος και σε πολλές περιπτώσεις γέφυρες να διαδέχονται σήραγγες. Ένα έργο με τεράστιες δυσκολίες και κόστος ανά χιλιόμετρο πολλαπλάσιο του συνήθους.
Από τα 947 χλμ. της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων της, έμειναν εμείς να κατασκευάσουμε από το 2004 τα 509 χλμ, δηλαδή το 53,7% του έργου.
Από την αρχή της θητείας μας θέσαμε σε απόλυτη προτεραιότητα την κατασκευή της Εγνατίας Οδού και την μετατρέψαμε σε ένα από τα μεγαλύτερα εργοτάξια της Ευρώπης.
Με τα τμήματα που παραδίδουμε σήμερα, έχουμε παραδώσει στην κυκλοφορία πλέον το μεγαλύτερο μέρος του έργου και αν βοηθήσει λίγο κι ο καιρός μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου παραδίδουμε και τα τελευταία 50 χλμ. δρόμου, με τα οποία ολοκληρώνεται ο κύριος άξονας της Εγνατίας. Ολοκληρώνεται από την Ηγουμενίτσα ως του Κήπους του Έβρου.
Με τα τμήματα που παραδίδουμε σήμερα ολοκληρώνεται η Εγνατία, από τα Γρεβενά μέχρι τους Κήπους Έβρου και δημιουργείται το μεγαλύτερο συνεχές τμήμα σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου στην Ελλάδα συνολικού μήκους 516 χλμ.
Θέλω να τονίσω όμως ιδιαίτερα την ταχύτητα και την ποιότητα με την οποία κατασκευάστηκε το τμήμα Στρυμόνας- Άγιος Ανδρέας Καβάλας 41χιλ., ένα πολύ δύσκολο κομμάτι το οποίο σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό σήμερα που μιλάμε δεν θα είχε ξεκινήσει η κατασκευή του.
Το έργο αρχικά είχε προγραμματιστεί να κατασκευασθεί την Τέταρτη Προγραμματική Περίοδο (Δ’ ΚΠΣ), δηλαδή να ξεκινήσει το 2010.
Με απόφαση μου τον Ιούλιο του 2005, το έργο εντάχθηκε στο Γ ΚΠΣ του ΥΠΕΧΩΔΕ. Επιταχύνθηκαν οι οριστικές μελέτες, το έργο δημοπρατήθηκε, η σύμβαση υπογράφτηκε τον Απρίλιο του 2006 και σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία. Θέλω να συγχαρώ θερμά αυτούς που εργάσθηκαν για την κατασκευή του έργου και την κατασκευαστική εταιρεία για την ταχύτητα και την ποιότητα της κατασκευής.
Από το 2004, γίνεται μια τιτάνια προσπάθεια και γι΄ αυτό πετύχαμε να αναπτύξουμε με επιτυχία σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα το μεγαλύτερο μέτωπο έργων που αναπτύχθηκε ποτέ στην Ελλάδα.
Σε 5 περίπου χρόνια κάνουμε περισσότερο έργο από αυτό που έγινε σε ολόκληρη την προηγούμενη εικοσαετία και αυτό ούτε κρύβεται, ούτε μηδενίζεται.
Και τονίζω και κάτι ακόμα: Είχαμε δεσμευτεί ότι η Εγνατία θα ολοκληρωθεί με το τέλος του 2008 και είμαστε συνεπείς με διαφορά δύο μηνών, δηλαδή με μηδενική απόκλιση.
Είμαστε περήφανοι για αυτό το έργο, για αυτά που πετύχαμε. Και το ίδιο περήφανοι πρέπει να αισθάνονται και όλοι οι Έλληνες. Και ειλικρινά δεν το λέω αυτό για να προβάλω το κυβερνητικό έργο, αλλά γιατί ο Έλληνας που βομβαρδίζεται το τελευταίο διάστημα με αρνητικές ειδήσεις, πρέπει να το μάθει και να χαρεί.
Φτιάχνουμε τις υποδομές που απαιτούνται για το μέλλον της πατρίδας μας. Η Ελλάδα προοδεύει, η Ελλάδα πηγαίνει μπροστά, η Ελλάδα αλλάζει πρόσωπο.»