Η μειονότητα αυτή δεν είναι αυτή που ήταν πριν από 30 χρόνια, η
μειονότητα αυτή πλέον είναι μια σύγχρονη συνειδητή μειονότητα που σκέφτεται με
την θρησκευτική και εθνική της καταγωγή και το εκπαιδευτικό της επίπεδο.
ΑΧΜΕΤ ΜΕΤΕ
*Υπάρχουν δύο αντιπρόεδροι της
Συμβουλευτικής Επιτροπής. Ο ένας (Ιλχάν Αχμέτ) κάνει το ναμάζι του πίσω από τον
Σινίκογλου. Ο άλλος (Τσετίν Μάντατζι) φιλά το χέρι του προέδρου της
Διαχειριστικής Επιτροπής….
…Εγώ θα ζητήσω από την
Συμβουλευτική Επιτροπή την αποβολή των δύο αντιπροέδρων»
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΣΕΤΙΝ-ΙΛΧΑΝ
*Οι θρησκευτικοί ηγέτες στην μειονότητα είναι ανάγκη να μάθουν πως
έκλεισε πια η εποχή κατά την οποία όπως παλιά με θρησκευτικούς φετφάδες
έδιναν κατευθύνσεις στις πολιτικές εξελίξεις και στους πολιτικούς¨.
Σκληρή επίθεση εξαπέλυσαν οι
πρώην βουλευτές Ιλχάν Αχμέτ και Τσετίν Μάντατζη κατά του ΨΕΥΤΟΜΟΥΦΤΗ Ξάνθης
κ.Μετέ με αφορμή την κριτική του τελευταίου στο πρόσωπό τους ζητώντας μάλιστα
την αποβολή τους από την ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ λέγοντας επί λέξει:
«Υπάρχουν δύο αντιπρόεδροι της
Συμβουλευτικής Επιτροπής. Ο ένας (Ιλχάν Αχμέτ) κάνει το ναμάζι του πίσω από τον
Σινίκογλου. Ο άλλος (Τσετίν Μάντατζι) φιλά το χέρι του προέδρου της
Διαχειριστικής Επιτροπής….
…Εγώ θα ζητήσω από την
Συμβουλευτική Επιτροπή την αποβολή των δύο αντιπροέδρων»
Με σκληρή δήλωσή οι Ιλχάν και
Μάντατζη απευθυνόμενοι στον «Ψευτομουφτή» Ξάνθης κ.Μετέ, τόνισαν με έμφαση: «Οι
θρησκευτικοί ηγέτες στην μειονότητα είναι ανάγκη να μάθουν πως έκλεισε πια η
εποχή κατά την οποία όπως παλιά με θρησκευτικούς φετφάδες έδιναν κατευθύνσεις
στις πολιτικές εξελίξεις και στους πολιτικούς¨.»
Στην κοινή δήλωση που κατέθεσαν
οι Ιλχάν και Μάντατζη στο Face book μεταξύ των άλλων, αναφέρουν τα παρακάτω:
O εκλεγμένος μουφτής Ξάνθης Αχμέτ
Μέτε την περασμένη Τρίτη μιλώντας σε ραδιοφωνική εκπομπή του σταθμού Τσινάρ FM,
μεταξύ πολλών άλλων είπε και τα εξής :
….Υπάρχουν δύο αντιπρόεδροι της
Συμβουλευτικής Επιτροπής. Ο ένας (Ιλχάν Αχμέτ) κάνει το ναμάζι του πίσω από τον
Σινίκογλου. Ο άλλος (Τσετίν Μάντατζι) φιλά το χέρι του προέδρου της
Διαχειριστικής Επιτροπής….
…Εγώ θα ζητήσω από την
Συμβουλευτική Επιτροπή την αποβολή των δύο αντιπροέδρων…¨
Μετά από αυτές τις δηλώσεις οι
Ιλχάν Αχμέτ και Τσετίν Μάντατζι εξέδωσαν τις παρακάτω γραπτές ανακοινώσεις :
Ιλχάν Αχμέτ : Αναφορικά με
κάποιες σπέκουλες που κυκλοφόρησαν τις τελευταίες μέρες σχετικά με το ιφτάρ στο
αμερικανικό προξενείο, επιθυμώ να δηλώσω τα εξής : Η τέλεση του απογευματινού
ναμαζιού μετά από το ιφτάρ, η ανάγνωση του εζάν, αποτελεί στάση ενός
μουσουλμάνου που έχει κρατήσει την νηστεία. Και το ναμάζι μου δεν το έκανα πίσω
από έναν χριστιανό, αλλά στα πλαίσια των θρησκευτικών κανόνων έγινε πίσω από
έναν μουσουλμάνο. Θεώρησα πως η εκ μέρους των διορισμένων μουφτήδων τέλεση του
ναμαζιού σύμφωνα με τους θρησκευτικούς κανόνες δεν εμπεριείχε κάτι το
επιβλαβές, και πιστεύω πως η χρήση του περιστατικού αυτού ως πολιτικού υλικού
αποτελεί αγένεια και παράβαση του πνεύματος του Ραμαζανιού και της Ισλαμικής
νοοτροπίας. Καταγγέλλω αυτούς που το χρησιμοποίησαν έτσι και τους αφήνω στην
κρίση του Θεού.
Η μειονότητα μας και εγώ
δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε την ψυχολογική κατάσταση και τις κινήσεις
κατάθλιψης του εκλεγμένου μουφτή που μίλησε στον ραδιοσταθμό Τσινάρ FM. Όντας ο
ίδιος θρησκευτικός ηγέτης πρέπει να μάθει την ιερότητα του να κάνει ναμάζι, ότι
στο Ισλάμ το ναμάζι τελείται για τον Αλλάχ και ότι δεν υπάρχει θεολογική τάξη
όπως γίνεται στον χριστιανισμό. Χώρος επίλυσης των μειονοτικών θεμάτων είναι η
πολιτική και δεν πάει σε κανένα να κάνει πολιτική μέσω της θρησκείας, πολύ
περισσότερο δε δεν συνάδει με τις αρχές και τις εντολές της ισλαμικής
θρησκείας. Από τους εκλεγμένους μουφτήδες η προσδοκία είναι να
δραστηριοποιούνται στον θρησκευτικό τομέα και να συμβάλλουν στον κόσμο μας μόνο
σε αυτόν. Αυτή είναι η ευθύνη που τους έδωσε ο κόσμος μας. Την ευθύνη για την
πολιτική την έδωσε στους πολιτικούς. Εάν όμως η κατάσταση διαμορφώνεται έτσι
και οι θρησκευτικοί μας εκπρόσωποι θέλουν να περάσουν στο πεδίο της πολιτικής,
τότε μπορούν να βγάλουν το σαρίκι τους και να ζητήσουν την ψήφο του κόσμου…. Η
μειονότητα αυτή δεν είναι αυτή που ήταν πριν από 30 χρόνια, η μειονότητα αυτή
πλέον είναι μια σύγχρονη συνειδητή μειονότητα που σκέφτεται με την θρησκευτική
και εθνική της καταγωγή και το εκπαιδευτικό της επίπεδο. Οι θρησκευτικοί ηγέτες
στην μειονότητα είναι ανάγκη να μάθουν πως έκλεισε πια η εποχή κατά την οποία
όπως παλιά με θρησκευτικούς φετφάδες έδιναν κατευθύνσεις στις πολιτικές
εξελίξεις και στους πολιτικούς¨.