13 Ιουλίου

Ο Αντιπρόεδρος των ΑΝΕΛ Π. ΣΓΟΥΡΙΔΗΣ, παρουσίασε τις θέσεις του Κινήματος για Περιβάλλον, Ενέργεια, Μεταφορές & Υποδομές

13 Ιουλίου


*Πρώτο Περιφερειακό Συνέδριο για την Ανασυγκρότηση της Δυτικής Μακεδονίας, στις 11 Ιουλίου 2017, στην Κοζάνη

Τις θέσεις των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ για την Ενέργεια, το Περιβάλλον, τις μεταφορές και τις υποδομές παρουσίασε ο Αντιπρόεδρος του Κινήματος Παναγιώτης Σγουρίδης στο πρώτο Περιφερειακό Συνέδριο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας που πραγματοποιήθηκε στη Κοζάνη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι θέσεις των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ έγιναν δεκτές με μεγάλη ικανοποίηση καθώς εξέφραζαν όλη την κοινωνία της Δυτικής Μακεδονίας και ανοίγουν το δρόμο για την ανάπτυξη και τη παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
Μεταξύ των συμμετεχόντων στο Πρώτο Περιφερειακό Συνέδριο ήταν η Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδια για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Μαρία Κόλλια, Βουλευτές από την Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας, ο Γραμματέας Ενέργειας και Περιβάλλοντος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Χρήστος Ιωάννου, πολιτευτές του Κινήματος, κομματικά στελέχη, καθώς και παραγωγικοί και συνδικαλιστικοί φορείς όλης της Περιφέρειας.
Αναφερόμενος στις θέσεις του Κινήματος για την ενέργεια και το περιβάλλον, ο κύριος Σγουρίδης τόνισε :
Τη δυναμική είσοδο της ΔΕΗ στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η οποία συμβαδίζει με τις στοχεύσεις στις οποίες έχει δεσμευθεί η χώρα με ορίζοντα το 2050, καθώς έχει τέσσερα διαπιστωμένα πεδία γεωθερμίας τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα. Η Ελλάδα διαθέτει ισχυρό αιολικό δυναμικό λόγω της γεωμορφολογίας της, ενώ τα αποκατεστημένα εδάφη μπορούν να φιλοξενήσουν και φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις για την αξιοποίηση των σημείων απόληψης φυσικού αερίου στη Δυτική Μακεδονία, τόσο στη βιομηχανία όσο και στην εξέλιξη των τηλεθερμάνσεων.
Τη διερεύνηση ενδεχόμενης συμμετοχής Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής ώστε να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας. Την ενεργοποίηση της ΔΕΗ Ανανεώσιμες και του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), την αξιοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων και την ενίσχυση των Πολυτεχνικών Τμημάτων της Δυτικής Μακεδονίας και του ΑΤΕΙ Κοζάνης.
Για τη προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων τόνισε ότι θα πρέπει η μεταφορά της τέφρας να πραγματοποιείται σε υγρή μορφή δια σωληνώσεων και όχι με ταινιόδρομος όπως γίνεται έως τώρα.
Για τις μεταφορές και τις υποδομές επεσήμανε τα εξής :
Άμεση ολοκλήρωση του κάθετου οδικού άξονα τελωνείου Φλώρινα - Εγνατία με τετράϊχνη κατεύθυνση και ασφάλεια. Άμεση προώθηση της βελτίωσης του οδικού άξονα Φλώρινας – Βίγλας, μιας και η ολοκλήρωση του οδικού άξονα θα έχει τερματικό σταθμό τη διασύνδεση Ελλάδας - FYROM στο χωριό Λαιμός, όπου έχει εξαγγελθεί η δημιουργία πολυδύναμου ιατρείου με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η άμεση διευκόλυνση τουριστών - επισκεπτών από όλη την Ευρώπη προς την Ελλάδα και η αποσυμφόρηση του τελωνείου Ευζώνων και Νίκης.
Υπολογίζεται δε από το Δήμο Πρεσπών, ότι ο αριθμός των επισκεπτών θα κυμαίνεται περίπου στους 30.000 έως 60.000 το εξάμηνο, έτσι εξυπακούεται ότι είναι απαραίτητη η διασύνδεση του οδικού αυτού άξονα και με κατεύθυνση προς τελωνείο Κρυσταλλοπηγής - Καστοριάς – Εγνατίας, μέσω της επέκτασης του σιδηροδρομικού δικτύου από Φλώρινα προς Καστοριά με τερματικό σταθμό στο αεροδρόμιο του Άργους Ορεστικού, η αναβάθμιση του οποίου σε περιφερειακό αεροδρόμιο, θα επιτρέψει την διακίνηση μεγάλου όγκου τόσο εμπορευμάτων όσο και επιβατών.
Την λειτουργία υδατοδρομίων στις λίμνες Βεγορίτιδα της Φλώρινας, Καστοριάς στη Καστοριά, και Πολυφύτου στη Κοζάνη. Την επαναλειτουργία τη σιδηροδρομικής γραμμής Φλώρινας - Μοναστηρίου (Μπίτολα, FYROM), όπου θα επανεκκινήσει την διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Ε.Ε. και τα Βαλκάνια μέσω Φλώρινας, ενώ θα αποσυμφορήσει με τη σειρά της τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Γευγελή.
Παράλληλα με αυτά τα σημαντικά έργα, πρέπει να γίνει ολοκληρωμένη μελέτη και επέκταση - συντήρηση των οδικών αξόνων Έδεσσας - Φλώρινας - Κλεισούρας – Καστοριάς. Ολοκλήρωση του Ε65 και διασύνδεσή του με την Εγνατία. Τέλος, η παράκαμψη κήπου Καισάρειας στον επαρχιακό δρόμο Κοζάνης Ρυμνίου, θα φέρει μείωση του χρόνου στον οδικό άξονα Κοζάνης Λάρισας κατά μισή ώρα της διαδρομής και θα βοηθήσει στη μείωση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων της Δυτικής Μακεδονίας ,προς τη Θεσσαλία και την Αθήνα.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »